Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 50

Ämne: Dagens SUV's

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006

Dagens SUV's

SUV's blir allt populärare och nu har vi ett helt gäng med maffiga modeller från Audi, BMW, Volvo, Jaguar, Porsche, VW, Range Rover, Jeep, men även Bentley och Borgward är på G med egna SUV's.

Vilka har du kört/suttit i och vad är dina intryck av känsla och design?

Porsche Cayenne
    Namn:  2015_porsche_cayenne_turbo-wide.jpg
Visningar: 1980
Storlek:  961,6 KB

Volvo XC90
    Namn:  carpixel.net-2015-volvo-xc90-t6-awd-first-edition-11823-1920x1080.jpg
Visningar: 1605
Storlek:  837,5 KB
    Namn:  Volvo-XC90-T6-AWD-First-Edition-2015-1366x768-002.jpg
Visningar: 1475
Storlek:  433,7 KB
    Bifogad fil 98574

Audi Q7

Jaguar F-Pace

Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerat av Erik den 2015-09-15 klockan 09:19.
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Vw Touareg
    Namn:  volkswagen_touareg_2015-portada00.jpg
Visningar: 1448
Storlek:  157,5 KB
    Namn:  new-volkswagen-touareg-launched-in-germany-with-tdi-and-hybrid-engines_6.jpg
Visningar: 2678
Storlek:  373,7 KB
    Namn:  2015_Touareg_2.png
Visningar: 1428
Storlek:  873,6 KB

Bmw X5
    Namn:  2015_bmw_x5_m-wide.jpg
Visningar: 2312
Storlek:  1,00 MB

Namn:  2015-BMW-X5-M-SUV-Car-Interior-Feature-1024x680.jpg
Visningar: 1548
Storlek:  607,5 KB

Mercedes ML
    Namn:  2015-mercedes-benz-m-class_100480899_h.jpg
Visningar: 1431
Storlek:  872,9 KB
    Namn:  Mercedes-ML-2016-rear.jpg
Visningar: 3599
Storlek:  43,5 KB
    Namn:  2015_ML63_2.png
Visningar: 1890
Storlek:  594,8 KB
    GL
    Namn:  _6369196.jpg
Visningar: 1806
Storlek:  241,9 KB

Range Rover
    Namn:  land-rover-range-rov-8_1600x0w.jpg
Visningar: 1534
Storlek:  351,9 KB

Senast redigerat av Erik den 2015-09-15 klockan 08:37.
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Rangordnar mitt habegär baserat på designen främst:

1. Range Rover (absolut dyrast i klassen, men också absolut fetast)
    2. Volvo XC90 (snygg, stilren och anonym)
    3. Jaguar F-Pace (riktigt snygg)
    4. Porsche Cayenne (fulländad i det mesta)
    5. BMW X5 (vräkig och fet, men känns kanske för obruksig för min smak)
    6. Audi Q7 (vad hände med vräkiga Q7? Känns mer som en höjd familjebuss idag)
    8. Volkswagen Touareg (rätt fin och prisvärd, men en aning könslös)
    7 MB ML/GL (känns föråldrad och efter)
    Senast redigerat av Erik den 2015-09-15 klockan 09:36.
    BILSNACK | crew

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Bara kört Cayenne GTS och min gamla Pajero som jag verkligen kan sakna ibland.

Cayennen var riktigt trevlig som bil men i den klassen har jag bara Pajeron och jämföra med och då är det som dag och natt. Pajeron var den gamla sortens jeep/suv som verkligen var en bruksbil att använda ute i terräng. Gillade att man inte behövde bry sig om refuger mm i stan :-D Riktigt kul att köra bland sanddynerna i skåne och en grym långfärdsbil även om den inte var snabb, man fick snällt lägga sig i 140km/h på autobahn.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Bara kört Cayenne GTS och min gamla Pajero som jag verkligen kan sakna ibland.

Cayennen var riktigt trevlig som bil men i den klassen har jag bara Pajeron och jämföra med och då är det som dag och natt. Pajeron var den gamla sortens jeep/suv som verkligen var en bruksbil att använda ute i terräng. Gillade att man inte behövde bry sig om refuger mm i stan :-D Riktigt kul att köra bland sanddynerna i skåne och en grym långfärdsbil även om den inte var snabb, man fick snällt lägga sig i 140km/h på autobahn.
    Känner verkligen igen det du skriver om Pajero, snacka om robust! Jag växte upp med en Pajero 3000 V6 av långa modellen med manuell låda. som på bilden. Vad hade du för Pajero?
    Namn:  1988l2.jpg
Visningar: 1805
Storlek:  31,2 KB
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Mercedes nya GLE är riktigt fet irl! På bilderna är den mest "meh"

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Rangordnar mitt habegär:

1. Porsche Cayenne (snygg, kompetent, snabb)

2. Audi Q7 (förstår inte vad folk är så till sig i byxorna över XC90 när nya Q7 både ser bättre ut och känns flera klasser över den kinesiska bilen)

3. Range Rover (exteriör stil och form i en klass för sig, men dras tyvärr med många problem och har en låg känsla på inredning)

4. Bentley Bentayga (en exteriör design som kommer ta lite tid att växa till sig, lite som första generationens Cayenne...men prestanda och lyx som kompenserar)

5. Volkswagen Touareg (kompetent och snygg, om än lite väl diskret)

6. Mercedes-Benz ML (trevlig bekantskap, men känns lite gubbig)

7. Jaguar F-Pace (ser fin ut, men frågan är hur väl den presterar (och håller ihop))

8. BMW X5 (känns gammal)

Volvo XC90? Nej. (Förvisso ett steg uppåt på designstegen jämfört med den gamla dödströtta modellen, men motorerna imponerar föga - känns, som vanligt vad gäller Volvo, inte riktigt premium om man jämför med de bilar den är tänkt att konkurrera med)
    Senast redigerat av Atariman den 2015-09-15 klockan 15:24. Anledning: Utvecklade lite..
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Bladerunner Chefen Alabamas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    1. Cayenne, som SUV är den riktigt bra. Hade det varit en annan tillverkare än Porsche men med dess egenskaper hade det inte varit någon diskussion om förstaplatsen.
    2. XC90, inredningen är grym, utsidan skaplig men stora frågetecken på motorsidan. 2-litersmotorerna är trötta.
    3. X5 bra men känns daterad.
    4. F-pace, ser bra ut men erfarenhetsmässigt med Jaguar så blir det en bil som entusiasterna tycker är guds gåva till mänskligheten men resten av befolkningen anser är skräp.
    5. Touareg, underskattad och lite tråkig.
    6. GL, daterad...
    7. Q7, vafan hände med uppdateringen? En tidigare fet bil blev en tråkigt designad passat alltrack. Måhända är den grym att köra och har grym inredning men utsidan... vad hände?
    8. Range Rover, utsidan är trevlig men insidan är fortfarande bara snäppet bättre än en Mondeo. Hopplöst överprisad dessutom...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Chefen Alabama Visa inlägg
    1. Cayenne, som SUV är den riktigt bra. Hade det varit en annan tillverkare än Porsche men med dess egenskaper hade det inte varit någon diskussion om förstaplatsen.
    2. XC90, inredningen är grym, utsidan skaplig men stora frågetecken på motorsidan. 2-litersmotorerna är trötta.
    3. X5 bra men känns daterad.
    4. F-pace, ser bra ut men erfarenhetsmässigt med Jaguar så blir det en bil som entusiasterna tycker är guds gåva till mänskligheten men resten av befolkningen anser är skräp.
    5. Touareg, underskattad och lite tråkig.
    6. GL, daterad...
    7. Q7, vafan hände med uppdateringen? En tidigare fet bil blev en tråkigt designad passat alltrack. Måhända är den grym att köra och har grym inredning men utsidan... vad hände?
    8. Range Rover, utsidan är trevlig men insidan är fortfarande bara snäppet bättre än en Mondeo. Hopplöst överprisad dessutom...
    Riktigt bra resonerat! För att komma en Cayenne så nära som möjligt men utan Porsche-emblem så får man ta en fullsmetad Touareg. Har du sett bilderna där en polisbil (VW Touareg) fastnat i vanligt gräs? Blir bogserad av en a-traktor haha så pinsamt!
    BILSNACK | crew

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av Chefen Alabama Visa inlägg
    Har du verkligen kollat in den senaste generationen?

Porsche 964 C2

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Har du verkligen kollat in den senaste generationen?

Kanske den mysigaste interiören jag vet. Känner att jag vill bo i en RR just nu
    BILSNACK | crew

Bladerunner Chefen Alabamas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Ja faktiskt, med tanke på att utsidan fått ett rejält lyft så trodde jag att det blivit bättre. Men börja och tryck och vrid på prylarna så känns det inte i nivå med prislappen.
    Tex så känns xc90 (med undantag för ratten) betydligt mer kvalitetsingivande och rätt hopsatt och då är jag inget volvofan...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Rangordnar mitt habegär:

1. Porsche Cayenne (snygg, kompetent, snabb)

2. Audi Q7 (förstår inte vad folk är så till sig i byxorna över XC90 när nya Q7 både ser bättre ut och känns flera klasser över den kinesiska bilen)

3. Range Rover (exteriör stil och form i en klass för sig, men dras tyvärr med många problem och har en låg känsla på inredning)

4. Bentley Bentayga (en exteriör design som kommer ta lite tid att växa till sig, lite som första generationens Cayenne...men prestanda och lyx som kompenserar)

5. Volkswagen Touareg (kompetent och snygg, om än lite väl diskret)

6. Mercedes-Benz ML (trevlig bekantskap, men känns lite gubbig)

7. Jaguar F-Pace (ser fin ut, men frågan är hur väl den presterar (och håller ihop))

8. BMW X5 (känns gammal)

Volvo XC90? Nej. (Förvisso ett steg uppåt på designstegen jämfört med den gamla dödströtta modellen, men motorerna imponerar föga - känns, som vanligt vad gäller Volvo, inte riktigt premium om man jämför med de bilar den är tänkt att konkurrera med)
    Det är väl individuellt vad folk tycker? Q7 är säkert astrevlig och inte ful heller, men den känns för mjäkig gentemot den supervräkiga Q7an av förra generationen.

Du kallar nya XC90 för kinesisk, varför säger du inte att Range Rover'n är Indisk isåfall?

Vad gäller förra generationen ''dödströtta' XC90 som du spyr galla över så vill jag tipsa dig om att bildgoogla XC90 av första generation och jämföra med Mercedes ML och X5 från 2002. Jag gör det åt dig istället

Vilken kändes fräschast 2002 och vilken står sig bäst idag 2015? XC90 alla dagar enligt mig.

Bmw X5 2002
    Namn:  bmw_x5_4_2001.jpg
Visningar: 1320
Storlek:  68,9 KB
    Namn:  f6f68d66da_640.jpg
Visningar: 1480
Storlek:  94,9 KB
    Mercedes Benz ML
    Namn:  5562353542.jpg
Visningar: 1186
Storlek:  72,4 KB
    Namn:  5586447952.jpg
Visningar: 1181
Storlek:  62,2 KB
    Volvo XC90
    Namn:  2007_Volvo_XC90-w.jpg
Visningar: 1397
Storlek:  59,4 KB
    Namn:  2009VolvoXC90WEB3.jpg
Visningar: 1461
Storlek:  59,9 KB
    Bild från blocket
    Namn:  5264849196.jpg
Visningar: 1218
Storlek:  76,6 KB
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Testade att bygga ihop en Touareg med allt och kom upp i 927 300:-
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Känns lite konstigt att jämföra med Merca ML och säga att den känns daterad när ersättaren redan finns hos handlarna??

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •