Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 58
    Frilansfotograf
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    Webdeveloper NewWave Group
    Jag har funderat lite på det här med storlekarna som är tillåtna i Forumet, är maxgränsen 800X600 för bilder som man publicerar här, eller finns det nån form av tillåtelse till kanske bilder i 1024X768 om det är speciella plåtningar? De känns lite som halva kvalién försvinner i 800 storleksformatet.. bara en fråga :)
    //Quackis
    http://www.qps.se - Mina bilder!
    Bilder på din bil? Pm:a/maila: peter@qps.se

Fotograf/Filmare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    IT
    Citat Ursprungligen postat av quackpack
    Jag har funderat lite på det här med storlekarna som är tillåtna i Forumet, är maxgränsen 800X600 för bilder som man publicerar här, eller finns det nån form av tillåtelse till kanske bilder i 1024X768 om det är speciella plåtningar? De känns lite som halva kvalién försvinner i 800 storleksformatet.. bara en fråga :)
    Jag tycker det räcker gott med 800x600 i forumet. Sen kan man länka till en större version av bilden.
    På detta sett ser forumet fortfarande bra å rent ut och alla som inte sitter med stora skärmar kan titta på dom utan att skrolla runt bilden.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Ingen fundering över att dela upp egna tagna bilder/filmer i 2 delar nu när ni ändå tagit bort allmän fotografering? 1 för filmer och 1 för bilder.
    Görs iofs inte överdrivet mycket filmer här längre men ändå.
    Common sense isn't really that common
    Nothing says "rock & roll" more than fat guys running

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Citat Ursprungligen postat av Sudden
    Kan nån ge mig ett tips på ett lätt o bra program för att minska ner bilderna så att dom är lagom stora för att läggas upp här på Zatzy... Har provat Paint men blev inget bra.... Kvaliten försvann:(

Hoppas nån har nått bra tips
    photo shop!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Jag tycker definitivt att ni ska höja storleksstandarden på bilder. Finns inget sätt man kan ge en vettig bedömning på en bild som är 640 px bred. Och om man nu ska ge en rättvis kommentar angående en bild så krävs det större bilder.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2007
    800px är för liten bredd. Sett flera som postar bilder breadare än 1000px här men ingen som klagar då inte.

Fotograf/Filmare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    IT
    Om nu inte 640 eller 800px räcker för bedömning är det väl upp till dom som postar bilderna att länka till en större. Ganska enkelt å då behöver man inte kludda ner forumet med överstora bilder som gör att forumet ser förjävligt ut.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2007
    Citat Ursprungligen postat av daz
    Om nu inte 640 eller 800px räcker för bedömning är det väl upp till dom som postar bilderna att länka till en större. Ganska enkelt å då behöver man inte kludda ner forumet med överstora bilder som gör att forumet ser förjävligt ut.
    Hur kul är det att sitta med 2 versioner typ en som är 640 och en som är på 850-900 ? Känns onödigt. Folk som har 17" har inga problem att kolla på 850-900 bilder. En sak om dom börjar överstiga 1200 osv. Då blir det drygt om man sitter på 17"

Fotograf P993s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2007
    Det märks ju att det inte är hög prioritet att vidareutveckla mediadelen när man ändå har en stor del av Sveriges amatör bilfotografer samlade här.
    Saker som att ha minst 50 poster för att posta sina bilder är kanske en bra regel i allmäntdelen, men hindrar snarare oss som vill visa våra bilfoton och inte är så intresserade av de övriga delarna. Dessutom när posterna i mediadelen inte räknas så kan man tillgodoräkna sig dem för kritik.
    Mitt tips till er är ta tillvara på intresset och låt mediadelen bli större än bara ett bihang.
    Senast redigerat av P993 den 2007-07-04 klockan 15:07.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Citat Ursprungligen postat av MrBech
    800px är för liten bredd. Sett flera som postar bilder breadare än 1000px här men ingen som klagar då inte.
    800 är för lite också, men det står ju faktiskt 640 px i reglerna egentligen.
    Dom har ingripit vissa ggr. Dom har plockat bort imagetaggar i vissa trådar med för stora bilder, men långt ifrån på alla vilket jag tycker är ett måste, alla eller ingen liksom. Jag skulle säga att amatörbilder är bra gratis reklam också, så jag hade förvaltat det bättre.

AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004
    Jobb
    Montör för EME
    Hejsan !
    Man får tänka på en sak främst, att även om det är en fotodel på zatzy. Så är det fortfarande ett streetracing forum, förstår för den delen att dom inte lägger ner såmkt krut på den delen.

Samtidigt så får ju administratörer tänka på att det är mediadelen på zatzy som förmedlar allting rent bildmässigt av det som händer i sverige. Utan media och fotodelen hade nog inte zatzy vart lika bra som det är.

men ja, öka bredden till MINST 800, som tidigare sagt är till och med det för litet. Men när man sitter på en 1680 skärm är 640 enormt litet, och tar bort mycket av arbetet ur en bild. En sämre bild ser som oftast lite vassare ut när den är mindre.

Håller med Martin

//V