I sommar är det verkligen värre ställt än någonsin...
Trafikverkets besked: Södertäljebron hålls stängd i sommar | Aftonbladet
Trafikstopp efter brokrock i Uppsala | Aftonbladet
![]()
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Jag har flera kollegor på jobbet som dagligen tänker på den där chauffören och brinner av ilska.
BILSNACK | crew
Jag är lite förundrad över hur otroligt sårbart trafiksystemet är.
Och ja, chauffören borde få en träsko i arslet efter eventuell återhämtning på sjukhus. Jäkla merit på CV i alla fall "Pajade en bro och fukkade upp sommaren 2016 för halva Sverige"![]()
Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
Nästan så man kan tro den där lastbilschaffisen gjorde det med flit, man undrar ju...
Nån som vet vad som egentligen hände, och var den grundläggande orsaken till händelsen?
Förare i trädåren som klantade sig eller nåt annat?
Tjej, ca 20 år. Somnade... Alla körtider och raster var enligt uppgift skötta fläckfritt.
Pinsamt av er att bete er som ni gör... Olyckor händer, även om man är rutinerad (och för er piss-luffare som eventuellt ska fjanta er så kommer svaret nu: "nej, jag säger inte att en 20-åring är rutinerad... Jag refererar till tidigare argument i tråden)
99% av alla olyckor beror på ett eller annat sätt på den mänskliga faktorn, utveckla gärna vad du ville ha sagt med ditt inlägg.
För att referera till Atarimans ständigt återkommande argument... Det spelar ingen roll om man har kört bil i 45 år, har en fil.kand. i trafikvetenskap och två högskoleutbildningar. Somnar man så somnar.
Ser man till argumenten hos folk efter olyckan så är det ytterst få som verkar ha högre tankeförmåga eller utbildning/rutin än vad dom vill hävda att chaufförer har, då undrar jag varför man yttrar sig om det...
Din attityd är mer tragisk, hur kan du sitta och försvara det hon förorsakat, vet du vad det kostar näringslivet att bron är skadad och riskerar rasa och du sitter och försvarar en 20-årig tjej som somnar, skärp dig!
Jag vet nog orsaken, hon satt som alla tjejer och fibblade med mobilen, snarare skyller hon på att hon somnade, visst, jag tror på jultomten också.
Var det inte två i hytten?
Jag sitter inte och kokar över stackars chaffisen okunskap när jag sitter i köerna, mer på hur bananrepubliken sköts. Det är ju ett skämt hur sårbart allt blivit...
Förstå en skada på Slagsta strandbron eller värre nån av broarna på Essingen, då jävlar är det tvärstopp
Pråmen Lodbrok brakade ju in i Essingeleden för ngra år sen.
Kollisionen mellan Lodbrok och Essingebron ? Wikipedia
Alla som generaliserar är idioter!
Undrar vad din enorma dumhet har kostat näringslivet och samhället... Tror du bron blir helare av att du sitter och är upprörd över nått?
Klart som fan att man kan "förlåta" en olycka, eller är du så perfekt så att allt du gör alltid blir bra? Eller vill du också bli dödshotad när du råkar ut för en olycka som du kanske inte rår för och framförallt inte kan göra ogjord?
En annan användare här inne har en väldigt bra signatur... "alla som generaliserar är idioter" du kvalar in rätt bra där
Kom igen när du är äldre än 11 år i huvudet jävla pissmongo!