Bilsnack
Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 118
    ༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005

Forza Motorsport 5

Forza Motorsport 5 Xbox One Announcement - YouTube

Ja, vad ska man säga? Nästa Forza Motorsport!
    Det kommer enbart att komma till nya Xbox One.

bekräftade bilar än så länge är McLaren P1 samt F1.

Är det några kvar på zatzy som spelar racingspel längre?

Vad är det ni önskar i nästa Forza?

Lite småsaker som jag nästan kräver.
    Day & Night cycle..
    Väder. Inte direkt att jag kräver det men det skulle vara ruggigt kul!
    Mer bilar i alla klasserna.
    Fler banor. Många fler banor.
    Ett mer färdigt driftsystem. Clipping points ska finnas. Så att vinkel, fart och linje räknas lika mycket.
    Kommer editera in mer sen om saker jag vill ha!

Cheers
    Power abuser

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Ska bli grymt intressant att se hur det kommer att bli
    //Fredde

Rally-Rubbah Roschs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2007
    ÅÅÅÅÅÅHH fy fan va fett
    XBOX LIVE ID: DisgustedLemur8

Snygg som F-n
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Ja väder vore nice. Ska bli grymt spännande och se va de visar upp på E3 om xbox one
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    Mycket bilar, bra gjorda inredningar, större upplevda skillnader på t.ex. ljud vid byte av avgassystem, luftfilter, större turbos etc.
    Men framförallt hoppas jag att Forza Motorsport fortsatt har en ganska hög simulatorfaktor jämfört med konkurrenterna.
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Vänner sökes E28 Fantast
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    Crew Cheif Arlanda
    Visst är det en fin Trailer! Men nu nalkas E3 runt hörnet och hoppas på att få se Gameplay då o inte bara en ny trailer.

-Mer fälgar samt olika färger på fälgarna fram o bak! även olika fälgar fram o bak.

-Byta fälgar inom märket (som Juiced 2)

-Matta , Metallic Vinyler (NFS)

- Liknande MP som GT5 , Köra en bana , gå in i depån för att tuna bilen , byta bil utan at behöva starta om racet. Då skall det mer vara ett training/tune mode som man inte får CR för.

- Inga jävla DLC av bilar som redan funnits i tidigare spel. Som det stora FAILET med Horizon.

- Mer Däckrök

- Fler banor samt ta tillbaks Camino Viejo Extreme Reverse , Bugatti Curcuit , New York . Stora Rally di Posatino samt Sidewinder banorna! Dom är enormt saknade .

- Sen göra de bilar som varit med i FM4 som ännu är aktuella på nybilsmarknaden att göra en update på dom till 2013/2014 modeller.

- Skippa Porsche tjafset med EA . Ta o fixa det bara så man får Porsche från början o glöm förfan inte 911 GT1 Strasse denna gång.

- Mer Engineswaps inte bara låsta för vissa bilar. Utan man kan montera alla motorer som finns inom samme märke fast i högre klass.

- Skippa att ha 5 Likadana bilar med olika målningar o kalla dom för 5 enskilda bilar.

- När man väljer bil online så skall man kunna bläddra mellan olika tuning setups medans man väljer bil , även kunna ha olika målningar som man kan välja medans bil väljs,

- Mer banor , lite mer driftinginriktade småbanor.

Det är vad jag kan komma på för tillfället
    I like the Recaro seats , but i dont have an Recaro ass
    "Min bil drar 2,5l milen . Jag är ingen miljöbov , jag är en livsnjutare" - Rauken 080616

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    En sak till, att man ska kunna välja emellan analoga och digitala mätare när man kör. Har för mig att den fanns i 1an. Stört mig på det hela tiden. Och att man ska kunna välja att se Hk och inte kw och samtidigt se hastigheten i km/h. En till sak som borde vara löjligt lätt att fixa? Och varför inte en laddtrycksmätare som också fanns i 1an? Visst det stämde inte alltid, men lite tufft var det ju
    //Fredde

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    @PK82 Bra lista!
    Men Forza Horizen var som tur är inte ett fail av Turn10, det var Playground games. Så problemet med redan färdiga bilar kommer inte finnas (Ja, jag vågar lova det!)

Mer driftingbanor är givet. Dom lär förlora spelare om dom inte låter det växa. Ebisu Circuit måste ju bara med..
    Och ett smart val vore att ta med Alla banor från Formula drift. Skulle så gärna se korta partier där man kör en mot en online. Och proximity borde inte vara så svårt att kunna mäta i ett spel så det kan bli riktiga tävlingar istället för det värdelösa poängsystemet.

Jag hoppas inte på så mycket bättre grafik.. Dom borde jobba på andra saker som gör racingspel(semi simulator) kul.

Skulle gärna se någon nordisk bana också.. <=) Mantorp/Rudskogen kanske
    (Mantorp har funnits i stora racingspel förut så varför inte igen?!)

Jag kommer uppdatera direkt under E3 angående Forzarelaterade saker!
    Power abuser

Snygg som F-n
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Du får gärna uppdatera all info du får (antar att du ska dit?) om Xbox one också eftersom de hör ihop ;-)
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
    Du får gärna uppdatera all info du får (antar att du ska dit?) om Xbox one också eftersom de hör ihop ;-)
    Hehe, nej ska inte dit tyvärr.. (Den är väldigt exklusiv och vem som helst får inte komma dit)
    Men kommer sitta klistrad framför livestreams hela tiden och spotta ut infon medans den kommer ur käften på dom!

Slänger med det mesta viktiga om Xbone också då!

Än så länge är det inte mycket positivt sagt om nya boxen.. 98% av det som sagts är om hur den är integrerad med TV.. och ingenting har sagts om spel än.

Det positiva är väl att dosan är fin! Och att det är en ny generation(Jämförbar med en 7000~kr dyr dator, gissar jag lite vilt på.)
    Power abuser

Vänner sökes E28 Fantast
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    Crew Cheif Arlanda
    Citat Ursprungligen postat av simonracer Visa inlägg
    Hehe, nej ska inte dit tyvärr.. (Den är väldigt exklusiv och vem som helst får inte komma dit)
    Men kommer sitta klistrad framför livestreams hela tiden och spotta ut infon medans den kommer ur käften på dom!

Slänger med det mesta viktiga om Xbone också då!

Än så länge är det inte mycket positivt sagt om nya boxen.. 98% av det som sagts är om hur den är integrerad med TV.. och ingenting har sagts om spel än.

Det positiva är väl att dosan är fin! Och att det är en ny generation(Jämförbar med en 7000~kr dyr dator, gissar jag lite vilt på.)
    Inget TV Snack på E3 har MS sagt där skall dom fokusera på spelandet
    I like the Recaro seats , but i dont have an Recaro ass
    "Min bil drar 2,5l milen . Jag är ingen miljöbov , jag är en livsnjutare" - Rauken 080616

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av pk82 Visa inlägg
    Inget TV Snack på E3 har MS sagt där skall dom fokusera på spelandet
    Därutav "Än så länge" precis innan jag skrev det om tv!
    Får hoppas dom lämnar all kinect och Tv. Dom måste det om dom ska ha en chans att sälja några nya konsoler.
    Power abuser

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    slavdrivare
    Xbox one ska köra DRM skydd och alltid online minst en gång per 24 tim för att ens kunna spela, man kommer inte ens kunna låna ut spel till polare! ofta köpa det.

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Nu var det forza 5 och inte skiten den ska sitta i tråden handlade om.
    Men det pratades om att dom skulle ha nån bytesmarknad osv.
    Skit samma.

Som ps och GT fanatiker så hoppas jag ändå på lite saker i forza, vem vet, kanske ångrar mig någon gång ;-)

En bättre variant av gt:s "course maker", där man helt och hållet kan designa sen egna bana precis så som man vill ha den. Det skulle öppna för en hel del hålla race på både egna banor och kopierade banor.

Varierande väder och tider.

Ännu bättre känsla i bilarna.

Mer rök, som gärna får hänga kvar ett litet tag.

//Spartanburg olofmas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Hade varit riktigt trevligt med rejält väder. Rejäla regnskurar, vattenpölar som orsakar vattenplaning, plötsligt snöfall på Nürburgring, vindar, hala löv.. Helt enkelt göra Forza mer dynamiskt.

Unicorns delar till bilarna, riktigt svåra att få tag i med andra ord och väldigt unika. Kan vara en skitgrej som fälgar till en special motor.

Hursom helst så ser trailern lovande ut och xbox one måste inhandlas :-)
    /// BMW Z3 coupe 2.8

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •