Ursprungligen postat av
Fast Freddy
Bläddrat igenom tråden lite. Håller med om att man ska ge fan i att kika film på laptopen under körning, inte köra om om man blockar en massa trafik etc.
Dock tyckte jag detdär med tiderna är larvigt. Hade folk följt håll dig undan i rusningen, hade vi alla truckers vart arbetslösa nu. Priserna pressas, konkuransen är stenhård. Jag kör schakttrailer, saninering utav Beckholmen i Stockholm för tillfället, samt lite inhop här å var när det ska fräsas av motorvägar om nätterna etc. Men på Beckholmen ere bort med förorenade massor och dit med nya fräsha, och Knegarna och maskinisterna där jobbar 7-4 , då är det lite svårt för oss att komma vid 10 och sticka vid 14... Och personalen på tippen, båtpersonalen som transporterar oss med färjan ut till holmen... And so on. Själv trivs jag bättre att köra på nätterna, orsaken till att mycket av lastbilstrafiken inte funkar att ha nattetid beror ju på alla er sossar som sitter på zatzy å gnäller men som inte kan tänka sig jobba nattetid och ta emot varorna, sitta på tippen etc...
Mycket pundiga kommentarer i tråden, men sen är ju halva zatzys befolkning dumma i huvet oxå å andra sidan, det ser man ju tydligt ute på racen etc... Nån som fick lossa på gatan pga av att folk ställer sig ivägen, sen gnäller ngn på detta? Hur tänkte du nu? Tänk om det var din leverans av någonting du behöver pronto, som du nu sumpade för att chaffisen inte lossade pga ngt hjon som parkerat sitt arsle i lastzonen. Suck säger jag bara
Jag förstår dock Besserwissers punkter och håller hyffsat med på dem flesta. Dock stör jag mig på att folk som är ute å nöjjesåker gnäller på tungtrafiken, åk kommunalt om det inte duger att köa. Förstår folk som ska till jobbet och får köa, men så är det, jag jobbar 05 till sen kväll, så jag sitter oxå i köer hela dagarna och tycker mest att det är privatbilister, framför allt folk ifrån icke-skidåkande nationer och kvinnor som ställer till det. Men men så kan de va!
Tänk vilket fint samhälle det vore om det blev hårdare krav på körkort. Både på tungsidan och personbilssidan.
Att beskylla unga i tunga fordon kan jag inte utala mig om, är snart 21 kört i snart 3 år och aldrig vart inblandad i en olycka i tungt fordon. Så jag tycker inte jag är ngt problem, men jag kan inte svara för andra, dom som är farliga är väl mycket gubbjävlar i ekipagen som ska hålla på reglerna in i det sista och smäller med virriga fruntimmer och stressade kebaber!
Mycket idioter i lastbilsbranshen som ska bort i min mening. Men minst lika mycket idioter i personbilar. Så ja, vi har ett problem, men att som vissa i denna tråd försöker med att beskylla tungtrafiken för alla världens problem, shit vakna upp förfan. Åk ner till sydeuropa eller asien, där har ni trafikkaos.
Nej vi syns imorrn i köerna på essingen kära trucker kamrater och personbilister. Om vi alla hjälper varrandra, använder tydliga signaler, håller avstånd och hjälper varrandra, så ska ni se att vi kommer fram imorgon oxå oskadda! Hejs!