Ursprungligen postat av
lillstefan
Mitt problem? Kanske finns det några. Du har ju inga i alla fall. Eller tål du inte att bli ifrågasatt?
Alla har vi problem, dock stör jag mig inte tillnärmelsevis lika mycket på personers åsikter som du tycks göra - åtminstone i mitt fall.

Ursprungligen postat av
lillstefan
Men Atariman, jag listar lite frågor till dig, kan du ge bra svar på dem kan jag kanske ta dig på allvar, men bara kanske:
1: Vilka körkortsbehörigheter har du?
B förstås (och ev någon till). Själv? Samt på vilket sätt anser du det ha med saken att göra? Eller är det bara personer med specifik behörighet du anser får, eller bör, ha en åsikt om saken? Oavsett behörighet att framföra fordon så finns det ett regelverk som bör följas, non?

Ursprungligen postat av
lillstefan
2: På vilket sett drabbas du av den tunga trafiken, vad är problemet med den för dig personligen?
Jag personligen drabbas av den då dess förare inte följer regler, tabbar sig i trafiken, allmänt uppträder som fårskallar eller då fordonen inte är trafiksäkra - precis som hela samhället gör pga förseningar, omkostnader i form av stillastående trafik, räddningsinsatser, sjukvård, osv.

Ursprungligen postat av
lillstefan
3: Tråden handlade från början om vad personbilsförare kan tänka på för att underlätta för den tunga trafiken. Du svarar med att länka till tabbar förare av lastbilar gör. Innebär detta att du inte tycker att du behöver visa hänsyn till chaufför B bara för att chaufför A har tabbat sig? Om man tänker så, har man något att göra i trafiken?
Nu är det betydligt mer än länkat till några olyckor jag gjort om du faktiskt läst tråden... Nej, jag anser inte att jag inte skulle behöva visa hänsyn pga att idioter i trafiken inte gjort det. Förstår öht inte hur du kan tolka det så. Mina inlägg med olyckslänkar syftar till att påvisa de problem som s k "proffs" orsakar och som drabbar hela samhället.

Ursprungligen postat av
lillstefan
4: Varför är det ok att dra alla lastbilschaffisar över en kam? Det är det du gör oavsett vad du säger.
Vad är det som får dig att hävda det? Du kommer med ett påstående, så jag ber dig utveckla vad du grundar det på.

Ursprungligen postat av
lillstefan
Till sist, självklart är tabben du nämnde ovan inte försvarbar, och föraren kommer att få ta sitt straff. Men lika självklart är det att inte generallisera så förbannat, eller hur?
Det är du som väljer att tolka mina inlägg som generaliserande. Idioter i trafiken är idioter i trafiken, oavsett vilken fordonstyp de framför. Dock är det värre med idioter bakom ratten i större fordon, med tanke på den effekt deras klanteri orsakar.
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990