Bilsnack
Sidan 198 av 219 FörstaFörsta ... 168178188191192193194195196197198199200201202203204205208218 ... SistaSista
Resultat 2 956 till 2 970 av 3272
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg

Samma anledning som alla Svensson som kör in i mitträcken stup i kvarten.

Har 2.5 mil 2+1 väg till jobbet. Minns inte när HELA sträckan var hel. För lätt att ta körkort helt enkelt....
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Movie Freak
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Brandman
    Den kurvan är lite läskig med tunga fordon då den är lite feldocerad.

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Efter en 198 sidor lång läsning så kan jag bara konstatera att det är så jävla skönt att ha sålt bilen och åka kommunalt istället. Att man orkar vara yrkeschaufför i det här landet är ett mysterium.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Efter en 198 sidor lång läsning så kan jag bara konstatera att det är så jävla skönt att ha sålt bilen och åka kommunalt istället. Att man orkar vara yrkeschaufför i det här landet är ett mysterium.
    Tror nog endast någon promille av yrkeschaufförerna ens känner till denna tråd. Sen är det väl som det är, det finns alltid folk som "vet hur det går till". Finns säkert en massa som vet hur och var man ska hitta Malaysia air 370 också. Med det sagt behöver inte alla lösningar vara fel, finns det 1000 olika förslag om hur man lösa problemen så är ju med säkerhet något rätt, eller väldigt nära den riktiga orsaken. Men att denna tråd inte leder någonvart tror jag de flesta insett för typ 100 sidor sedan.

Registered User Insugets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Griskaos i rondell - "Allt rasade" - Kumla - www.na.se

"Kör som ett svin, tjäna extra klöver" ;-)
    Nä, men som synes var släpet nog inte i nyaste laget (betyder inte det är olagligt för det)
    Men Hänger man så mycket i väggarna får man hoppas de är förstärkta, annars kanske det bör vara det på kommande ekipagen iaf..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2011
    Blev mycket vänligt bemött av en lastbilschaufför förra torsdagen 13/3 vid en påfart ut på E18 Kristinehamn riktning Karlskoga. Kommer i en lång nerförsbacke på E18 där vägen gått i hop till en fil. Ut svänger en bil med släp, börjar sakta ner för att till slut stanna på påfarten och vänta på att lilla jag ska få passera (var ca 400m bort). Det var bara vi två just där och då. Tyckte det var så jäkla schysst gjort!

Skoda, FordV8, Suzuki-mc
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    Kör allt på hjul
    Om det var som olyckan på E4an förra veckan så kan det ha varit en bil som kastade sig in i
    luckan som lastbilschauffören höll till bilen framför och lastbilschauffören gjort en undanmanöver för att inte köra ihjäl någon.

Jag har som sagt inget emot att man diskuterar/ifrågasätter tung trafik, det gör jag också,
    har erfarenhet av att köra både buss och lastbil yrkesmässigt och det finns många därute
    som inte ska sitta bakom ratten i ett tungt fordon.

Att som du gör insinuera att lastbilschaufförerna alltid gjort fel tycker jag däremot är onödigt.

Tror att jag skrivit det förut, det skulle vara otroligt bra om de som skall ta körkort får
    åka med en tung lastbil med släp för att förstå den tunga trafikens situation.

Individual oscarbs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Bifogad fil 89706

I torsdags eftermiddag. Mycket snö var det. Detta hände precis i korsningen in till Skokloster. Tog tydligen väldigt lång tid att få upp den då den glidit av ordentligt och vält. Hade den dubbdäck tro?
    ..

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av cleaner Visa inlägg
    Om det var som olyckan på E4an förra veckan så kan det ha varit en bil som kastade sig in i
    luckan som lastbilschauffören höll till bilen framför och lastbilschauffören gjort en undanmanöver för att inte köra ihjäl någon.

Att som du gör insinuera att lastbilschaufförerna alltid gjort fel tycker jag däremot är onödigt.
    Med samma resonemang skulle man kunna skylla snudd på alla olyckor som sker på andra trafikanter/typer av fordon - det är inte en argumentationsmetod jag tror på.

Naturligtvis är det ofta flera parter involverade i olyckor, men av allt att döma i det här fallet (liksom i många andra jag tidigare länkat till) så framstår det i mångt och mycket som singelolyckor, alternativt olyckor orsakade av den tunga trafiken.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Movie Freak
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Brandman
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg
    Bifogad fil 89706

Hade den dubbdäck tro?
    Förmodligen inte då det är förbjudet på dom, däremot hade den säkert vinterdäck på drivhjulen då det är krav. Dom hindrar dock inte att man åker i diket om man inte kör på rätt sätt.

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg

I torsdags eftermiddag. Mycket snö var det. Detta hände precis i korsningen in till Skokloster. Tog tydligen väldigt lång tid att få upp den då den glidit av ordentligt och vält. Hade den dubbdäck tro?

Garanterat inte. Funkar inte så bra på lastbil. Alla borde prova lastbil i halt väglag. Noll känsla i styrning eller hur mycket grepp där är. Vilket inte underlättar vid vinterväglag. Går inte ens att jämför med personbil och det har ju folk stora problem med.

Man kan väll säga att det är för lätt att få körkort. 50-60% av alla ute på vägarna skulle inte ha körkort med tanke på hur mycket skit man ser varje dag. Snittar 40 mil om dagen och det är ju minst ett par gånger om dagen någon hittar på dumheter.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2009
    Med samma resonemang skulle man kunna skylla snudd på alla olyckor som sker på andra trafikanter/typer av fordon - det är inte en argumentationsmetod jag tror på.

Naturligtvis är det ofta flera parter involverade i olyckor, men av allt att döma i det här fallet (liksom i många andra jag tidigare länkat till) så framstår det i mångt och mycket som singelolyckor, alternativt olyckor orsakade av den tunga trafiken.
    Han körde säkert för fort. Har sett lastbilar göra omkörningar där.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Någon som vet mer om detta/var på plats?
    Långa köer efter trafikolycka | Nyheter | Aftonbladet
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Någon som vet mer om detta/var på plats?
    Långa köer efter trafikolycka | Nyheter | Aftonbladet
    Ja, jag var "på plats", dvs i kön, ca 200m efter olyckan. Jag har inte sett själva olyckan, men såg röjningen och det var singelolycka. Lastbil som körde in i mitträcket. Såg inte så farligt ut (räcket var skadat men det höll). En hel del skador på lastbilen (bakom framhjulet, drivhjulen). Hytten var iaf helt intakt

Skoda, FordV8, Suzuki-mc
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    Kör allt på hjul
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Garanterat inte. Funkar inte så bra på lastbil. Alla borde prova lastbil i halt väglag. Noll känsla i styrning eller hur mycket grepp där är. Vilket inte underlättar vid vinterväglag. Går inte ens att jämför med personbil och det har ju folk stora problem med.
    Vad kör du för skum lastbil utan känsla i styrningen samt ingen feedback på
    väglaget?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •