"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Haha kastade snö på honom![]()
3:a USR 2007
3:a Team Insane Racing 2007
3:a Nattracet Cup 2008
Finalist Nattracet Cup 2009
4:a Norr vs Söder 2009
http://www.pure-pf.com
http://www.nordicmilitarytraining.se
Det många inte vet som jag pratade om för många år sen att strax inom detta år kommer det o bli förbjudet o åka om plog bilar i tadem körning. Då lastbilarna kommer o utrustas me ljusskyltar bak. Fcin reda på detta idag
Kombi power
http://www.skogenracing.com/
3:a USR 2007
3:a Team Insane Racing 2007
3:a Nattracet Cup 2008
Finalist Nattracet Cup 2009
4:a Norr vs Söder 2009
http://www.pure-pf.com
http://www.nordicmilitarytraining.se
Det skulle vara riktigt illa om det blir sanning. Dom kör så pass sakta så kommer man från t.ex. Jönköping och kör norrut och ligger bakom plogbilar i deras hastighet så kommer du inte upp om du inte stannar och sätter på kedjor. När jag körde inom yrkestrafiken så sick sackade jag alltid mellan, lyckades ofta komma ifatt dom antingen på väg från Jönköping eller i backarna mellan Lin och Norrköping. Var ett flertal gånger som man dagen efter såg dom lastbilar som inte vågade köra om och hade för låg hastighet när dom kom till uppförsbackarna.
Live Long And Prosper
//The Zwamp
Professionell hänsyn visad vad gäller avstånd taget till hastighet samt rådande väglag..
Seriekrock utanför Luleå | Nyheter | Aftonbladet![]()
Vem har gjort vad mot dig Atari som gör att du är en sån bitter liten människa? Forgive and move on, dina eviga inlägg om dom olyckor där yrkestrafiken har varit med eller/och vållande kommer inte förändra något. Istället för att bara klaga, gör något. Börja yrka för någon förändring och driv frågan uppåt för här på zatzy kommer du inte lyckas göra någon landsomfattande förändring.
Live Long And Prosper
//The Zwamp
A har ju tvingats vänta flera minuter , ibland nästan timmar pga olyckor med lastbilar och det verkar ha kostat miljonbelopp med tanke på att han fortfarande orkar hålla på.
Samhället förlorar miljardbelopp på lastbilsolyckor + alla lastbilschaufförer som är med om en olycka är idioter/klåpare/klantarslen/amatörer.
För att vara en riktig yrkeschaufför i A:s bok får man inte vara med om en olycka.
Tycker att det är överdrivet fanatiskt och inga argument eller inlägg blir nånsin godtagna av A.
Däremot håller jag med om att det finns många lastbilsförare som inte ska sitta bakom ratten på ett tungt fordon, finns många rötägg tyvärr.
Bäste Zwamp,
Jag är vare sig bitter eller liten på något plan - dock har jag inget (eller åtminstone ytterst lite) till övers för individer, eller än värre, hela grupper som gång på gång klåpar sig. I synnerhet inte då det drabbar hundratals, för att inte säga tusentals oskyldiga.
Vad jag gör i övrigt för att få till stånd förändringar vet du inte mycket om, men du kanske noterat att flera av de saker jag påtalat under åren faktiskt börjar implementeras?
Inte bitter? Du gillar absolut inte att generalisera hellerMåste säga att du är väldigt pigg att kasta skit på saker och ting, trådar med Nissan GT-R, Toyota samt denna tråd är fina exempel. Men när det handlar om problem på VAG-bilar, då tycker du att folk är löjliga som säger något illa om dessa bilar. Lite märkligt beteende måste jag säga.
Själv orkar jag knappt diskutera saker på nätet längre, så mycket stollar som lägger ner all sin tid på att skriva skit om annat, har folk inget liv![]()
Säger som orginalskaparen av denna tråd, jag kör också ståltrailer, ibland 4-axlig som tar sjukt mycket plats, men för det mesta 15-meters, 2 axlig krantrailer som också tar rejält med plats och som skjuter ut häcken lite pga överhäng och styrande bakersta axel. Som ny lastbilschaufför med mindre än ett år bakom ratten med med 20 års körvana i bilar så märker man fort att folk generellt är i det närmaste hjärndöda i närheten av lastbilar. Ska prompt om på utsidan i rondeller, åker upp i röven och hetsar, vilket iofs inte gör mej ett skit, kör på mej om du vill, jag kommer inte känna nåt iaf.
Men ppl, för helvete, lär er att blinka IN och UT i en rondell, detta har gått så långt nu att blinkar du inte så jag vet vad du ska även om jag ser att du kör åt mitt håll så åker jag ut med min 15 meter långa trailer mitt framför dej och jag missar inte en växel, utan kör 1:an, splittad 1:a, 2:an, splittad 2:a etc. Så svårt är det inte, blinkersspaken sitter för det mesta till vänster om ratten och ett barn kan lista ut hur den funkar på 5 sekunder, använd den snälla.
Och till sist, omkörande lastbilar, ja, jag vet att det ställer till lite besvär, herregud, du som bilist tappar ju säkert 2 minuter på att du får ligga bakom en stund, herregud, världen kan ju gå under på kortare tid... ALLA kör inte 80, och ja, jag kan hålla med om att alla omkörningar inte är så välplanerade, men betänk då att skrotet vi åker omkring i knappast accar som en Bugatti Veyron, varesej det är plant, nerför eller framförallt uppför, men du kan tjäna tid på långa körningar genom att bara åka liiite fortare än 80.