Bilsnack
Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 187
    Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Nu gick fingrarna iaf fortare än tanken för dej... Tänk efter och tryck delete på ditt inlägg.
    Eller så kanske din tankekapacitet är så begränsad efter alla dieselångor att du inte förstod vad som faktiskt skrevs? Titta på bilderna igen och förklara vad som har m trådens ämne att göra.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Bilden är irrelevant då tråden handlar om lastbilsförarnas bristande trafikförståelse, inte om miljötalibanism m Peking anno 1970 som idealbild över hur storstäders trafiksituation el - planering bör se ut.
    Miljöaspekten ska ju helt klart tas in. Du snackar om lastbilen betalar sina kostnader...undra om en personbil gör de med sina 1500 i skatt, eller va de brukar ligga på.

Nu var det ju dock främst framkomligheten jag tänkte på. Många bilar har ju bara en förare bakom ratten...de är allt. Ingen last, inga passagerare. Tänk om många fler tagit bussen.

För det är ju faktiskt ett rimligt alternativ som finns idag....nu....här!
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Eller så kanske din tankekapacitet är så begränsad efter alla dieselångor att du inte förstod vad som faktiskt skrevs? Titta på bilderna igen och förklara vad som har m trådens ämne att göra.
    haha, herregud...nån undre gräns har väl ändå du med? Jag blev beskylld för personligapåhopp innan. Jag vet inte om det var för att jag påminde en som klaga på en yrkeskår....att han precis hade fått fotboja för sin dåliga körning.

Sen kommer andra med sådana saker...ger väl knappast nåt Atarimannen? Eller hur? Skärpning, ska de diskuteras nåt så höj nivån, det är bara sandlådefasoner och det vet du om.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Du är en som slaviskt följer trådarnas exakta ämne då ? Knappast... Vet inte hur länge du varit på forum som detta (tydligen lika länge som mej här men ändå inte lärt dej)...men trådar tenderar delas upp efter 1 sida eller 2 och snirkla iväg i delämnen som kommer av sej självt när man diskuterar det tråden från början handlar om.

Nu klagades det en del på att lastbilar förstör trafiksituationen och orsakar köer, och de mer eller mindre skall hålla sej ifrån storstäder. Det Cörran då visar med sin bild vad gäller trafikkaos är det största problemet, nämligen mängden personbilar som åker i onödan bla. Och tro mej, INGEN lastbilschaufför kör i onödan där det tenderar att vara mkt trafik. Vår tid är för dyrbar för det.

Då qoutar du hans inlägg och skriver
    "På samma sätt skulle man ju kunna visa x antal långtradare vs ett lastfartyg, eller x antal lastbilar vs ett godståg, osv." Vilket bara är fruktansvärt jävla korkat om du tänker efter lite. Du kan ju aldrig ersätta långtradare med ett fartyg på land och där det tenderar vara trafikkaos kan du inte ersätta långtradare med godståg vid 99,9% av frakttillfällena. Medans antalet personbilar kan minskas drastiskt om många ersatte sin biltur till jobbet med buss eller i vissa fall cykel.

Och du...min tankekapacitet är inte nedsatt av dieselångor. Skall du försöka häckla mej personligen får du nog komma på nåt bättre.
    Gothus sum, cave cornua

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Miljöaspekten ska ju helt klart tas in. Du snackar om lastbilen betalar sina kostnader...undra om en personbil gör de med sina 1500 i skatt, eller va de brukar ligga på.

Nu var det ju dock främst framkomligheten jag tänkte på. Många bilar har ju bara en förare bakom ratten...de är allt. Ingen last, inga passagerare. Tänk om många fler tagit bussen.

För det är ju faktiskt ett rimligt alternativ som finns idag....nu....här!
    Naturligtvis kan buss, cykel eller (hör och häpna) bara fötter vara ett fullgott alternativ ibland (både vad gäller person- såväl som varutransport) - inget att diskutera vad gäller den saken. Men med tanke på de hårda/snäva tidsramar du som lastbilsförespråkare brukar framhäva som argument f era flera km långa omkörningar, gäller naturligtvis det samma i de flesta andra yrkesroller. Dvs folk behöver komma fram i tid, vilket i många fall (säger inte alla) inte är praktiskt genomförbart vare sig till fots, per cykel eller med kollektivtrafik. Precis på samma sätt som det inte är praktiskt genomförbart att köra ett fullskaligt lastfartyg på landsväg.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Naturligtvis kan buss, cykel eller (hör och häpna) bara fötter vara ett fullgott alternativ ibland (både vad gäller person- såväl som varutransport) - inget att diskutera vad gäller den saken. Men med tanke på de hårda/snäva tidsramar du som lastbilsförespråkare brukar framhäva som argument f era flera km långa omkörningar, gäller naturligtvis det samma i de flesta andra yrkesroller. Dvs folk behöver komma fram i tid, vilket i många fall (säger inte alla) inte är praktiskt genomförbart vare sig till fots, per cykel eller med kollektivtrafik. Precis på samma sätt som det inte är praktiskt genomförbart att köra ett fullskaligt lastfartyg på landsväg.
    Det kan mycke väl vara så att det inte är ett vettigt alternativ för många att ta bussen till jobbet. Men, för många är det garanterat de. Många åker redan kollektivt idag...samt att det var väl ändå en hel del som börja åka mer buss när man införde trängselskatter. Nu bor jag inte i Stockholm, men jag har för mig att jag hörde de ganska nyss.

Du snackar om att vägarna bäckar igen, och att det är ett problem. Kollar man på bilden så tycker jag den är ganska talande. Sen snackar du om att hålla sig till ämnet som trådskaparen skrev. Precis som du gjorde det i den förra?

Men som sagt, lättare när man bara kan skylla på andra utan att ta eget ansvar.

Jag är inte heller nån lastbilsförespråkare, utan realist för att få vårt samhälle att fungera. Knappast så att jag tycker att allt gods ska gå på ett lastbilsflak...men ofta finns de inga alternativ. Då är det som de är...tycker det är bättre att maten kommer till butiken, än att den inte kommer alls. Det är jag säker på att du håller med mig om.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Bilden är irrelevant då tråden handlar om lastbilsförarnas bristande trafikförståelse, inte om miljötalibanism m Peking anno 1970 som idealbild över hur storstäders trafiksituation el - planering bör se ut.
    får plats en jävla massa stånde flyktingar i en långtradare långt över 60pers det kan jag garantera =)

ofta används lastbilar till persontransport även om det inte sker frivilligt alla gånger

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Och vad skall det vara slut med? Flytta ut på landet och bli självförsörjande bonde om det inte passar, det finns inget samhället varken 100 år gammalt eller nytt som fungerar utan tyngre trafik. Eller har Du uppfunnit någon teleporteringsmaskin för alla varor som vi andra skall kunna få köpa i t ex mataffärer?
    inte ens på landet slipper han lastbilar...=)
    några gånger i veckan möter jag tradare och allt möjligt skoj på små grusvägar med bussen ..men helt otroligt nog klara vi att mötas utan problem fast det knappt får plats 1.5stort fordon på vägbanan =) för på landet visar man respekt och hjälper varandra i trafiken =)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    får plats en jävla massa stånde flyktingar i en långtradare långt över 60pers det kan jag garantera =)

ofta används lastbilar till persontransport även om det inte sker frivilligt alla gånger
    Ska vi fortsätta off topic kan vi ju lika gärna göra det ordentligt.

Hur många dansare får plats i en Mini? - auto motor & sport

Eat that, bussälskare. ;-)

Very Fine User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Det är ingen som förnekar nyttan av transporter. Jag är tacksam att ni kör för min skull. Jag är även tacksam för att era företrädare körde för min skull. De körde dessutom i mycket större utsträckning på ett bra sett. Jag förstår inte varför den nya generationens truckförare inte klarar av att undvika olyckor och undvika att blockera när deras föräldrar klarade det alldeles utmärkt. Hade de fler hjärnceller så att de insåg att det var dumt att i kilometer efter kilometer ligga parallelt med en kollega på E4 utan att komma om? Var backarna mindre hala? Tunnlarna högre? Vänsterfilen avmagnetiserad? En gammal hederlig trucker skulle skämts livet ur sig om han råkat blockerat vänsterfilen på E4an genom att försöka köra om en kollega som färdas i samma fart eller om han fastnat i första halkan.

Jag är kort sagt inte ute efter att få bort truckers. Jag vill bara se dem uppföra sig på ett vettigt sätt och framföra sina fordon på ett sätt som det bevisligen går att framföra dem om bara kunskapen och viljan finns. Svider det att lära av mig så besök någon av Transports veterankvällar.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Besserwisser vet bäst!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Eller så kan du besöka nåt truckstop? Där lär du ju nå ut till lite fler yrkeschaufförer, inte bara fartgalna unga män. Men, skulle väl gissa att det inte är lika kul att då det är svårare att va anonym och få en massa jobbiga motargument

Very Fine User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Den här informationskampanjen måste drivas på många vägar. Föreläsningar på truckstop är troligen en väg. Fortsätter den nuvarande trenden kommer det bli omöjligt att köra bil i det här landet och där ska vi inte hamna om det är möjligt att undvika. Tack för att du äntligen kommer med lite konstruktiva förslag.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Eller så kan du besöka nåt truckstop? Där lär du ju nå ut till lite fler yrkeschaufförer, inte bara fartgalna unga män. Men, skulle väl gissa att det inte är lika kul att då det är svårare att va anonym och få en massa jobbiga motargument
    Besserwisser vet bäst!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Så vad hindrar dig att gå iväg med din informationskampanj dit? Här når du ändå bara en handfull yrkesförare som ändå inte håller med dig på nån punkt?

Om du verkligen tror på det du säger så tycker jag du ska ta det till en högre instans och sen berätta för oss hur de gick/vilket bemötande du fick. Du kan ju börja ventilera dina åsikter med en trafikskola som lär ut alla behörigheter. Kanske de finns massa grejer du inte tänkt på? Eller vet du alltid bäst?

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    haha nu börjar det bli roligt

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Hade de fler hjärnceller så att de insåg att det var dumt att i kilometer efter kilometer ligga parallelt med en kollega på E4 utan att komma om?
    Håller med om att det kan vara väldigt störande, men skulle tro att det nästan enbart beror på stress. Det var annorlunda förr på den punkten också, det kan nog äldre "truckers" gärna bekräfta för dig. Det är samma med alla dessa "filkryssare" i personbilar varenda eviga morgon och eftermiddag till och från stan. Det verkar helt enkelt inte gå in skallen att det är rött 200 m längre fram, men förbi ska dom till alla pris.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •