Bilsnack
Sidan 9 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 233
    www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)
    Kör du någon konditionsträning oxå, eller är det bara vikter som gäller?

Tips är Roddmaskin - ger väldigt bra träning för många muskelgrupper, samt bra konditionsträning.
    Även mycket lätt att mäta hur man ökar sin kondition från vecka till vecka oxå.
    2000m och 10000m är bra distanser att köra på varsin sida av veckan. (+1000m uppvärmning och 1000m nedvarvning.)
    Jag brukade tycka mig ha acceptabel kondition tidigare när jag kunde ro 2000m på under 8 minuter.
    På span efter bättre begagnad porsche...

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Som många andra säger, 48h vila är bra som tumregel när det gäller träning av samma muskelgrupper.

Det många dock menar är att mage och vader är lite speciella och kan tränas oftare. Personligen så ser jag dessa två muskelgrupper på samma sätt och försöker även träna på samma sätt vad gäller antalet repetitioner och belastning.
    It's not that I am smart, It's just that I stay with problems longer

Registered User Enkronans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    ÄR du helt säker på det? Att man gör sig en otjänst istället med att träna ofta? Är det så får jag väl ändra mina pass. För man vill ju inte träna för att må dåligt, typ.
    Ja, musklerna tar skada av att aldrig få vila ut. Så bättre att ändra om sina pass och köra olika muskelgrupper om du bestämt dig för att köra daglig träning.

Tex
    Dag 1; Triceps/bröst/axlar
    Dag 2; Rygg/biceps
    Dag 3; Ben/mage

Sen köra om schemat

Citat Ursprungligen postat av HEMISRT8 Visa inlägg
    En del säger 72 timmars vila! Jag kör ex bröst,axlar,mage på måndag vilar en dag sen rygg,ben,mage på onsdag. vila en dag sen armar,mage på fredag och så börjar det om. bir ganska lång vila emellan men när jag väl är på gymet kör jag ganska tungt!
    72 timmar är för mycket, inte alls nödvändigt.

Citat Ursprungligen postat av gagge Visa inlägg
    Som många andra säger, 48h vila är bra som tumregel när det gäller träning av samma muskelgrupper.

Det många dock menar är att mage och vader är lite speciella och kan tränas oftare. Personligen så ser jag dessa två muskelgrupper på samma sätt och försöker även träna på samma sätt vad gäller antalet repetitioner och belastning.
    Det är muskler du använder mer dagligen, dock är de uppbyggda på samma sätt och mår bäst av att vila från hård träning med 48 timmars mellanrum precis som dina andra muskler.

recallbj
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    När de började orkade de inte mer än 5 kilo de heller. Ingen annan bryr sig vad du har för vikter på. Vill du inte visa det så använd de maskiner som finns, syns inte lika tydligt vilken belastning man har, men som sagt, ingen på gymmet bryr sig....
    Håller helt och hållet med, låter som du har en sund inställning till din träning.

Steg 1 är att skicka ut vågen genom fönstret, den säger inget vettigt, kolla i spegeln istället.

Som du noterat så är kosten A och O, dock med reservationen att det inte skall gå till överdrift och försöka överleva på morötter och vatten, själv så äter jag allt jag kommer över eftersom jag tränar 4-7 ggr varav 4 pass i gymmet och därmed så har man en högre förbränning vilket gör att man kan unna sig det mesta, dock i rimliga doser.

Så nu när du har tränat ett tag, dela upp kroppen på 4ggr i veckan och håll på i max 45 minuter styrka + din konditionsträning. Detta gör att man faktiskt hinna göra annat också, kroppen behöver både fett och vila för att kunna växa.
    Räcker som sagt med 3-4 övningar per muskelgrupp, viktigaste är att variera sina övningar, vikter, ordning från pass till pass, kroppen är en otäck förmåga att vänja sig om man bara kör på.

Anser själv att gymträning är en av få aktiviteter som man kan träna oavsett förutsättningar, själv så såg jag ut som en sugrör när jag började styrketräna 1992, 66kg på dryga 1,90 var ingen hitt.

Du hittar även mycket matnyttigt på den sida: Forum - BODY

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Tack för alla svar och råd. Jag tar till mig det.

Så om jag lägger upp veckan på att tre gånger i veckan lägga till, vad som förslogs, 45 minuter i "muskelmaskiner" och sedan kan man då ta konditionsträning alla sju dagarna?
    Där finns löpband, x-trainer och nya roddmaskiner (den med fläkt i som man sätter snurr på). Jag har märkt att 10 minuter på varje maskin verkar lämpligt. Kör rodden 2000 meter på 9,5 minuter.

Är oerhört tacksam för de tips jag fått, hoppas andra läser och har nytta av detta med.

Har en dag i veckan börjat med spinning "bas" kallas det visst, 45 minuter + 10 minuter stretching efter. Ska utöka detta med en dag till fr.o.m denna veckan.
    Spinning är väl ren konditionsträning. Ska jag vila från gymmet dessa dagar, eller vad är bäst?

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av Enkronan Visa inlägg
    72 timmar är för mycket, inte alls nödvändigt.
    Jag märker resultat men sen har jag ett fysiskt krävande jobb också så det blir aldrig riktigt vila!
    :::::::::::::::::::::::::::::::::

Registered User Penténs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    vad är konsekvensen av att träna armar varje dag?

har inhandlat hantlar och kör med hemma men förut när jag träna på gym skulle man vänta 48 timmar mellan varje grupp.

men man ser ju vissa stora knuttar köra armar varje dag.
    om det enda man tränar är armarna säg 3*6 varje dag, tar dom stryk av det? är det bättre att göra det varannan dag så dom inte bryts ner istället?
    Porsche GT3 CLUB SPORT 997
    BTG 7:53

VDUB pejtricks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av SAAB SS Visa inlägg
    vad är konsekvensen av att träna armar varje dag?

har inhandlat hantlar och kör med hemma men förut när jag träna på gym skulle man vänta 48 timmar mellan varje grupp.

men man ser ju vissa stora knuttar köra armar varje dag.
    om det enda man tränar är armarna säg 3*6 varje dag, tar dom stryk av det? är det bättre att göra det varannan dag så dom inte bryts ner istället?

Det är ju egentligen under vilan som musklerna byggs upp, dvs när du äter osv.
    Vänta hellre mellan arm-passen. Man kan ju köra så mycket mer med hantlar än enbart armar.
    Rygg, triceps, bröst, you name it.
    Mina bilar på Garaget!
    Opel Vectra OPC -07 | MINI Cooper S -02 | Peugeot 309 GTI16 -92 | Peugeot 205 Mi16 -89 | VW Typ 1 - 59

Schtek NeZaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Är det inte snarare så att man helst Inte ska ha träningsvärk i början, detta för att musklerna inte ska bli överarbetade eller hur man ska säga, utan att man ska ta det lugnt med mindre vikter, mindre flås på löpband osv... Att allt man gör ska man göra i lite lugnare takt?

Det är så jag förstått det?
    Rätta mig om jag har fel.
    BMW X5 4.8IS Imolarot II-05
    http://www.garaget.org/?car=234906

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av pejtrick Visa inlägg
    Det är ju egentligen under vilan som musklerna byggs upp, dvs när du äter osv.
    Vänta hellre mellan arm-passen. Man kan ju köra så mycket mer med hantlar än enbart armar.
    Rygg, triceps, bröst, you name it.

kan du inte nämna hur man utför dessa övningar =)?

VDUB pejtricks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av SAAB SS Visa inlägg
    kan du inte nämna hur man utför dessa övningar =)?
    Letade åt en gammal sida som förklarar ganska bra hur man utför övningar för hela kroppen.

Försökte förklara först, men det är inte så lätt att få ner allt i ord..

http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152

För bröst kan du köra till exempel hantelpress och hantelflys, förutsatt att du har någon sorts bänk att ligga på.

För rygg kan man köra hantelrodd och hantelshrugs.

Axlar finns det hur mycket som helst, hantellyft, hantelpress osv.

Brukar allt som oftast köra dessa övningar och de tar riktigt bra, inga isolationsövningar utan man tränar hela muskelgrupperna.

En annan "tumregel" åtminstone jag följer är att träna en "stor" och en "liten" muskelgrupp varje gympass. Börjar alltid med den stora muskelgruppen.

Stora: Rygg, axlar, bröst.
    Små: Triceps, biceps etc.

Exempelvis börja med Rygg och sedan köra biceps, nästa dag kör man axlar och triceps osv..

Detta är iaf enligt mina erfarenheter och vad jag tycker.
    Mina bilar på Garaget!
    Opel Vectra OPC -07 | MINI Cooper S -02 | Peugeot 309 GTI16 -92 | Peugeot 205 Mi16 -89 | VW Typ 1 - 59

Ung gubbe AZZKICKRs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Jag har en liten fråga...

jag tränar styrketräning 2 ggr i veckan, har gett shyssta resultat för insatsen :P

Men det är som så att kosthållningen är åt skogen. Är det ens lönt att tex göra proteindrinkar av något slag eller det kanske tom är till det bättre?
    Zatzy.com | User
    E-mail: a.lagesson@gmail.com
    Kör: Chrysler

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av pejtrick Visa inlägg
    Letade åt en gammal sida som förklarar ganska bra hur man utför övningar för hela kroppen.

Försökte förklara först, men det är inte så lätt att få ner allt i ord..

http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152

För bröst kan du köra till exempel hantelpress och hantelflys, förutsatt att du har någon sorts bänk att ligga på.

För rygg kan man köra hantelrodd och hantelshrugs.

Axlar finns det hur mycket som helst, hantellyft, hantelpress osv.

Brukar allt som oftast köra dessa övningar och de tar riktigt bra, inga isolationsövningar utan man tränar hela muskelgrupperna.

En annan "tumregel" åtminstone jag följer är att träna en "stor" och en "liten" muskelgrupp varje gympass. Börjar alltid med den stora muskelgruppen.

Stora: Rygg, axlar, bröst.
    Små: Triceps, biceps etc.

Exempelvis börja med Rygg och sedan köra biceps, nästa dag kör man axlar och triceps osv..

Detta är iaf enligt mina erfarenheter och vad jag tycker.
    grym länk, tackar =)

VDUB pejtricks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Citat Ursprungligen postat av NeZaN Visa inlägg
    Är det inte snarare så att man helst Inte ska ha träningsvärk i början, detta för att musklerna inte ska bli överarbetade eller hur man ska säga, utan att man ska ta det lugnt med mindre vikter, mindre flås på löpband osv... Att allt man gör ska man göra i lite lugnare takt?

Det är så jag förstått det?
    Rätta mig om jag har fel.

Nja, träningsvärk är ju inte farligt. Det beror ju på hur länge du vill vila helt enkelt innan träningsvärken är borta. Men det är mindre risk att få rejäl träningsvärk om man kör lugnare från början och sedan trappar upp träningen.
    Mina bilar på Garaget!

Bil-lös
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Citat Ursprungligen postat av AZZKICKR Visa inlägg
    Jag har en liten fråga...

jag tränar styrketräning 2 ggr i veckan, har gett shyssta resultat för insatsen :P

Men det är som så att kosthållningen är åt skogen. Är det ens lönt att tex göra proteindrinkar av något slag eller det kanske tom är till det bättre?
    Det är egentligen lite dumt att prata kosttillskott när man inte har en bra kosthållning i övrigt, men en gainer efter gympasset tycker jag är smidigt och bra. Man ska ju ha i sig vissa grejer snabbt efter träningen, och bor man inte i gymmet är det en bra lösning för att slippa stressa hem och sno ihop något ätbart.
    Senast redigerat av FRA idag kl 16:20

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •