Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 40
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001

Pirellis däckslansering och F1 från Valencia

Imorgon sticker jag ner till Valencia för att vara med på världslanseringen av Pirelli Cinturato P7 Blue som är det första däckes som har blivit AA klassat och för att se Europas GP.
    Kolla här för att se mer om däcket och AA klassningen Däck Pirelli online - Bildäck, Lastbil & Bussdäck, Motorsportdäck, F1 däcken - PIRELLI SVERIGE

Jag kommer uppdatera så mycket som möjligt här i tråden, på JUST NU! - auto motor & sport och på Zatzys Facebooksida Update Your Browser | Facebook

Imorgon är det resa ner till Valencia, inkvartering och presentation av däcken, på lördag är det provkörning av däcken på bana och sen på väg och på söndag blir det Europas GP.

Jag har tänkt att visa lite mer "bakom kulisserna" på en sån här lansering så det inte bara blir en artikel med information om de nya däcken.

Nu är det packning som gäller... blir nog ganska lätt med tanke på vädret

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Ska bli kul att få se sen!

Det jag undrar mest över är vad för bil däcken kommer sitta på
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av widelund Visa inlägg
    Ska bli kul att få se sen!

Det jag undrar mest över är vad för bil däcken kommer sitta på
    Ja det gör jag också :-)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Man firar även att Pirelli P Zero fyller 25 år så det kommer nog bli en del runt det också.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Just nu gillar jag INTE KLM, de antog att jag inte skulle hinna mellan gatarna så de bokade om mitt flyg så isteller för 12:50 fluget till Valencia får jag flyga 17:55 till Paris och sen 22:35 till Valencia och kommer vara framme efter midnatt :-(
    KLÅPARE!!!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Sitter fortfarande på Schiphol och börjar förstå varför hollendarna uttalar det shithole... men snart får jag åka vidare i alla fall.

Passar på att få i mig lite käk.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Så ny morgon :-)
    Tvättat och torkat kläder, satt hotellet på att leta efter min väska och ätit frukost men skall allt det tråkiga vara slut. Klockan 9:00 blir vi upphämtade för färd tillRicardo Tormo banan där de Pirelli P Zero, P Zero Corsa och Cinturato Blue skall testas.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Otroligt att flygbolagen gör sådär!
    Senast redigerat av Erik den 2012-06-23 klockan 09:52.
    BILSNACK | crew

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Tillbaka på hotellet efter en kanoooondag med Pirelli. Direkt efter frukost vart det transport till Ricardo Tormo banan några minuter från Valencia (klart avundsjuk att de har en bra bana så nära stan) Där delade vi upp oss i tre grupper. Min grupp fick börja med att köra lite bilsimulator, låter kanske inte så kul men med tanke på att llt var hydrauliskt upphängt så vart det riktigt bra. Vi fick även titta på hur man testar däck på rullande landsväg och med hjälp med värmekameror försöker minska rullmotstånd vilket de har jobbat en hel del med det nya Cinturato Blue däcket.

Nästa pass var att köra bana, bilarna som stog uppställda var Lamborghini Aventador, Lamborghini Gallardo Super Trofeo, Porsche 991 och McLaren MP4-12C. Jag hann prova alla utom Porschen, tråkigt då jag verkligen gillar dem men den får man nog fler tillfällen att prova, de andra bilarna är klart mer ovanliga.

Sista passet före lunch var att testa Pirelli P Zero och Pirelli Cinturato P7 Blue på våt vägbana, var verkligen skillnad i grepp, klart mycket halare med P Zero däcken.

Sen bjöds det på lunch med Paella, massa smårätter till och efterrätt med kaffe. Efter lunchem vart det landsvägskörning för att prova de nya däcken, med tanke på att deras styrka är våtgrepp och lågt rullmotstånd vilket minskar förbrukningen så var det svårt och testa om det fungerade på landsvägen då vi hade 35 grader och sol, men med Mercedes cab till sitt förfogande så klagar man inte på vädret. För övrigt fungerade däcken väldigt bra och det gick att stå på rätt ordentligt i kurvorna även om dessa däck inte är lika körafortinriktade som P Zero.

Nu är jag åter på hotellet och ska förbereda mig för middagen. Förresten, min väska... nej den har inte kommit än, tydligen är den tillbaka i Amsterdam nu och ska komma hit imorgon, vi får väl se. Har i alla fall varit och handlat kläder och tänkte skicka notan till flybolaget.

Skickar med ett kort smakprov från idag, mer film kommer senare.

<object width="853" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1IHfIhQVKho?version=3&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1IHfIhQVKho?version=3&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Drygt med flygbolaget, men shit vilken resa sen!
    Ser fram emot lite bilder att drägla över

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    wtf, ingen tuta??

tack för läsningen
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag har sett F1 live tidigare och det är verkligen något som måste upplevas live åtminstonde en gång i livet, precis som MotoGP om man gillar hojjar. Loppet är mycket enklare att följa på TV men det är en helt annan sak att vara på plats, jag har sett det live en gång tidigere i Nürburg och jag och min fru har bokat biljetter till den nya banan i Austin senare i år men när jag fick erbjudandet att följa med på det här så var det något man inte kan tacka nej till, inte nog med alla fantastiska bilar jag fick köra igår så får man nu se F1 från Paddock Club, vilken lyx :-)
    Jag måste nog erkänna att jag inte hänger med på allt som händer i supportklasserna just nu... Det är så mycket annat det bjuds på här, champagne, fantastisk mat, trevliga människor och en massa tillfällen att få prata med folk inom F1. Själva F1 loppet kommer jag kolla på ordentligt men att köra hela "paketer" med supportklasserna sparar jag till Austin där jag får diskutera och analysera allt med min fru :-)

Tack Pirelli, nu går jag och fyller på champagneglaset.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Tillbaka på hotellet och fan va kul att Alonso vann här i Spanien... var inte dåligt drag på fansen :-)

Vi fick tillgång tillpaddock club vilket innebad luftkonditionerade utrymmen (inte helt fel när det är sol och +35 grader i skuggan) bra mat, champagne och framför allt fantastisk utsikt både över depåerna och banan.

<object width="853" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/e0c8NS7Q1c4?version=3&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/e0c8NS7Q1c4?version=3&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja vad ska man säga

Ser inte helt otrevligt ut direkt, passa på att smuggla fast några zatzy stickers på bilarna bara

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •