Jag sprejar rengöringsmedel för bilar sen torkar jag, men antingen blir det flammigt eller också blänker det. Antar att det hänger på trasan. Vad är bäst för att få en ren, klar ruta?
Jag sprejar rengöringsmedel för bilar sen torkar jag, men antingen blir det flammigt eller också blänker det. Antar att det hänger på trasan. Vad är bäst för att få en ren, klar ruta?
Vanlig fönsterputs och torra babyservetter som ej luddar. Stå ej i direkt solljus och torka ordentligt efter.
Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt
Tack! Jag ska testa det.
Flamfritt och rent blir det med vatten + vanligt diskmedel (typ Yes) och avtorkning med luddfritt papper (finns på rulle på macken) alt. gammal inkörd linneväv/trasa.
Annars funkar Pingens / Arctic Clean - Glass Clean bra.
Glass Clean 1l : Ping AB
Alla som generaliserar är idioter!
Tack!
Jag steamar mina rutor ingen aning om det är bra men rent blir det![]()
350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul
steamar? vad är det för maskin?
jag har haft liknande problem och kollade runt lite, många rekommenderade strovels glasrent så jag beställde en flaska för att prova. Tycker att den gör jobbet bra om man torkar av med en ren microfiber trasa som man gärna har tvättat innan så man får den fri från dom sista små fibrerna som brukar finnas kvar. Annars är ju vatten och T-röd en bra mix som tar bort fett och smutts om man vill hålla priserna nere.
Slänger in en länk till medlet:
Strovels Glasrent 500ml
//Dajjmen