Bilsnack
Sidan 191 av 219 FörstaFörsta ... 161171181184185186187188189190191192193194195196197198201211 ... SistaSista
Resultat 2 851 till 2 865 av 3272
    My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Man är ingen låtsaspolis för att man vill att ens jobb ska flyta på så bra som möjligt.

Hade du sett möjligheter att få din arbetsplats både säkrare och effektivare med enkla medel, så hade du troligen gjort så?
    En långtradare tar betydligt längre tid att få upp i fart igen, därav blir det så himla onödigt när vissa bara kan tänka på sig själva och ska om Alla i kön, för att knö sig in i sista sekund. Så allt stannar...och X antal långtradare får börja om sitt arbete att få upp farten igen.
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    32 meters bilarna lär inte vara snabba i backarna...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Har mycket svårt att tro att dessa 30m + fordon kommer få framföras på intensiva motorvägsavsnitt eller i närheten av innerstäder. Möjligen Norrlandstransport eller nattetid ( begränsade klockslag oavsett ) om man måste passera storstäder eller vistas i trängre miljöer.

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe F. Visa inlägg
    Så det tycker du med andra ord rättfärdigar folk att vara låtsaspoliser?

/ T
    Absolut

Jag hade vågat att slå vad om allt jag äger och har att om du hade kört med mig 1 vecka så hade vi varit väldigt mycket mer överens om vad som är smidigt och inte smidigt.

Man har faktiskt lite bättre överblick på trafiken ett par meter upp och man tänker på ett helt annat sätt när man kör lastbil. Det ska flyta på så bra som möjligt och bromsa så lite som möjligt.

Men med tanke på hur denna tråden fortlöper så går jag på parollen... lets agree to disagree.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Very Fine User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Det är uppenbarligen dags att ett antal chaffisar i denna tråd friskar upp sitt minne kring vilka regler som gäller för deras arbetsplats. Jag ber dem att ta del av denna utbildning igen och vidarebefordra den till sina kamrater i syfte att förbättra vår gemensamma trafikmiljö.

Besserwissers Trafikskola del 5. Lastbilsförarutbildning

Med Vänlig Hälsning,
    Besserwisser vet bäst!

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Har mycket svårt att tro att dessa 30m + fordon kommer få framföras på intensiva motorvägsavsnitt eller i närheten av innerstäder. Möjligen Norrlandstransport eller nattetid ( begränsade klockslag oavsett ) om man måste passera storstäder eller vistas i trängre miljöer.
    Med tanke på att E4:an går rakt genom centrum i vissa städer norr om dalälven så... Det ska nog vara ganska specifika sträckor som dedär fordonen kör

Annars gillar jag tanken. Bättre med en lång bil än flera små, anser jag i alla fall..
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Med tanke på att E4:an går rakt genom centrum i vissa städer norr om dalälven så... Det ska nog vara ganska specifika sträckor som dedär fordonen kör

Annars gillar jag tanken. Bättre med en lång bil än flera små, anser jag i alla fall..
    man kör ju raktigenom städerna,, krånglar inte så mkt,, enda funderingen jag har om dessa roadtrains är rondeller?? för folk fattar inte redan nu att man inte kan ligga på insidan av en tradare i en rondell

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Angående "vänsterfiler"...och allmäna idioter som ska knö sig så kan jag ju visa upp dagens fångst.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Angående "vänsterfiler"...och allmäna idioter som ska knö sig så kan jag ju visa upp dagens fångst.
    Du snackar i mobilen alltså?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av zsh Visa inlägg
    Du snackar i mobilen alltså?
    Yes! Den fångar allt

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Tur att MC-föraren klarade sig.. Nu vet vi förvisso inte alls hur denna olycka skett, kan ju ha varit allt ifrån att MC-föraren gjort en galen omkörning, halkat på löv eller grus, eller något mekaniskt fel. Men understryker än en gång vikten av att allas våra professionella förare av tyngre fordon håller avstånden i trafiken...

MC-förare påkörd av lastbil | Nyheter | Aftonbladet
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User Insugets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Passerar halmstad norra varje dag, nu när de håller på att bygga en cykelbro där så har de minskat bredden på vänster filen till 2.2 meter o nedsatt hastighet.
    Några mer som kört förbi där i södergående riktning?
    3 av 4 dagar denna veckan så har bilister envisat sig att ligga jämsides än precis där det smalnar av och gör ett liten men skarp sväng av båda filerna. Kör man inte i 20 km/h så är det i princip omöjligt o inte låna 1-2 dm av vänster filen just där det smalnar av.
    De som kör personbilar verkar verkligen inte förstå det så man får ha bra koll i backspeglarna innan svängen kommer för att jag ska kunna försöka anpassa mig att ingen ligger jämte.
    Men är rätt hopplöst när det är mycket trafik, för håller man inte någorlunda tempo och därmed lånar 1-2 dm av deras fil, så hade 90% av alla andra klagat på att man kört för långsamt

Flummigt o svårt att beskriva, men ni som passerat just det stället kanske förstår vad jag menar iaf

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Just nu i höjd med Häggvik i norra Stockholm.
    BILSNACK | crew

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5492059

Vadå hur menar dom nu?? Det går ju JÄTTE bra att köra i två filer hela vägen fram?

Eller hur va det nu?............
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5492059

Vadå hur menar dom nu?? Det går ju JÄTTE bra att köra i två filer hela vägen fram?

Eller hur va det nu?............
    Vanligt fenomen när det är halkigt. Folk ligger och kör 70 på 90-vägar (2+1), nån som nyss kört om ett gäng såna måste bromsa när det blir enfiligt igen och det får hela kön att sakta in.
    Så.. Jo, trafiken kan nog flyta snabbare om ingen kör om. Nackdelen är ju att alla måste rätta sig efter Cörran 90år ( :P ) som inte kan köra fortare än 50 på grund av alla ögonsjukdomar.
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •