Bilsnack
Sidan 6 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 187
    Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av mojja Visa inlägg
    jo lastbilen uppmärksammades.förarna av personbilarna förstod även vad den var i fart med att göra och bromsade även in utan några problem för denna i god tid.

Men det lastbilen gör är inte korrekt och denna tråd handlar om våra tradar chaffisar och deras betende i trafiken. Att denna chaffis gör som den gör är ingen undantag snarare än regel och därför är man extra uppmärksam när man ser in lastbill i trafik.
    Du uppmärksammade lastbilen, du hann o bromsa i god tid, du säger du är extra uppmärksam i dessa situationer när du ser en lastbil...ändå blir du så skärrad att du glömmer göra saker som borde sitta i ryggmärgen när man kör bil, snyggt.

Visst skall man försöka att vara så lite i vägen för övrig trafik som möjligt när man kör lastbil. Nu vet jag inte vilken stad detta va i men jag vet när jag körde i sthlm fick man ibland smita lite försiktigt ut i den största lucka man kunde hitta, om man inte vill stå i en dag, och då kanske låta nån annan bilist få bromsa in lite eftersom de kommer betydligt snabbare igenom hela rondellen än vad det tar för lastbil att ens komma in med ekipaget i rondellen.
    Gothus sum, cave cornua

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Denna diskussion om lastbilar vs personbilar påminner mig om min fd arbetskamrats bror.
    Han jobbade på posten på det glada 80-et.

En fredag eftermiddag bestämmer sig en sk yuppi att parkera i postens lastningszon berdvid systembolaget med ursäkten "jag skall bara in en snabbis" kompisen bror som skall köra ut varor bryr sig inte om det utan backar över den spritt nya mercan som blir rätt platt.

Mercaägaren anmäler till tingsrätten osv, men det slutar med att han får ersätta kompisens bror med lönenavdrag (rättegången) samt rättegångskostnad :P
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Du uppmärksammade lastbilen, du hann o bromsa i god tid, du säger du är extra uppmärksam i dessa situationer när du ser en lastbil...ändå blir du så skärrad att du glömmer göra saker som borde sitta i ryggmärgen när man kör bil, snyggt.

Visst skall man försöka att vara så lite i vägen för övrig trafik som möjligt när man kör lastbil. Nu vet jag inte vilken stad detta va i men jag vet när jag körde i sthlm fick man ibland smita lite försiktigt ut i den största lucka man kunde hitta, om man inte vill stå i en dag, och då kanske låta nån annan bilist få bromsa in lite eftersom de kommer betydligt snabbare igenom hela rondellen än vad det tar för lastbil att ens komma in med ekipaget i rondellen.
    Detta utspelas i en rövhåla kallad Karlskoga med ett innvånare antal som understiger 40 000 personer.

Och visst chaffören utav fordonet blinkar sig ej ur rondellen men hur många av våra medtrafikanter gör detta under normala förhållanden?

Jag trodde i min enfald att detta var ett forum för fartdårar och personer som älskade att köra bil istället för att åka bil.

Men ack så fel jag verkade ha i min bedömning när jag reggade mig på detta forum.

Många av personerna som skrivit i detta forum tror jag hade haft en raket karriär på forum så som familjeliv och growing people inget fel på dessa forum då jag även är reggad på dessa men där diskuteras bästa blöjor och vinterkläder och andra vardagliga frågor man har.

Trodde verkligen i min enfald att zatzy.com var ett forum för människor som älskar bilar och fart mer än för att vara ett transport fordon att fraktas i från plats A till B.

Skoda, FordV8, Suzuki-mc
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    Kör allt på hjul
    Jag gillar allt med motorer förutom viking o siljalinebåtarna

Anser dock att dom skall framföras utan risk för annan part, vad just den lastbilen
    gjorde anser jag inte vara någon risk för annan part att prata om mer ett litet
    irritationsmoment som var lite onödigt gjort.

Håller även med att det finns lastbilschaufförer som inte har nåt på vägen att göra.

Det jag inte gillar är denna pajkastning som det är med nedlåtande kommentarer och nåt
    försök av TS tex att "lära" yrkeschaufförer hur man ska köra lastbil för att han ska slippa vänta tex.

Har inget emot att diskutera och filosofera över trafiksäkerhet men då måste man låta dom utpekade
    framföra sina åsikter utan att kalla dom både det ena och det andra.

Till mojja: dra upp ljudet så hörs ljudet från mittfräsningen tydligt vid ~2.53
    Senast redigerat av cleaner den 2011-10-15 klockan 00:47.

Registered User Alriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Lastbilschafför
    Det skulle verkligen vara uppskattat från min sida. Varje mynt har 2 sidor. Jag säger absolut inte att alla som framför en pb gör detta på ett bra sätt.

Men denna tråd handlar om lb förare och deras beteende i trafiken och det är vad denna tråd borde handla om?

80 % av dom lastbilar man möter i trafiken gör detta på absolut bästa tänkbara sätt men dom andra 20% lämnar mer att önska enligt mina erfarenheter
    Kruxet är att man inte sitter med telefonen i handen med kameran påslagen för att vara beredd att filma felaktiga personbilars val. Flesta fel händer vid korsningar med högerregeln där man i princip dagligen får personbilars vrede trots att man inte gör något fel.

Ett väldigt bra exempel på cirkulationsplatskörning där jag väldigt ofta får höra tutan och se fula fingrar av personbilar är en cirkulationsplats på Hälla i Västerås. CP:en är liten så att när man åker ur till vänster med lastbilen så har precis hela släpet kommit in i CP:en. Om jag stått stilla och väntat för att köra in så måste jag starta från stillastående vilket tar lite tid.

Personbilarna som kommer från stan kommer med 50-60 km/h mot CP:en för att göra en lätt inbromsning och åka rakt igenom. Trots att CP:en är tom på bilar när jag kör ut så kommer dom från stan att få lov att stanna trots att dom hade 30-40 m kvar tills dom var inne i CP:en. Boven i denna situation är givetvis långtradaren som följde reglerna och var inne i CP:en 3-4 sek innan personbilen var inne i den.

Ställer mig förövrigt mycket tveksam till att 1 av 5 lastbilar beter sig dåligt i trafiken. Drar du upp till 5 av 100 så stämmer det nog bättre.

Registered User Alriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Lastbilschafför

Och visst chaffören utav fordonet blinkar sig ej ur rondellen men hur många av våra medtrafikanter gör detta under normala förhållanden?

Att folk inte blinkar ut ur cirkulationsplatser är ett jävla ofog att inte göra de. Om man visar vart man ska så skapar det ett bra flyt. Är inte så jobbigt att dutta till blinkersspaken en gång för att visa vart man ska.

Att inte blinka vid CP körning skapar irritation. Dom gamla reglerna var bra mycket bättre där du gav tecken redan i ingången vart du ska. Händer dagligen att man stannat helt i onödan eftersom folk inte behagar att blinka ur CP. Om dom personerna hade blinkat så kan man i många fall ha rull och slippa gå ner på lågväxlarna.

En sådan enkel sak skulle skapa bättre flyt dessutom skulle det även gynna miljön för att mindre diesel går åt.

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av Alrik Visa inlägg
    Att folk inte blinkar ut ur cirkulationsplatser är ett jävla ofog att inte göra de. Om man visar vart man ska så skapar det ett bra flyt. Är inte så jobbigt att dutta till blinkersspaken en gång för att visa vart man ska.

Att inte blinka vid CP körning skapar irritation. Dom gamla reglerna var bra mycket bättre där du gav tecken redan i ingången vart du ska. Händer dagligen att man stannat helt i onödan eftersom folk inte behagar att blinka ur CP. Om dom personerna hade blinkat så kan man i många fall ha rull och slippa gå ner på lågväxlarna.

En sådan enkel sak skulle skapa bättre flyt dessutom skulle det även gynna miljön för att mindre diesel går åt.
    håller med,, hatar när folk inte blinkar ur en rondell,, OCH när alla jävla söndagsbilister INTE gasar på en påfart,, en kompis körde om 3 bilar ut på E4an en gång,, med MOPED

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Gör inte mina egna tolkningar. Men som filmen visar...så hade de varit ett bra tillfäle att blinka vänster...då hade chauffören vetat att de svängt till vänster. Nu visste han inte. Även om han gör fel som kör ut. Ser fortfarande inte problemet eller de jobbiga med att va tydlig.
    Om du läser en gång till förstår du kanske vad jag menar. Orkar inte skriva samma sak en tredje gång...

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    Om du läser en gång till förstår du kanske vad jag menar. Orkar inte skriva samma sak en tredje gång...
    Säger det samma, ha det bra
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    [QUOTE=mojja;4574573]
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg

Men kära väl Du bemöter inte en enda frågeställning och gömmer dig hela tiden undan att svara på enkla frågor.

Du har tjatat om den där domen för 4 ggn i tråden. Det domen avser är en incident för 26 månadersen. Vad har den med idag att göra och hur lastbilschaffisen bettede sig i filmen.

Nu ska jag göra det väldigt enkelt så att även du förstår frågeställningen

1. Vad i filmsekvensen ser du som farligt? Saknas kontroll över trafik eller fordon?

2. Du har vid flera tillfällen kallat körningen i filmsekvensen för buskörning. Vad exakt anser du denna buskörning bestå utav?

3. Jag har hela tiden nekat till att ha framfört fordonet under den aktuella sträckan tr domen avser. Vad vet du om det som igentligen hände och vem det är som jag kanske skyddar?

4. Ja visst jag har fått en dom från tr och står den sig så kommer jag även ta det straff som tilldelats mig utan en massa gnäll.

5. Kan du hålla dig till det som ts handlar om utan att gå till personangrepp så fort din förmåga att debattera på en vettig nivå tryter?
    1.Anser det inte lämpligt att åka runt med en filmkamera i handen, och kolla på den.

2. Kan erkänna att de inte va mycke till buskörning när jag kolla hela filmen. Spela fram innan och hamna mitt i omkörningen.

3. Om du skyddar nån annan tar du ju på dig saken. Om det är nån annan är det ju bara att säga?

4. Okaay...?

5. Vart var personangreppen????

Registered User DarrDarrs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2006
    fattar ni inte att det är just denna reaktion han vill ha ? Finns redan än tråd om att visa hänsyn till lastbilar..

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av DarrDarr Visa inlägg
    fattar ni inte att det är just denna reaktion han vill ha ? Finns redan än tråd om att visa hänsyn till lastbilar..
    Han är ett troll, det är de inte mycke snack om. Som sagt, de finns redan en tråd, så har lite svårt att förstå att denna ens får finnas kvar. Vad man nu får ut av att försöka provocera folk man inte träffat eller känner....det är för mig en gåta

Bad ass boys bad ass toys -PLM-s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Byggingenjör
    Som att hälla bensin på en brasa...
    potatoesmc.com

M20 User Rsjerrys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Ja lås denna skit tråden och låt dom som vill fortsätta diskussionen i den första tråden!

Mvh
    J.Albertsson

BMW 325 M Tech

BMW Fahrer Tha_Hools avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Cykelmekaniker/Säljare
    Föredrar själv att långköra på nätterna.. Bra jag och vägens riddare vakna (Läs Lastbilschaufförer)..

Söndagsbilister, Civilsnutar, Soccer moms, Kepsnissar och Paragrafryttartorsten och hans bror Privatpolisnils sover sött hemma i bingen..

Kan inte erinra mig sist jag irriterade mig på en lastbil..

Distributionsbilar är lite eljest dock för det är oftast där de placerar rookies och extraförare. Det kan vara lite av varje även om de i regel är rätt bra..

Besserwisser är bara sur för att det inte finns några engelska lastbilar att hylla till skyarna ^^

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •