Bilsnack
Sidan 174 av 219 FörstaFörsta ... 144154164167168169170171172173174175176177178179180181184194204 ... SistaSista
Resultat 2 596 till 2 610 av 3272
    My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Nu har man iaf börjat ta tag i de stora problemen taxi branschen har....NOT

De flesta tunga förare går ju nån kurs då och då för sin yrkeskompetens...samt adr osv. Kan detta va nåt nytt som tvingas på en?

Taxiförare får sparken - störde hbtq-utbildning - Göteborg - Göteborgs-Posten
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    Om det är som artikeln beskriver det så hoppas jag att dom tar hans kort och sätter dit honom för grov vårdslös körning samt iallafall grov misshandel med dödligt vapen eller något. För som det låter på artikeln så har han legat nära ett tag sen när bussarna ser olyckan så hinner han inte bromsa. Har man 60 ton bakom sig så borde man ju ha vett att hålla avståndet.

Sen har tidningar en viss förmåga att vinkla saker, men ska bli intressant o höra vad dom kommer fram till.
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    De går snabbt att bli hjälte/syndabock i dagens seriösa media

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Behöver det öht nämna att jag inte är förvånad om så vore fallet?

Som sagt var ett antal gånger i denna tråd, det tycks vara svårt att hålla vettiga avstånd för fordonstypen...men det skall det förstås också argumenteras emot, då vissa här uppenbarligen anser det snudd på omöjligt att förare av tyngre fordon inte skulle framföra dessa på ett i alla lägen korrekt sätt...
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User Alriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Lastbilschafför
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg

Som sagt var ett antal gånger i denna tråd, det tycks vara svårt att hålla vettiga avstånd för fordonstypen...men det skall det förstås också argumenteras emot, då vissa här uppenbarligen anser det snudd på omöjligt att förare av tyngre fordon inte skulle framföra dessa på ett i alla lägen korrekt sätt...
    Hur var det nu med min fråga?

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar

Min fetstil ovan.

Varför ljuger du? Kan det vara bara för att provocera eller....?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Min fetstil ovan.

Varför ljuger du? Kan det vara bara för att provocera eller....?
    När påstår du jag ljugit, bäste Kurt?

Påstår du att vissa här inte i praktiken konstant försöker ta förare av tunga fordon till försvar? Se bla inläggen kring den omtalade olyckan i Örebrotrakten.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Alrik Visa inlägg
    Hur var det nu med min fråga?
    Som sagt, din fråga till mig var irrelevant i sammanhanget - men då du verkar oerhört intresserad av huruvida jag bromsar om någon klämmer sig in på för tätt avstånd i relation till fordon, hastighet och underlag på allmän väg...så ja, då bromsar jag för att så snart som möjligt återfå ett för situationen adekvat avstånd. Det gör alltså inte du?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av hamre Visa inlägg
    Om inte ditt fullständiga hat mot förare av tunga fordon funnits så skulle jag sluppit skriva det inlägget.

Skulle du fört samma hatkampanj om det endast vore personbilar inblandade?
    Jag hatar verkligen inte personer jag inte känner - på vilka grunder skulle jag göra det, eller vad får dig att tro det?

Däremot så genuint avskyr jag trångsynthet samt följden av detta, nämligen att inte kunna se brister samt saker som därmed kan förbättras. Tyvärr är det en hel del av de som postar här som gång på gång visat och visar sig oförmögna att se saker ur ett vidare perspektiv.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    När påstår du jag ljugit, bäste Kurt?
    Det torde framgå klart och tydligt av det inlägg du citerade av mig.

Påstår du att vissa här inte i praktiken konstant försöker ta förare av tunga fordon till försvar? Se bla inläggen kring den omtalade olyckan i Örebrotrakten.
    Jag har över huvud taget inte nämnt nåt om det.

Ett flertal av de i tråden som du argumenterar emot, har förklarat att de inte tycker att förare av tunga fordon ska få uppföra sig hur de vill, och att de vet att det finns rediga korskallar som kan köra som idioter och göra dumma saker i trafiken. Ja jag tror inte en enda i tråden har påstått att förare av tunga fordon ska få göra och köra som de vill, eller att det aldrig händer att de gör fel eller att det inte finns rötägg bland denna yrkesgrupp.

Du nämnde nåt om att se saker i ett vidare perspektiv, testa gärna det själv, ity du verkar ha ett ytterst inskränkt perspektiv själv...

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Nej det funkar inte att börja bromsa varje gång någon klämmer sig in framför. I praktiken ökar man avsåndet till framförvarande genom att lätta lite på gasen.

Prova att köra Essingeleden och försök upprätthålla 2-3sekunders avstånd. lycka till.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Det torde framgå klart och tydligt av det inlägg du citerade av mig.
    Verkligen inte - specificera när och var jag ljugit, är du vänlig.

Ett flertal av de i tråden som du argumenterar emot, har förklarat att de inte tycker att förare av tunga fordon ska få uppföra sig hur de vill, och att de vet att det finns rediga korskallar som kan köra som idioter och göra dumma saker i trafiken.
    Visst har det sagts av flera, för att i nästa mening åter börja försvara och anta att i så gott som varje situation så har förarna av de tunga fordonen dragits in i något, helt oskyldigt... Inkonsekvent.

Du nämnde nåt om att se saker i ett vidare perspektiv, testa gärna det själv, ity du verkar ha ett ytterst inskränkt perspektiv själv...
    Den åsikten står dig fritt att ha, förstås - i all ödmjukhet du så ofta uppvisar.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Nej det funkar inte att börja bromsa varje gång någon klämmer sig in framför. I praktiken ökar man avsåndet till framförvarande genom att lätta lite på gasen.

Prova att köra Essingeleden och försök upprätthålla 2-3sekunders avstånd. lycka till.
    Notera vad jag skrev om adekvat avstånd, anpassat till fordonstyp, väglag och hastighet. I rusningstrafik (läs: kö) på Essingeleden går det naturligtvis att hålla kortare avstånd - så länge uppmärksamheten är riktad mot trafiken.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar