Bilsnack
Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3678910111213
Resultat 181 till 187 av 187
    Registered User Alriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Lastbilschafför
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Den här videon förklarar ett och annat. Tydligen är det så tråkigt att köra lastbil i 8 timmar att dans i kabinen är ett vanligt trick för att hålla tristessen borta. Man upphör inte att förvånas av vad som sker på våra vägar.

Jag lägger på förekommen anledning till en ny viktig punkt i utbildningen.

7. Dans i kabinen är helt och hållet förbjudet under körning.

Kierowca tira z Rumuni - Romanian truck driver [Crazy Dance] - YouTube

Med Vänlig hälsning,
    Våra vägar...

Förövrigt så får man köra 9h per dag (utökat till 10h 2ggr/veckan) men endast 4,5h i följd innan man måste ha 45min rast. Rasten får delas upp i 15min och 30 min där 30 min måste vara sist.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Vilka påhopp har varit mot dig?
    Vet du inte vad du skrivit?
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Vet du inte vad du skrivit?
    Jo, jag undrar vad du ansåg vara ett personligt påhopp från min sida?

Själv har du ju skrivit "Eller så kanske din tankekapacitet är så begränsad efter alla dieselångor att du inte förstod vad som faktiskt skrevs"
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Den här videon förklarar ett och annat. Tydligen är det så tråkigt att köra lastbil i 8 timmar att dans i kabinen är ett vanligt trick för att hålla tristessen borta. Man upphör inte att förvånas av vad som sker på våra vägar.

Jag lägger på förekommen anledning till en ny viktig punkt i utbildningen.

7. Dans i kabinen är helt och hållet förbjudet under körning.

Kierowca tira z Rumuni - Romanian truck driver [Crazy Dance] - YouTube

Med Vänlig hälsning,
    Ska försöka och inte dansa något mer i hytten, men när det kommer en gammal slag "dänga" som den där så kan väl inte äns du sitta stil i din bil?

Men iallafall ska ta åt mig på punkt 7.

Mvh Fredrik

Nitromethane junkie! Fast Freddys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    Trucker
    Bläddrat igenom tråden lite. Håller med om att man ska ge fan i att kika film på laptopen under körning, inte köra om om man blockar en massa trafik etc.

Dock tyckte jag detdär med tiderna är larvigt. Hade folk följt håll dig undan i rusningen, hade vi alla truckers vart arbetslösa nu. Priserna pressas, konkuransen är stenhård. Jag kör schakttrailer, saninering utav Beckholmen i Stockholm för tillfället, samt lite inhop här å var när det ska fräsas av motorvägar om nätterna etc. Men på Beckholmen ere bort med förorenade massor och dit med nya fräsha, och Knegarna och maskinisterna där jobbar 7-4 , då är det lite svårt för oss att komma vid 10 och sticka vid 14... Och personalen på tippen, båtpersonalen som transporterar oss med färjan ut till holmen... And so on. Själv trivs jag bättre att köra på nätterna, orsaken till att mycket av lastbilstrafiken inte funkar att ha nattetid beror ju på alla er sossar som sitter på zatzy å gnäller men som inte kan tänka sig jobba nattetid och ta emot varorna, sitta på tippen etc...

Mycket pundiga kommentarer i tråden, men sen är ju halva zatzys befolkning dumma i huvet oxå å andra sidan, det ser man ju tydligt ute på racen etc... Nån som fick lossa på gatan pga av att folk ställer sig ivägen, sen gnäller ngn på detta? Hur tänkte du nu? Tänk om det var din leverans av någonting du behöver pronto, som du nu sumpade för att chaffisen inte lossade pga ngt hjon som parkerat sitt arsle i lastzonen. Suck säger jag bara

Jag förstår dock Besserwissers punkter och håller hyffsat med på dem flesta. Dock stör jag mig på att folk som är ute å nöjjesåker gnäller på tungtrafiken, åk kommunalt om det inte duger att köa. Förstår folk som ska till jobbet och får köa, men så är det, jag jobbar 05 till sen kväll, så jag sitter oxå i köer hela dagarna och tycker mest att det är privatbilister, framför allt folk ifrån icke-skidåkande nationer och kvinnor som ställer till det. Men men så kan de va!

Tänk vilket fint samhälle det vore om det blev hårdare krav på körkort. Både på tungsidan och personbilssidan.
    Att beskylla unga i tunga fordon kan jag inte utala mig om, är snart 21 kört i snart 3 år och aldrig vart inblandad i en olycka i tungt fordon. Så jag tycker inte jag är ngt problem, men jag kan inte svara för andra, dom som är farliga är väl mycket gubbjävlar i ekipagen som ska hålla på reglerna in i det sista och smäller med virriga fruntimmer och stressade kebaber!

Mycket idioter i lastbilsbranshen som ska bort i min mening. Men minst lika mycket idioter i personbilar. Så ja, vi har ett problem, men att som vissa i denna tråd försöker med att beskylla tungtrafiken för alla världens problem, shit vakna upp förfan. Åk ner till sydeuropa eller asien, där har ni trafikkaos.

Nej vi syns imorrn i köerna på essingen kära trucker kamrater och personbilister. Om vi alla hjälper varrandra, använder tydliga signaler, håller avstånd och hjälper varrandra, så ska ni se att vi kommer fram imorgon oxå oskadda! Hejs!
    NITROBEAR TopFuel Racing

Mitsubishi Evolution 8 TA Chand021s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2009
    Jobb
    Bärgare
    Citat Ursprungligen postat av mojja Visa inlägg
    Håller med besserwisser på varje punkt. Går inte en dag utan att dessa förbannxxxx långtradera stoppar upp trafiken på våra största motorvägar.

Vid ronndeller visar dom inte heller någon hänsyn utan vräker sig in i dom så att medtrafikanterna får panikbromsa för att inte hamna under deras hjul.

Ligger och kör om andra lastbilar på 100 vägar det där är 2-1 + mitt räcke och tar hela sträckan för omkörning i anspråk så inte snabbare fordon kommer om och måste vänta in nästa sträcka med dubbla filer

Ett riktigt pack är vad dom är och förstör våra vägar gör dom med så dom nästan blir ofarbara.

Lägg alla transporter om möjlighet finns på sjöfarten och järnvägen och dom transporter som verkligen måste gå på våra vägar kan man förpassa till nattetid så vi vanliga trafikanter kan ha så lite ont som möjligt av dessa hänsynslösa bromsklossar.

Tänk lite nu...
    Sjöfart, visst de e bra man de e svårt att ta in en tanker i Stockholms hamnar... När godset väl kommer av fartyget, hur skall det då transporteras till butiker? galna budbilar?

Tåg har redan idag VÄLDIGT mkt transporter mellan större orter men de e svårt att dra in ett godståg på ex Sveavägen i sthlm.

Lastbilar har en personbilsförares alla regler plus något som kallas färdskrivare... den lilla enheten kan ge dig mer i böter än vad du som personbilsförare kan få för överhastighet.'

Lastbilar ses som hinder när de fallerar på vägarna. De skulle säkerligen varit hälften så mkt lastbilar här om förbifart stockholm skapades.. men politikerna I alla år har slopat detta..

Man kan förstå att alla blir irreterade.. men de görs mer dumheter per mil när det gäller personbilar:

TAXI och Budbilar har nog högsta statusen hos försökringsbolagen idag och framöver sen så ska vi ju inte nämna de fina bussarna som havererar och krockar.

Istället för att bråka, bli vänner.
    Visa mogenhet och föraromdömmet som du/ni/alla bör ha!

peace out!
    Hjälp med bärgning eller transport inom sthlm, skicka pm.

Mitsubishi Evolution 8 TA Chand021s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2009
    Jobb
    Bärgare
    Citat Ursprungligen postat av Fast Freddy Visa inlägg
    Bläddrat igenom tråden lite. Håller med om att man ska ge fan i att kika film på laptopen under körning, inte köra om om man blockar en massa trafik etc.

Dock tyckte jag detdär med tiderna är larvigt. Hade folk följt håll dig undan i rusningen, hade vi alla truckers vart arbetslösa nu. Priserna pressas, konkuransen är stenhård. Jag kör schakttrailer, saninering utav Beckholmen i Stockholm för tillfället, samt lite inhop här å var när det ska fräsas av motorvägar om nätterna etc. Men på Beckholmen ere bort med förorenade massor och dit med nya fräsha, och Knegarna och maskinisterna där jobbar 7-4 , då är det lite svårt för oss att komma vid 10 och sticka vid 14... Och personalen på tippen, båtpersonalen som transporterar oss med färjan ut till holmen... And so on. Själv trivs jag bättre att köra på nätterna, orsaken till att mycket av lastbilstrafiken inte funkar att ha nattetid beror ju på alla er sossar som sitter på zatzy å gnäller men som inte kan tänka sig jobba nattetid och ta emot varorna, sitta på tippen etc...

Mycket pundiga kommentarer i tråden, men sen är ju halva zatzys befolkning dumma i huvet oxå å andra sidan, det ser man ju tydligt ute på racen etc... Nån som fick lossa på gatan pga av att folk ställer sig ivägen, sen gnäller ngn på detta? Hur tänkte du nu? Tänk om det var din leverans av någonting du behöver pronto, som du nu sumpade för att chaffisen inte lossade pga ngt hjon som parkerat sitt arsle i lastzonen. Suck säger jag bara

Jag förstår dock Besserwissers punkter och håller hyffsat med på dem flesta. Dock stör jag mig på att folk som är ute å nöjjesåker gnäller på tungtrafiken, åk kommunalt om det inte duger att köa. Förstår folk som ska till jobbet och får köa, men så är det, jag jobbar 05 till sen kväll, så jag sitter oxå i köer hela dagarna och tycker mest att det är privatbilister, framför allt folk ifrån icke-skidåkande nationer och kvinnor som ställer till det. Men men så kan de va!

Tänk vilket fint samhälle det vore om det blev hårdare krav på körkort. Både på tungsidan och personbilssidan.
    Att beskylla unga i tunga fordon kan jag inte utala mig om, är snart 21 kört i snart 3 år och aldrig vart inblandad i en olycka i tungt fordon. Så jag tycker inte jag är ngt problem, men jag kan inte svara för andra, dom som är farliga är väl mycket gubbjävlar i ekipagen som ska hålla på reglerna in i det sista och smäller med virriga fruntimmer och stressade kebaber!

Mycket idioter i lastbilsbranshen som ska bort i min mening. Men minst lika mycket idioter i personbilar. Så ja, vi har ett problem, men att som vissa i denna tråd försöker med att beskylla tungtrafiken för alla världens problem, shit vakna upp förfan. Åk ner till sydeuropa eller asien, där har ni trafikkaos.

Nej vi syns imorrn i köerna på essingen kära trucker kamrater och personbilister. Om vi alla hjälper varrandra, använder tydliga signaler, håller avstånd och hjälper varrandra, så ska ni se att vi kommer fram imorgon oxå oskadda! Hejs!

Håller med dig stenhårt FF!
    Hjälp med bärgning eller transport inom sthlm, skicka pm.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •