Bilsnack
Sidan 189 av 219 FörstaFörsta ... 159169179182183184185186187188189190191192193194195196199209 ... SistaSista
Resultat 2 821 till 2 835 av 3272
    . LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Verkar ju ha brunnit i huvet för båda två, och det är väll aldrig främjande för trafiksäkerheten. Men vill man inte bli på puklad av en lastbilschaufför kan det ju vara en bra ide att inte stanna framför honnom på en 2+1 väg efter att han har tutat åt en för att man trängt sej in framför honnom där filerna går ihop, och klättra upp i hytten och börja flata till honnom... Käns väll som att det är en ganska naturlig reaktion att slå tillbaka...

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Det är olika beroende på, det finns en vit skylt med en röd pil som går ihop också.
    På 2+1 väg är det mer eller mindre bara vanlig skylt om att vänsterfilen försvinner in i högerfilen och då får du snällt anpassa dig till trafiken i högerfilen.

Det har ju hänt mer än en gång att folk kör om en med 5km/h skillnad och påbörjar omkörningen typ vid 400m skyltarna. Då blir det panikbroms för att inte hamna i räcket. Det roliga är när folk blir irriterade och blinkar på en.

Jag menar vad har jag gjort för fel. Jag ligger på farthållare. Om du har missbedömt din omkörning kan du väll inte skylla det på någon annan.

Det finns helt för många svenssonbilister som bara åker bil och har noll koll.

En annan klassiker är att dom tränger sig förbi precis när det går ihop för att sen i samma sekund släppa av och gå ner till typ 80 eller nått så man får bromsa. Då kan man ju undra varför dom skulle köra om. Funderar man sen på att köra om dom när det blir 2 filigt igen då går det helt plötsligt bra att köra i 110.

Det skulle va straffbart att inte hålla hastigheten om man inte hade en bra anledning.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    undrar hur det kan bli lastbilen som inte ville släppa in bilisten...2-1 väg så är det väll den som kör i ytterfil som anpassar sig.. hoppas idioten fick rejält med stryk av lastbilschaffisen =)

det där händer hela tiden idioter som tror att dom ska hinna med fast dom passerat 400meters skylten och pilarna börjar dyka upp endå försöker dom köra om..
    Det förekommer ju, även enligt diverse yrkeschaufförer av tyngre fordon här i tråden, att lastbilar medvetet försöker blockera omkörningar. Lyckades då någon bilist överlista lastbilschauffören under en dylik manöver - varpå tjockisen i neonbrallan hänger sig på tutan och dessutom gör ansatser att köra på bilisten...ja då förtjänade det s k proffset t yrkeschaufför mer än en lavett...

Att döma av videon så hoppar "proffset" dock ut direkt då dörren öppnats, för att därefter puckla på bilisten (oprovocerat?). Dessutom slår neonbrallan modigt nog mot bakhuvudet då bilisten har ryggen mot honom. En sann gentleman bakom ratten på containerbilen...
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

. LLLLLLs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Vet ju inte hur det har gått till, mer än att båda förarna förmodligen hade mera testosteron än vad som är nyttigt när man kör bil. Men om det är sant som det står att lastbilen gjort ansatts att köra på personbilen efter att denne kört om lastbilen, så kan ju personbilen uppenbarligen inte hållit högre hastighet än lastbilen efter omkörningen... Han kanse var en av alla ljushuvuden som blockerar trafiken genom att försöka köra om kön när det är 2 filigt, och tränga sej in när det blir enfiligt, så alla andra får bromsa och trafiken står mer eller mindre still istället för att rulla på i 80... I sånna tillfällen är det ju vanligt att en lastbil lägger sej i mitten av filerna för att trafiken ska flyta på, istället för att bli igenkorkat. om då en bil lyckas pressa sej förbi, och sen blir så upprörd av att lastbilsföraren tutar och inte lämnar tillräkligt avstånd, att han stannar mitt på vägen och klättrar upp i hytten och försöker flata till chaufören, så förtjänade han nog ett blåöga eller 2...

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    På 2+1 väg är det mer eller mindre bara vanlig skylt om att vänsterfilen försvinner in i högerfilen och då får du snällt anpassa dig till trafiken i högerfilen.

Det har ju hänt mer än en gång att folk kör om en med 5km/h skillnad och påbörjar omkörningen typ vid 400m skyltarna. Då blir det panikbroms för att inte hamna i räcket. Det roliga är när folk blir irriterade och blinkar på en.

Jag menar vad har jag gjort för fel. Jag ligger på farthållare. Om du har missbedömt din omkörning kan du väll inte skylla det på någon annan.

En annan klassiker är att dom tränger sig förbi precis när det går ihop för att sen i samma sekund släppa av och gå ner till typ 80 eller nått så man får bromsa. Då kan man ju undra varför dom skulle köra om. Funderar man sen på att köra om dom när det blir 2 filigt igen då går det helt plötsligt bra att köra i 110.

Det skulle va straffbart att inte hålla hastigheten om man inte hade en bra anledning.
    Den här 2+1 vägen då?

" target="_blank" title="Klicka för att visa i nytt fönster">" />

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002

håller med dig till 100%
    i lördags så stötte jag på ett ärkepucko i en corolla,, jag körde TUNG biltrailer,, till Åre, så jag hade inte så mkt å säga till om,, men Corollan gasade knappt från 50,, å på 100 väg gick det 80,, suck TA TAXI

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Det förekommer ju, även enligt diverse yrkeschaufförer av tyngre fordon här i tråden, att lastbilar medvetet försöker blockera omkörningar. Lyckades då någon bilist överlista lastbilschauffören under en dylik manöver - varpå tjockisen i neonbrallan hänger sig på tutan och dessutom gör ansatser att köra på bilisten...ja då förtjänade det s k proffset t yrkeschaufför mer än en lavett...

Att döma av videon så hoppar "proffset" dock ut direkt då dörren öppnats, för att därefter puckla på bilisten (oprovocerat?). Dessutom slår neonbrallan modigt nog mot bakhuvudet då bilisten har ryggen mot honom. En sann gentleman bakom ratten på containerbilen...
    nu är det faktiskt OLAGLIGT att gå in i andras bilar, har sett en dom mot det, nu säger jag inte att det bara är bilistens fel,,

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Den här 2+1 vägen då?

" target="_blank" title="Klicka för att visa i nytt fönster">" />
    Kan bara prata för hur det ser ut i skåne och Blekinge. Här är ALLA att vänsterfilen ska in till höger.

Undra varför dom har olika??

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av granadadr Visa inlägg
    håller med dig till 100%
    i lördags så stötte jag på ett ärkepucko i en corolla,, jag körde TUNG biltrailer,, till Åre, så jag hade inte så mkt å säga till om,, men Corollan gasade knappt från 50,, å på 100 väg gick det 80,, suck TA TAXI
    Det största problemet är att dom flesta bilar har liiite glädjemätare jämför med lastbilar. Ligger en lastbil på 90 så måste bilen iaf hålla över 95.

Så ligger svensson på 80-85 så blir det ju 75-80 knappt för lastbilen.

Fast det värsta är folk som pendlar mellan 70-100 HELA tiden.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Kan bara prata för hur det ser ut i skåne och Blekinge. Här är ALLA att vänsterfilen ska in till höger.

Undra varför dom har olika??
    Jag vet ej. Denna sträckan har båda varianterna faktiskt.

Tycker denna känns säkrare för då måste fordonen i båda filerna samspela, ingen kan hävda sin rätt riktigt.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Vet ju inte hur det har gått till, mer än att båda förarna förmodligen hade mera testosteron än vad som är nyttigt när man kör bil. Men om det är sant som det står att lastbilen gjort ansatts att köra på personbilen efter att denne kört om lastbilen, så kan ju personbilen uppenbarligen inte hållit högre hastighet än lastbilen efter omkörningen... Han kanse var en av alla ljushuvuden som blockerar trafiken genom att försöka köra om kön när det är 2 filigt, och tränga sej in när det blir enfiligt, så alla andra får bromsa och trafiken står mer eller mindre still istället för att rulla på i 80... I sånna tillfällen är det ju vanligt att en lastbil lägger sej i mitten av filerna för att trafiken ska flyta på, istället för att bli igenkorkat. om då en bil lyckas pressa sej förbi, och sen blir så upprörd av att lastbilsföraren tutar och inte lämnar tillräkligt avstånd, att han stannar mitt på vägen och klättrar upp i hytten och försöker flata till chaufören, så förtjänade han nog ett blåöga eller 2...
    Det kan ju lätt uppstå irritation om en buss eller lastbil lägger sig och blockerar filerna.

Det finns ingen trafikregel som säger att de ska göra så, faktum är att på många ställen sitter det skyltar från trafikverket där det står att båda filerna skall utnyttjas vid köbildning.

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil

Bild från idag...fattar inte hur svårt de ska va att se dessa skyltar och använda en liten del av insidan iaf.
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Skoda, FordV8, Suzuki-mc
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    Kör allt på hjul
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg

Bild från idag...fattar inte hur svårt de ska va att se dessa skyltar och använda en liten del av insidan iaf.
    Det där är ju vardagen om man kör på 2+1-väg och sitter i ett fordon som är större än en Volvo, man MÅSTE om när körfälten smalnar av.

Not sent from an iProduct...

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg

sicken idiot

Veteranbils Fantast Zeons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Yrkeschafför CE
    Som yrkes chafför finns det idag STÖD I LAGEN att hindra omkörning när filerna går ihop efter en dom för 2år sedan, använder själv denna teknik att hindra omkörning när filerna går ihop för när vi är ute och kör så väger vi 50-60ton samt är 25m långa....
    Grundare av Telge Drifting http://telgedrifting.forum24.se
    Börjar känna mig gammal då man varit med i Zatzy sedan 2004.....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •