Bilsnack
Sidan 219 av 219 FörstaFörsta ... 189199209212213214215216217218219
Resultat 3 271 till 3 272 av 3272
    Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Chefen Alabama Visa inlägg
    Var han sur eller dum i huvudet?
    .
    Tror att det kan röra som om ett case av lite av varje!
    Alla som generaliserar är idioter!

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    Citat Ursprungligen postat av Chefen Alabama Visa inlägg
    Verkar vara mycket lastbilschaffisar här så jag ställer en OT-fråga.
    Igår när jag åkte hem så hamnade jag bakom tre lastbilar och framför dom så låg en personbil. Lastbilen direkt bakom personbilen var en tankbil som körde i vägrenen medan de övriga lastbilar samt bil körde i sin fil.
    Vi kommer fram till en lång raksträcka så jag blinkar ut och kör om samtliga varpå tankbilnissen verkar fått något bryt tutar samt slår på helljuset fortfarande körandes i vägrenen och utan att ligga nämnvärt nära personbilen som ligger först. Tutan slog han på när jag låg jämsides och helljuset när jag var förbi.
    Var han sur eller dum i huvudet?
    80-väg iof men jag segade inte om och att jag kör om lastbilar sker varje dag...
    Lastbilschaffisar är ofelbara, uppenbart att det helt och hållet är ditt fel. Vad det nu var du gjorde.
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag har flera kollegor på jobbet som dagligen tänker på den där chauffören och brinner av ilska.
    BILSNACK | crew

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Jag är lite förundrad över hur otroligt sårbart trafiksystemet är.
    Och ja, chauffören borde få en träsko i arslet efter eventuell återhämtning på sjukhus. Jäkla merit på CV i alla fall "Pajade en bro och fukkade upp sommaren 2016 för halva Sverige"
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2010
    Nästan så man kan tro den där lastbilschaffisen gjorde det med flit, man undrar ju...

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Nån som vet vad som egentligen hände, och var den grundläggande orsaken till händelsen?

Förare i trädåren som klantade sig eller nåt annat?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nån som vet vad som egentligen hände, och var den grundläggande orsaken till händelsen?

Förare i trädåren som klantade sig eller nåt annat?
    Tjej, ca 20 år. Somnade... Alla körtider och raster var enligt uppgift skötta fläckfritt.

Pinsamt av er att bete er som ni gör... Olyckor händer, även om man är rutinerad (och för er piss-luffare som eventuellt ska fjanta er så kommer svaret nu: "nej, jag säger inte att en 20-åring är rutinerad... Jag refererar till tidigare argument i tråden)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av DeesL Visa inlägg
    Tjej, ca 20 år. Somnade... Alla körtider och raster var enligt uppgift skötta fläckfritt.

Pinsamt av er att bete er som ni gör... Olyckor händer, även om man är rutinerad (och för er piss-luffare som eventuellt ska fjanta er så kommer svaret nu: "nej, jag säger inte att en 20-åring är rutinerad... Jag refererar till tidigare argument i tråden)
    Är dock en av två uppgifter som figurerar, en annan säger att hon var vaken och eventuellt fått framhjulspunka

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Mer ofta än sällan beror olyckor på den mänskliga faktorn. Det spelar ingen roll hur rutinerad du är om du klantar till det ordentligt en gång.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Mer ofta än sällan beror olyckor på den mänskliga faktorn. Det spelar ingen roll hur rutinerad du är om du klantar till det ordentligt en gång.
    99% av alla olyckor beror på ett eller annat sätt på den mänskliga faktorn, utveckla gärna vad du ville ha sagt med ditt inlägg.
    För att referera till Atarimans ständigt återkommande argument... Det spelar ingen roll om man har kört bil i 45 år, har en fil.kand. i trafikvetenskap och två högskoleutbildningar. Somnar man så somnar.

Ser man till argumenten hos folk efter olyckan så är det ytterst få som verkar ha högre tankeförmåga eller utbildning/rutin än vad dom vill hävda att chaufförer har, då undrar jag varför man yttrar sig om det...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2010
    99% av alla olyckor beror på ett eller annat sätt på den mänskliga faktorn, utveckla gärna vad du ville ha sagt med ditt inlägg.
    För att referera till Atarimans ständigt återkommande argument... Det spelar ingen roll om man har kört bil i 45 år, har en fil.kand. i trafikvetenskap och två högskoleutbildningar. Somnar man så somnar.

Ser man till argumenten hos folk efter olyckan så är det ytterst få som verkar ha högre tankeförmåga eller utbildning/rutin än vad dom vill hävda att chaufförer har, då undrar jag varför man yttrar sig om det...
    Din attityd är mer tragisk, hur kan du sitta och försvara det hon förorsakat, vet du vad det kostar näringslivet att bron är skadad och riskerar rasa och du sitter och försvarar en 20-årig tjej som somnar, skärp dig!

Jag vet nog orsaken, hon satt som alla tjejer och fibblade med mobilen, snarare skyller hon på att hon somnade, visst, jag tror på jultomten också.

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Var det inte två i hytten?

Jag sitter inte och kokar över stackars chaffisen okunskap när jag sitter i köerna, mer på hur bananrepubliken sköts. Det är ju ett skämt hur sårbart allt blivit...

Förstå en skada på Slagsta strandbron eller värre nån av broarna på Essingen, då jävlar är det tvärstopp

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Var det inte två i hytten?

Jag sitter inte och kokar över stackars chaffisen okunskap när jag sitter i köerna, mer på hur bananrepubliken sköts. Det är ju ett skämt hur sårbart allt blivit...

Förstå en skada på Slagsta strandbron eller värre nån av broarna på Essingen, då jävlar är det tvärstopp
    Pråmen Lodbrok brakade ju in i Essingeleden för ngra år sen.

Kollisionen mellan Lodbrok och Essingebron ? Wikipedia

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Likvid Visa inlägg
    Din attityd är mer tragisk, hur kan du sitta och försvara det hon förorsakat, vet du vad det kostar näringslivet att bron är skadad och riskerar rasa och du sitter och försvarar en 20-årig tjej som somnar, skärp dig!

Jag vet nog orsaken, hon satt som alla tjejer och fibblade med mobilen, snarare skyller hon på att hon somnade, visst, jag tror på jultomten också.
    Undrar vad din enorma dumhet har kostat näringslivet och samhället... Tror du bron blir helare av att du sitter och är upprörd över nått?
    Klart som fan att man kan "förlåta" en olycka, eller är du så perfekt så att allt du gör alltid blir bra? Eller vill du också bli dödshotad när du råkar ut för en olycka som du kanske inte rår för och framförallt inte kan göra ogjord?
    En annan användare här inne har en väldigt bra signatur... "alla som generaliserar är idioter" du kvalar in rätt bra där

Kom igen när du är äldre än 11 år i huvudet jävla pissmongo!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •