Bilsnack
Sidan 177 av 219 FörstaFörsta ... 147157167170171172173174175176177178179180181182183184187197207 ... SistaSista
Resultat 2 641 till 2 655 av 3272
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Är du bögen i buren? Ja eller nej.
    HAHAHA den frågan har jag inte hört sen mellanstadiet

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Så du kanske förstår att man hellre svarar själv på frågorna man får ställda till sig? Eller ska man behöva ta upp ännu ett mellanstadie ex. för att du ska förstå?
    Ja, svara bör man naturligtvis göra själv. På frågan som ställts.
    Retorik är helt uppenbart inte din starka sida.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Very Fine User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Plötsligt går det upp ett ljus angående din argumentationsteknik. Jag har länge försökt förstå vilken vinkling man ska se den ur för att förstå den. Allt som behövs är att regregera ett par decennier och se den med en 10-årings ögon så blir den ju plötsligt riktigt begåvad. Nu förstår jag varför du är så stursk i korken. Ska genast läsa om hela tråden med mina Fraggel glasögon på.

Med Vänlig Hälsning,

Så du kanske förstår att man hellre svarar själv på frågorna man får ställda till sig? Eller ska man behöva ta upp ännu ett mellanstadie ex. för att du ska förstå?
    Besserwisser vet bäst!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Cörran som bögat, förlåt, buggat loss i hytten?

Tankbil körde av vägen | Nyheter | Aftonbladet

Registered User Bjurelids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2007
    Mc-förare dog i frontalkrock | Nyheter | Aftonbladet

Tänk om idioten kunnat visa lite hänsyn till lastbilen, nää, han var ju tvungen att förstöra hans liv....

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg

Tänk om idioten kunnat visa lite hänsyn till lastbilen, nää, han var ju tvungen att förstöra hans liv....
    Exaktemundo.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001

Seriöst den här tråden börjar spåra ur rätt hårt, eller gjorde det för länge sen och nu menar jag inte att ta parti mot lastbilsförarna bara för att jag quotar dig men det här inlägget är ju bara så dumt, visst kunde det vara så att han ville begå självmord och gjorde detta med flit men förmodligen beror det på ett misstag att killen inte hade kollat ordentligt eller det slog slint och han körde ut trots att det kom en lastbil, visst fan är det trist för lastbilschauffören att veta att olyckan han var inblandad i (som han inte orsakade) kostade någon ett liv men nu har en person omkommit i en olycka, han har säkert familj och vänner som sörjer honom och det är inte heller helt omöjligt att de hittar denna tråd ifall de googlar om olyckan. Hur kul är det att läsa sånt här i så fall.

Allt jävla snack om att lastbilschaufförer är idioter eller att privatbilister är idioter, lägg ner det, ni delar på samma vägar och får samsas om dem, försök visa lite hänsyn istället för att leta upp saker som den andra gruppen har råkat göra.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer

Smakfullt, Bjurelid...

Nog för att jag kan se att du och de som eventuellt tar parti för dig och dina åsikter här i tråden ser mig som "uppviglare" eller allmänt anti lastbilar, men som jag tidigare nämnt vid ett flertal gånger - försök se saker lite bredare/vidare innan en del av dina/era inlägg postas. Enkelt uttryckt: respekt förtjänar man.

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Seriöst den här tråden börjar spåra ur rätt hårt, eller gjorde det för länge sen och nu menar jag inte att ta parti mot lastbilsförarna bara för att jag quotar dig men det här inlägget är ju bara så dumt, visst kunde det vara så att han ville begå självmord och gjorde detta med flit men förmodligen beror det på ett misstag att killen inte hade kollat ordentligt eller det slog slint och han körde ut trots att det kom en lastbil, visst fan är det trist för lastbilschauffören att veta att olyckan han var inblandad i (som han inte orsakade) kostade någon ett liv men nu har en person omkommit i en olycka, han har säkert familj och vänner som sörjer honom och det är inte heller helt omöjligt att de hittar denna tråd ifall de googlar om olyckan. Hur kul är det att läsa sånt här i så fall.

Allt jävla snack om att lastbilschaufförer är idioter eller att privatbilister är idioter, lägg ner det, ni delar på samma vägar och får samsas om dem, försök visa lite hänsyn istället för att leta upp saker som den andra gruppen har råkat göra.
    Denna tråden har spårat säger du...? ^^'

En länk till nån kvällsblaska om en lastbil som gjorde fel, och vips så ska alla stå till svars....och vice versa
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg

Det där tycke jag var ett synnerligen bra inlägg.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    En liten fråga från en som inte har särskilt bra koll på hur lastbilar fungerar.
    Hur är en sån hör olycka ens möjlig? Lastbil brakade in i cykelbro - Örebro - www.na.se
    Borde det inte finnas spärrar som ser till att man inte kan köra med flaket uppfällt i mer än krypfart exempelvis?

Jag stör mig inte särskilt mkt på någon kategori förare i Sverige. Kör man ett antal tusen mil per år i bil lär man sig att det inte är lönt. Dock tycker jag att rent klantiga olyckor så som denna ovan borde straffas hårdare.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    En liten fråga från en som inte har särskilt bra koll på hur lastbilar fungerar.
    Hur är en sån hör olycka ens möjlig? Lastbil brakade in i cykelbro - Örebro - www.na.se
    Borde det inte finnas spärrar som ser till att man inte kan köra med flaket uppfällt i mer än krypfart exempelvis?

Jag stör mig inte särskilt mkt på någon kategori förare i Sverige. Kör man ett antal tusen mil per år i bil lär man sig att det inte är lönt. Dock tycker jag att rent klantiga olyckor så som denna ovan borde straffas hårdare.
    Hur man lyckats vet jag faktiskt inte riktigt.

Det brukar finnas...en liten röd lampa som lyser om t.ex. liften på skåpbilen inte är stängd.
    Senaste tiden har de även kommit till kranbilar. De sitter en kraftig blixtlampa inne i hytten som flashar när kranen inte är helt nedfälld.
    På vår första bil lyckades man dock koppla denna via kraftuttaget... :-D Med andra ord, när man "stängde av" kranen och hoppa in i hytten så fick lampan ingen ström om den skulle behövt de.

Tycker dock det är ganska märkligt att de ska va sådana problem att installera nån liten varningsfunktion som visar flakets läge.

Kör själv lastväxlare, en typ av stor container som jag drar på helt innefrån hytten, samt även låser med knapp inne i bilen. För detta finns de lampor som visar om diverse lås är på eller inte. Men med de bingarna jag brukar köra så är bilen ca 4,45meter hög. Säg då att bingen inte gått ner till 100% efter man tippat den, eller dragit på den på bilen. Då är en olycka lätt hänt.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Frågan är om det just inte är så att den lastbilen hade ett varningssystem som föraren förlitade sig på alldeles för mycket och systemet fungerade inte av någon anledning.

Det är ofta risken med varningssystem, folk slutar använda dem som en sista kontroll och istället för att kolla att flaket är nerfällt och använda varningssystemet till att varana ifall man har missat kollen så har personen bara kollat på varningssystemet. Det är dock bara en gissning.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Hmm, när jag tittar närmre så verkar det dock "endast" va täcksystemet som varit uppe...och inte själva flaket.

Inte för att de göra saken så väldigt mycket bättre.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Halva flaket är ju tillknöcklat, det har böjts ner och tryckt till skärmen runt hjulet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •