Bilsnack
Sidan 213 av 219 FörstaFörsta ... 183193203206207208209210211212213214215216217218219 SistaSista
Resultat 3 181 till 3 195 av 3272
    Do fun shit Acs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2008
    Jobb
    Före detta lastbilschaffis
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    För sista gången - alla som kör bör (läs: skall) kunna framföra sina fordon på ett säkert sätt, oavsett om man är proffs eller amatör. Anser det dock mer anmärkningsvärt när s k "proffs" totalkvaddar, välter, sladdar av vägen och blockerar ett helt lands trafik med sina ekipage.
    Och hur många av dessa totalkvaddandet, vältandet, sladdandet och blockerandet av vägar, beror på privatbilister som gjort fel och andra har fått tagit konsekvenserna ???
    ┌П┐(◣_◢)┌П┐
    Trolling isn't a hobby, it's a way of Life.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    För sista gången - alla som kör bör (läs: skall) kunna framföra sina fordon på ett säkert sätt, oavsett om man är proffs eller amatör. Anser det dock mer anmärkningsvärt när s k "proffs" totalkvaddar, välter, sladdar av vägen och blockerar ett helt lands trafik med sina ekipage.
    Du är iallafall inte dålig på att överdriva... "ett helt lands trafik"... du kan inte på allvar påstå att du tror att norrländska högkusten drabbas nämnvärt av att ett "proffs" i Nyköping välter på någon skogsväg.
    Om du som du påstår tycker att alla ska kunna framföra sina fordon trafiksäkert så kan jag inte se hur du tycker det är anmärkningsvärt att folk råkar ut för olyckor, oavsett antal mil bakom ratten... tycker du det är lika anmärkningsvärt när en ljudtekniker på Friends arena råkar skapa rundgång under pågående spelning? Jag menar, det är ju rätt många som blir drabbade av det med...

Så försöker vi med personangrepp igen.. Väx upp och ta diskussionen till lite högre nivå. Att jag anser det beklagligt att en s k journalist som skriver om en olycka inte ens vet skillnad på olika vägtyper, vilket i sin tur talar för att personen i fråga är allmänt oinsatt i det ämne den skall sprida kunskap och insikt om - är "småfel" i dina ögon... Inte undra på att Aftonblasket lockar så många läsare...
    Det var på inget sätt ett personangrepp överhuvudtaget, jag förmedlade min generella uppfattning om dig som individ. Med det sagt så menas inte att jag angriper dig på något sätt.
    Jag tycker jag har hållt den här diskussionen på en väldigt hög nivå till en början, men jag anser inte att jag mötte dig på den nivån så jag sänkte mig ett par steg i hopp om att hamna på ungefär samma breddgrad som dig.
    Journalisten har väl ingen som helst plikt att "sprida kunskap" om vägavsnittet i fråga, eller för den delen leka trafikskole-lärare och berätta för läsarna vad de olika vägarna heter?!?! Han eller hon ska förmedla information om att en olycka har inträffat och vart man inte bör åka. Ämnet i fråga handlade om bilen och olyckstillbudet, inte vägen och hur snabbt man fick köra... Du greppar efter halmstrån.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Ni verkar så jävla kåta på varann och är ena riktiga fröknar till att vara lättstötta! Man häpnar.
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Du verkar häpna över småsaker... Är du måhända själv en lite fröken?

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!

Kalla mig vad ni vill, det bjuder jag på. Men lastbilschaffisarna här inne håller fan lägre nivå än de värst rabiata kärringarna på familjeliv.

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Säger inte att bilden är sann, men med ovan inlägg kände jag mig tvingad att lägga in den! Med kärlek såklart
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Jag tror det ligger till såhär... Lastbilschaffisarna har för länge sedan ledsnat på alla självbelåtna, hänsynslösa, regelbrytande, pack till personbilister som helt saknar respekt för både varandra och trafiken. Till följd fick detta att lastbilschaufförer som håller på vissa regler anses själviska och att många andra chaffisar kör som svin i ren hämnd-aktion.

Do fun shit Acs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2008
    Jobb
    Före detta lastbilschaffis
    Citat Ursprungligen postat av DeesL Visa inlägg
    Jag tror det ligger till såhär... Lastbilschaffisarna har för länge sedan ledsnat på alla självbelåtna, hänsynslösa, regelbrytande, pack till personbilister som helt saknar respekt för både varandra och trafiken. Till följd fick detta att lastbilschaufförer som håller på vissa regler anses själviska och att många andra chaffisar kör som svin i ren hämnd-aktion.
    Kunde inte ha sagt det bättre själv =)
    ┌П┐(◣_◢)┌П┐
    Trolling isn't a hobby, it's a way of Life.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Dum jävel (bilfettot alltså)
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Kalla mig vad ni vill, det bjuder jag på. Men lastbilschaffisarna här inne håller fan lägre nivå än de värst rabiata kärringarna på familjeliv.
    Att du hänger på familjeliv säger allt... Mina förutfattade meningar är besannade.
    Kalla det låg nivå om du vill, men lastbilschaufför är jag INTE!

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Låter ju som riktiga proffs det! ;D
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2014
    Skönt och se att du begrep vad jag skrev :S... Dom är proffs men har ledsnat på att visa det eftersom dom inte får tillbaka den respekt de förtjänar och deras fordon kräver... #plats för förolämpning mot ditt intellekt#

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!

Att du hänger på familjeliv säger allt... Mina förutfattade meningar är besannade.
    Kalla det låg nivå om du vill, men lastbilschaufför är jag INTE!
    Så av det jag sa kom du fram till slutsatsen att jag hänger på Familjeliv? Du som gillar att anmärka på andras intellekt gör inte något vidare jobb i att visa upp ditt eget skarpsinne.

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Ac Visa inlägg
    Och hur många av dessa totalkvaddandet, vältandet, sladdandet och blockerandet av vägar, beror på privatbilister som gjort fel och andra har fått tagit konsekvenserna ???
    Du tror väl inte själv på att alla olyckor alltid skulle vara orsakade av andra?
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Vilken trevlig syn på en hel grupp trafikanter och absolut inte generaliserande, eller hur var det nu du sade man skulle tänka?
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •