Bilsnack
Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 345678910111213 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 187
    Skoda, FordV8, Suzuki-mc
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    Kör allt på hjul
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Den här informationskampanjen måste drivas på många vägar. Föreläsningar på truckstop är troligen en väg. Fortsätter den nuvarande trenden kommer det bli omöjligt att köra bil i det här landet och där ska vi inte hamna om det är möjligt att undvika. Tack för att du äntligen kommer med lite konstruktiva förslag.

Med Vänlig Hälsning,
    Hoppas att du är bra på Polska, Lettiska, Estniska, Litauiska osv osv.
    Förr som du pratar om fanns ju inte dessa på dom svenska vägarna och
    eftersom de som tex. kör fast i halkan till säkert 90 procent är utländska
    ekipage så kan du ju börja där.

Du måste ju lära andra hur dom ska köra lastbil för det vore ju ytterst korkat att tex.
    börja själv och visa hänsyn mot dina medtrafikanter.

Jag förstår inte varför den nya generationens bilförare inte klarar av att underlätta
    och ha lite överseende med de tunga transporterna när deras föräldrar klarade det
    alldeles utmärkt.

Not sent from an iProduct...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Det är ingen som förnekar nyttan av transporter. Jag är tacksam att ni kör för min skull. Jag är även tacksam för att era företrädare körde för min skull. De körde dessutom i mycket större utsträckning på ett bra sett. Jag förstår inte varför den nya generationens truckförare inte klarar av att undvika olyckor och undvika att blockera när deras föräldrar klarade det alldeles utmärkt. Hade de fler hjärnceller så att de insåg att det var dumt att i kilometer efter kilometer ligga parallelt med en kollega på E4 utan att komma om? Var backarna mindre hala? Tunnlarna högre? Vänsterfilen avmagnetiserad? En gammal hederlig trucker skulle skämts livet ur sig om han råkat blockerat vänsterfilen på E4an genom att försöka köra om en kollega som färdas i samma fart eller om han fastnat i första halkan.

Jag är kort sagt inte ute efter att få bort truckers. Jag vill bara se dem uppföra sig på ett vettigt sätt och framföra sina fordon på ett sätt som det bevisligen går att framföra dem om bara kunskapen och viljan finns. Svider det att lära av mig så besök någon av Transports veterankvällar.

Med Vänlig Hälsning,
    Håller med dig till 100% Det var bättre förr. När hjulet var fyrkantigt och när man klubbade ner kvinorna med klubban och drog dom hem i håret. Billigare krognota iallafall.

Sker det mer olyckor nuförtiden mot vad det var förrut. Troligtvis ja, men i relevans till hur många lastbilar som rullar på vägarna idag? Var trafiktempot lika högt förritiden? Gick lastbilarna fortare då så att omkörningarna gick smidigare. Men det är klart det var bättre förr...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av fransico Visa inlägg

Sker det mer olyckor nuförtiden mot vad det var förrut. Troligtvis ja, men i relevans till hur många lastbilar som rullar på vägarna idag? Var trafiktempot lika högt förritiden? Gick lastbilarna fortare då så att omkörningarna gick smidigare. Men det är klart det var bättre förr...
    Totalt sett har utgången av en olycka förbättrats drastiskt , nu inkluderar detta alla fordon, men trafiken blir bara säkrare och säkrare, trots kraftigt ökat antal fordon.

http://www.trafikverket.se/Privat/Trafiksakerhet/Olycksstatistik/Vag/Nationell-statistik/Arsdata-fran-1950/

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Det är ingen som förnekar nyttan av transporter. Jag är tacksam att ni kör för min skull. Jag är även tacksam för att era företrädare körde för min skull. De körde dessutom i mycket större utsträckning på ett bra sett. Jag förstår inte varför den nya generationens truckförare inte klarar av att undvika olyckor och undvika att blockera när deras föräldrar klarade det alldeles utmärkt. Hade de fler hjärnceller så att de insåg att det var dumt att i kilometer efter kilometer ligga parallelt med en kollega på E4 utan att komma om? Var backarna mindre hala? Tunnlarna högre? Vänsterfilen avmagnetiserad? En gammal hederlig trucker skulle skämts livet ur sig om han råkat blockerat vänsterfilen på E4an genom att försöka köra om en kollega som färdas i samma fart eller om han fastnat i första halkan.

Jag är kort sagt inte ute efter att få bort truckers. Jag vill bara se dem uppföra sig på ett vettigt sätt och framföra sina fordon på ett sätt som det bevisligen går att framföra dem om bara kunskapen och viljan finns. Svider det att lära av mig så besök någon av Transports veterankvällar.

Med Vänlig Hälsning,
    Det är ju positivt att du förstår behovet av lastbilar i dagens samhälle, och kul att även du kan va tacksam för dem.

Däremot tar ditt inlägg snabbt en helt annat riktning, fel riktning. Det vill säga att det endast visar ditt försök till att provocera och reta de du kan på detta forum.
    Bättre förr ?? När de fick sina c-körkort på köpet vid ett vanligt i stort sett, mixtra lite med papper så kunde man häma ut ett nytt kk med fler bokstäver. I dagens sverige krävs det mycket innan du står med ett nytt kk där bokstäverna C+CE finns med. Jag själv tog det via komvux 47 veckors utbildning...som innefattade C+CE, viss ADR, Kran och viss truck. Vissa yngre går via gymnasiet som ställer höga krav och inte bara delar ut kk så länge man uppfyllt tiden.
    Att chaufförerna skulle vara bättre förr är bara rent jävla skitsnack som du bara säger för att reta gallfeber på de truckers som läser här.
    Lastbilarna va betydligt svagare och tog sig vääääääldigt segt upp i fart, kom bakom en gammal lastbil så märker du det. Tom när man sitter bakom en sån i en ny 60 ton lastbil känns det som en F1'a jämfört med en gammal....Jag har även kört nån gammal trotjänare...det är fan inte skoj när man behöver 3 km för att ta sej från 60 till 80 ( om de ens tar sej dit).
    En annan sak är att de senaste 10 åren har antalet kvinnliga lastbilschaufförer ökat lavinartat, bara i min klass va fördelningen 60-40 till killarnas favör. De är ju oxå kända för att ta det lite försiktigare i trafiken.
    Den nya generationen lastbilschaufförer har bättre utbildning, mer kvinnor, bättre lastbilar och antal olyckor har absolut inte stigit, tvärtom, om man ser till antal fordon då och nu.
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2007
    Hur sorgligt måste ens liv vara för att man ska orka tänka på en lastbil som varit till besvär i en minut och sen känna sig tvungen att SKRIVA om det på ett internetforum?

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Niila Visa inlägg
    Hur sorgligt måste ens liv vara för att man ska orka tänka på en lastbil som varit till besvär i en minut och sen känna sig tvungen att SKRIVA om det på ett internetforum?
    Det bästa som har sagts i denna tråden än iaf.... Det är bara att GILLA LÄGET!!

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg
    Det bästa som har sagts i denna tråden än iaf.... Det är bara att GILLA LÄGET!!
    Javisst, bend over bara... Inte undra på att Sverige rasar på alla fronter med den inställningen...
    Fora är till för vad? Diskussion. När blir diskussion som mest aktiv och utvecklande? När två oliktänkande formulerar sig korrekt och konstruktivt. Inte genom att båda sitter tysta och tar tillvaron som den är.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Javisst, bend over bara... Inte undra på att Sverige rasar på alla fronter med den inställningen...
    Fora är till för vad? Diskussion. När blir diskussion som mest aktiv och utvecklande? När två oliktänkande formulerar sig korrekt och konstruktivt. Inte genom att båda sitter tysta och tar tillvaron som den är.
    haha, vilket hån mot dom som faktiskt har problem i Sverige...dom som lider av antingen de ena eller de andra.

Stoppa pressarna, en lastbil körde om en annan lastbil!
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    haha, vilket hån mot dom som faktiskt har problem i Sverige...dom som lider av antingen de ena eller de andra.

Stoppa pressarna, en lastbil körde om en annan lastbil!
    Vari ligger det påstådda hånet? Eller är du inte kapabel att diskutera mer än ett ämne?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Vari ligger det påstådda hånet? Eller är du inte kapabel att diskutera mer än ett ämne?
    Ja, Sverige rasar på alla fronter. Där den ena hemska punkten är att lastbilar kör om varandra ibland. Hemskt land vi lever i...dessa problem!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Ja, Sverige rasar på alla fronter. Där den ena hemska punkten är att lastbilar kör om varandra ibland. Hemskt land vi lever i...dessa problem!
    Det hemska är att folk i allmänhet i detta land inte vågar föra en diskussion om saker som stör dem. Knyter näven i fickan, biter ihop så amalgamet sprutar och dör av hjärtattacker istället för att föra en saklig och konstruktiv diskussion...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Konstruktiv? Det blev väldigt tyst när jag påpeka att man kunde ta sina idéer till en högre instans. Ventilera förslag med trafikskolor och så. Så det hela kanske inte va så seriöst eller konstruktivt när de kommer till kritan. Enklare att försöka provocera anonymt bakom en dator skärm. Jobbigare att göra det i egen person? Här finns ju ändå ganska få lastbilschaufförer,, alltså når man ändå inte många.

Hade man som lastbilschaufför tagit såhär illa upp för varje idiot grej personbilsförare gör hade man fått en hjärtattack för länge sen. Man utvecklar ett rejält tålamod med tiden.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Konstruktiv? Det blev väldigt tyst när jag påpeka att man kunde ta sina idéer till en högre instans. Ventilera förslag med trafikskolor och så. Så det hela kanske inte va så seriöst eller konstruktivt när de kommer till kritan. Enklare att försöka provocera anonymt bakom en dator skärm. Jobbigare att göra det i egen person? Här finns ju ändå ganska få lastbilschaufförer,, alltså når man ändå inte många.

Hade man som lastbilschaufför tagit såhär illa upp för varje idiot grej personbilsförare gör hade man fått en hjärtattack för länge sen. Man utvecklar ett rejält tålamod med tiden.
    Nu tror jag väl knappast att samhället räknar trafikskolor som några högre instanser direkt, utan det är nog i din värld det är så. För oss ute i verkligheten så är det politiker och media som gäller, samt förstås olika fora där diskussioner förs.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Jag sa inte att de tillhörde nån högre, du får ta och läsa om.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Det hemska är att folk i allmänhet i detta land inte vågar föra en diskussion om saker som stör dem. Knyter näven i fickan, biter ihop så amalgamet sprutar och dör av hjärtattacker istället för att föra en saklig och konstruktiv diskussion...
    Jag skulle vilja påstå att det hemska är att folk i allmänhet är så vana att knyta näven i fickan irl, att när de väl sitter gömda och skyddade bakom sina skärmar kan de släppa loss, vilket resulterar i att forumdiskussioner som ex. denna spårar ur helt och hållet och istället för sakliga argument så fylls den av dessa individers personpåhopp och allmänna skitsnack.

Sen är Sverige generellt ett land där man hellre håller tyst än yttrar sin hjärtas mening, såtillvida den är av annan art än den allmäna då man mer än gärna ställer upp i klagokören!
    Alla som generaliserar är idioter!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •