Det är nog inte skyltarnas fel, jag tror det var bussen som hade fel på antisladd-systemet![]()
Det är nog inte skyltarnas fel, jag tror det var bussen som hade fel på antisladd-systemet![]()
Lever detta monstret än? hahaha
Har blivit påkörd två gånger sen senast, båda av personbilar. Vet ej om det var utrustade med ESP dock.
Min lastbil var det inte, det kan ju ha varit en bidragande orsak.
Hur går det med Ataris armada av lätta lastbilar som ska ersätta alla tunga?
Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p
Atariman har inte varit speciellt aktiv i några av sina frågor eter att folk har beskrivit för honom hur snett tänkt mycket av det han säger faktiskt är, han är dock väldigt flitig med att ta upp nya relaterade ämnen utan att argumentera för dom han redan har fått mothugg på.
I mitt tycke ett tråkigt sätt att föra en debatt, men i hans tycke är det förmodligen ett säkert kort för att "vinna" striden... det är ju alltid lätt att sitta hemma själv och tänka "det där va så dumt så det tänker jag inte ens svara på" när sanningen egentligen är att man saknar svar...![]()
Tävling:
Hur lång tid tar det innan Atariman (eller nån annan mupp) postar en länk på morgonens olycka med långtradaren ?!?
Hahha! Jag åkte precis förbi den och undrade HUR I HELVETE?!?!?!![]()
BILSNACK | crew
Vad menar du?
Länk t. olyckan någon?
Alla som generaliserar är idioter!
Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p
Det där är nog mer regel än undantag när privatbilister byter fil (framförallt i Stockholmsområdet).
Jag har också sett tillfällen då privatbilisten inte har stannat, jag har även sett en privatbilist stanna och gå ur bilen, gapat och skrikit som en ny-skiten apa och sen satt sig i bilen och dragit igen. :S
Problemet som inte många fattar är att man inte syns om man ligger nere till höger på det där viset. Det är knappt att kameran ser bilen och den sitter ändå klistrad i vindrutan, chauffören har cirka 1,5-2 meter mellan sig själv och rutan...
Nämen titta här
Bilolycka vid Ljungby - E4 står still | Nyheter | Aftonbladet
Tänk att hela E4 stängdes av tack vare en personbil som inte ens längre befann sig på vägen... Men för all del, fortsätt gärna hacka på nytto-trafiken.
En tiil avstängd väg utan inblandad tungtrafik.... 2 på samma dag var väl inte dåligt, eller vad säger du Atariman?? Vad ska vi säga om kunskapen och inställningen hos personbilister nu då? Hur hårt ska vi generalisera??Personbil körde in i husvagn | Nyheter | Aftonbladet
Senast redigerat av DeesL den 2015-07-13 klockan 12:00.
Återigen - "amatörer" vs så kallade "proffs". Trodde den diskussionen var avklarad för länge sedan, DeesL..
Finner det intressant hur man kan kalla 2+1 väg för motorväg f ö..
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Så vi ska inte kunna ställa krav på att folk med körkort ska kunna framföra sitt fordon på ett säkert sätt bara för att dom inte är proffs?!?!
Ditt argument är således att chaufförer av tunga fordon har inte rätt att vara inblandade i olyckor bara för att dom har kört fler mil???
Förklara gärna om jag missförstår nått...
Angående motorvägen... Det finns två typer av människor, de som läser och begriper det väsentliga, och dom som letar småfel för att angripa på något. Du verkar tillhöra det senare folkslaget överlag.
För sista gången - alla som kör bör (läs: skall) kunna framföra sina fordon på ett säkert sätt, oavsett om man är proffs eller amatör. Anser det dock mer anmärkningsvärt när s k "proffs" totalkvaddar, välter, sladdar av vägen och blockerar ett helt lands trafik med sina ekipage.
Så försöker vi med personangrepp igen.. Väx upp och ta diskussionen till lite högre nivå. Att jag anser det beklagligt att en s k journalist som skriver om en olycka inte ens vet skillnad på olika vägtyper, vilket i sin tur talar för att personen i fråga är allmänt oinsatt i det ämne den skall sprida kunskap och insikt om - är "småfel" i dina ögon... Inte undra på att Aftonblasket lockar så många läsare...
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Det jag tycker är väldigt anmärkningsvärt, är att du, Atariman, tycker att det är så anmärkningsvärt att olyckor händer. På den tiden jag körde lastbile störde jag mig mer på personer i personbil än vad jag idag gör på chaufförer av tung trafik. Tycker ärligt talat att yrkeschaufflrer kör bättre/mer ordentligt än privatbilister.
Du är bara ute efter att smutskasta, inte diskutera. Som sagt, du är 44 år, det borde du vuxit ifrån. När du dessutom håller på så här utan att skriva ut ditt riktiga namn, är inte det lite fegt?