Bilsnack
Sidan 8 av 16 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 233
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    En del säger att det är ok att träna ofta så länge man mår bra av det - det gör jag.
    Många andra säger att kroppen måste vila för att man ska få de krafter man faktiskt får av träningen, att kroppen behöver återhämta sig. Återhämta sig från vad?

Jag är i den situationen att jag har lön men inget arbete att gå till, alltså jobbar jag mig inte trött på något jobb för att sedan gå och tträna. Då förstår jag resonemanget om att återhämta sig. Efter mitt dagliga träningspass, numera 1,5 timme mot tidigare 1 timme så har jag ju vila till dagen efter när jag är på gymmet. Behöver kroppen mer än typ 22 timmar för att återhämta sig?

Nu har jag en dag i veckan även lagt till ett spinningpass, bas (45 minuter) detta på söndag ung. 6 timmar efter mitt pass i gymmet.

Hur onyttigt är torkad frukt? Tar ca 3 matskedar samt 2 matskedar müsli (utan frukt) i en tallrik filmjölk (ca 2,5 dl)?

Har idag gjort mitt 60:e pass i gymmet på 60 dagar.

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Fan snart får du slänga upp före och efter bilder eller har jag missat nåt inlägg i denna tråd?

Hur som fortsätt hårt! Och var inte rädd för att öka vikterna och stånka och stöna på gymmet, det hjälper faktiskt!
    :::::::::::::::::::::::::::::::::

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av HEMISRT8 Visa inlägg
    Fan snart får du slänga upp före och efter bilder eller har jag missat nåt inlägg i denna tråd?

Hur som fortsätt hårt! Och var inte rädd för att öka vikterna och stånka och stöna på gymmet, det hjälper faktiskt!
    Före och efter?
    Märks inte så mycket ännu. Du missade nog mitt inlägg där jag skrev att jag har ca 20-25 kg. övervikt. När man väl blivit av med den, då räknar jag set som resultat. Midjemåttet har iaf minskat ca. 7 cm, överarmarna har ökat 2cm så det är lite iaf.

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Före och efter?
    Märks inte så mycket ännu. Du missade nog mitt inlägg där jag skrev att jag har ca 20-25 kg. övervikt. När man väl blivit av med den, då räknar jag set som resultat. Midjemåttet har iaf minskat ca. 7 cm, överarmarna har ökat 2cm så det är lite iaf.
    Det är ju det jag menar! när du väl uppnått ditt mål vilket jag tror att du kommer göra om du har motivation att träna 60 dar i rad. (visserligen inget arbete under tiden)
    Du har väl nån gammal bild på dig innan träningen och sen när du uppnått ditt mål tar du ett nytt kort

Tänkte att det är en kul grej för alla som följer din träningstråd?
    Sen om det tar 1 år eller 5 år det visar sig.

God natt nu får jag sova i 5,5 timmar

Mr. Norrortracing Nismo TNRs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Trailerproducent
    Citat Ursprungligen postat av HEMISRT8 Visa inlägg
    Hehe på vissa gym har dom ju förbjbudit "warcries" för alla biffar som ska maxa sig!
    Så man får inte skrika hur mkt man vill överallt!

//Nismo

Registered User andos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    En del säger att det är ok att träna ofta så länge man mår bra av det - det gör jag.
    Många andra säger att kroppen måste vila för att man ska få de krafter man faktiskt får av träningen, att kroppen behöver återhämta sig. Återhämta sig från vad?

Jag är i den situationen att jag har lön men inget arbete att gå till, alltså jobbar jag mig inte trött på något jobb för att sedan gå och tträna. Då förstår jag resonemanget om att återhämta sig. Efter mitt dagliga träningspass, numera 1,5 timme mot tidigare 1 timme så har jag ju vila till dagen efter när jag är på gymmet. Behöver kroppen mer än typ 22 timmar för att återhämta sig?

Nu har jag en dag i veckan även lagt till ett spinningpass, bas (45 minuter) detta på söndag ung. 6 timmar efter mitt pass i gymmet.

Hur onyttigt är torkad frukt? Tar ca 3 matskedar samt 2 matskedar müsli (utan frukt) i en tallrik filmjölk (ca 2,5 dl)?

Har idag gjort mitt 60:e pass i gymmet på 60 dagar.
    musklerna behöver vila får att växa och bli större. tränar man för mycket så kan man bli övertränad och då bryter man ner musklerna istället för dem hinner aldrig återhämta sig. sen beror det givetvis på hur man tränar.

träna själv 5 ggr i veckan, men tränar bara samma muskelgrupp 1 gång i veckan. alla är byggda olika, men träna samma muskelgrupp hårt 3 ggr i veckan till exempel är inte att rekommendera

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av Nismo TNR Visa inlägg
    Hehe på vissa gym har dom ju förbjbudit "warcries" för alla biffar som ska maxa sig!
    Så man får inte skrika hur mkt man vill överallt!

//Nismo
    Jag e en av dom dock inte biff! kanske lövbiff

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Jag gör mina 12x3 på 15 olika "maskiner". Dessa är både över- och underkropp, armar och ben.
    Jag inleder passet med 10 minuters promenad på gångbandet, ganska snabb takt, 6,2 mph och avslutar med 10 minuter på en roddmaskin. Detta tar ung 1,5 h. med de små pauser man har efter varje rep.

Så även om jag känner mig helt utvilad var gång jag går till gymmet så bryter det ner musklerna med mina täta pass? Jag tränar inte för muskelmassan utan för att bli lite mer "allround" och bli av med min övervikt.

Idag mätte jag iaf midjan, den har minskat 10 cm. nu och jag väger 6 kilo mindre.

Registered User Enkronans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av ando Visa inlägg
    musklerna behöver vila får att växa och bli större. tränar man för mycket så kan man bli övertränad och då bryter man ner musklerna istället för dem hinner aldrig återhämta sig. sen beror det givetvis på hur man tränar.

träna själv 5 ggr i veckan, men tränar bara samma muskelgrupp 1 gång i veckan. alla är byggda olika, men träna samma muskelgrupp hårt 3 ggr i veckan till exempel är inte att rekommendera
    Som du säger, vi är alla byggda på olika sätt.
    Men som regel brukar man säga att man ska vänta 48 timmar mellan pass på samma muskler.

Alltså träna samma muskler 3 gånger i veckan är inte farligt, men se till att få de där 48 timmarna emellan så musklerna hinner vila och växa mellan dina pass. Annars kommer kroppen bara må sämre, och det märks kanske inte av på en gång men kommer allt eftersom...

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Enkronan Visa inlägg
    Men som regel brukar man säga att man ska vänta 48 timmar mellan pass på samma muskler.

Alltså träna samma muskler 3 gånger i veckan är inte farligt, men se till att få de där 48 timmarna emellan så musklerna hinner vila och växa mellan dina pass. Annars kommer kroppen bara må sämre, och det märks kanske inte av på en gång men kommer allt eftersom...
    ÄR du helt säker på det? Att man gör sig en otjänst istället med att träna ofta? Är det så får jag väl ändra mina pass. För man vill ju inte träna för att må dåligt, typ.

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    En del säger 72 timmars vila! Jag kör ex bröst,axlar,mage på måndag vilar en dag sen rygg,ben,mage på onsdag. vila en dag sen armar,mage på fredag och så börjar det om. bir ganska lång vila emellan men när jag väl är på gymet kör jag ganska tungt!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Enkronan Visa inlägg

ÄR du helt säker på det? Att man gör sig en otjänst istället med att träna ofta? Är det så får jag väl ändra mina pass. För man vill ju inte träna för att må dåligt, typ.

Meckar v8a.. LowFlows avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Japp 48h har jag fått lära mig. Därför brukar det bli att man delar upp muskelgrupperna istället. På så vis kan man ju träna hela veckan runt om man vill.. i princip

Registered User Larpans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    .

Att träna samma muskler 3 gånger i veckan funkar egentligen bara om det är mage det handlar om. Sen kommer det räknas som överträning och musklerna kommer inte få någon nytta av träningen du utsätter dom för.

Du anar inte hur mycket vila mellan passen och sömn gör för din kropp, oavsett om du enbart vill bygga muskler eller bränna fett. Jag underskattade det totalt när jag var yngre. Så fort handbollssäsongen minskar så ska jag börja köra hårt igen och då blir det mycket vila!

www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)
    Kör du någon konditionsträning oxå, eller är det bara vikter som gäller?

Tips är Roddmaskin - ger väldigt bra träning för många muskelgrupper, samt bra konditionsträning.
    Även mycket lätt att mäta hur man ökar sin kondition från vecka till vecka oxå.
    2000m och 10000m är bra distanser att köra på varsin sida av veckan. (+1000m uppvärmning och 1000m nedvarvning.)
    Jag brukade tycka mig ha acceptabel kondition tidigare när jag kunde ro 2000m på under 8 minuter.
    På span efter bättre begagnad porsche...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •