Bilsnack
Sidan 7 av 16 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 233
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Heja! Verkligen på rätt väg!
    Kul med lite uppmuntran.

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Riktigt bra jobbat! Keep it up och du kommer börja se skillnad på mer än bara ditt utseende. Nämligen ditt självförtroende och den kicken man får av att faktiskt inte bara se bättre ut utan må bättre är helt oslagbar!
    It's not that I am smart, It's just that I stay with problems longer

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    Mja för mig är iallafall det viktigaste att man är två så man kan peppa på varandra har väldigt svårt att hitta motivation till att gå på gym. Just nu så går jag dock på sjukhusets gym i Uppsala 1 gång i veckan pga sjukdom men det är fem mil för ett gym pass o blir således bara en gång i veckan o har hitills inte hittat någon gym partner i Bålsta så har legat lite på slösidan. Går visserligen promenader nästan en timme om dagen dock verkar det göra att jag ligger +- 0.
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    finns massvis med träning du kan köra hemmai vardagsrummet och fortfarande bli starkare! Jag kommer inom en snar framtid att släppa en hemsida där det även kommer finnas ett avsnitt tillägnat träning hemma.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Här är drygt 100 kg fett. Orkar knappt en armhävningen bokstavligen. Noll muskler.
    Det här med gym har inte fungerat. Konceptet passar inte alla hur inne det än är. Skulle börjat 1993 som ett nyårslöfte. Vad har hänt sen dess? Inte ett smack. Det går bara inte. Har försökt. Allt slutar där det börjat, alltså soffan, TV, chips, skräpmat, feta såser. Jag gillar det och tänker inte ändra mig bara för att Sofi Mode på Aftonbladet tycker det. Och jag är väl ingen sämre människa för det hoppas jag.

Vem sjuttsingen var det som sa att han äter hellre avföring än att sätta sig i ett gym och börja harva?
    Där var jag - till december. Man kommer till det stadium att det inte går mer. För mig var det när vågen pekade på 117 kilo. Trots det har jag ben, armar och huvud som är lika smala som om jag vägde 85 kilo, typ, allt sitter på magen. Behöva se i en väggspegel när man ska knäppa livremmen är inte så bra.

Träna hemma hade aldrig funkat för mig, det finns minst 1000 saker att göra istället för att göra gymövningar hemma. Nu måste man ta sig till lokalen, när man väl gjort det kan man ju lika gärna göra något vettigt där. Eftersom jag tränar på förmiddagar så har jag oftast ett helt gym för mig själv, perfekt.

Så får du ur tummen och köper ett kort till ett gym så är det inte så svårt att sätta igång med det heller

Registered User andos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Bestämde mig i höstas att börja träna igen efter några års uppehåll. Var trött på att se småfet ut och känna mig slö och svag. självförtroendet var ju inte på topp när man såg sig i spegeln direkt.

sagt och gjort. skaffade årskort, la upp en kostplan (någorlunda iallafall) och började träna 5-6 ggr i veckan.

Det tuffaste var nog omställningen att äta annorlunda. Dra ner på sötsaker och läsa mer vad produkterna innehöll osv.
    Dem 2 första veckorna var jobbiga som bara den. Kan förstå att en del tappar lusten. Sen blev det en vana att dra till gymmet efter jobbet och äta nyttigt osv.
    Man märkte väl att man såg mer vältrimmad ut, men kan vara subjektivt när man kollar i spegeln och tror man ser bättre ut
    Man blev extra glad när några tjejkompisar började se skillnaden. En sa rätt ut att vilka ryggmuskler du har fått. Själv vart man lite ställd tack eller nåt.. + några andra som ville se magrutorna osv.
    kul och väldigt motiverande att höra sånt Vet man att allt slit på gymmet lönar sig.

Nu efter ca 6 månaders träning så längtar jag till nästa träningpass och självförtroendet är bättre än nånsin. Kan verkligen rekomendera det om man inte mår så bra. Gjorde mycket för mig iallafall

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Där var jag - till december. Man kommer till det stadium att det inte går mer. För mig var det när vågen pekade på 117 kilo. Trots det har jag ben, armar och huvud som är lika smala som om jag vägde 85 kilo, typ, allt sitter på magen. Behöva se i en väggspegel när man ska knäppa livremmen är inte så bra.

Träna hemma hade aldrig funkat för mig, det finns minst 1000 saker att göra istället för att göra gymövningar hemma. Nu måste man ta sig till lokalen, när man väl gjort det kan man ju lika gärna göra något vettigt där. Eftersom jag tränar på förmiddagar så har jag oftast ett helt gym för mig själv, perfekt.

Så får du ur tummen och köper ett kort till ett gym så är det inte så svårt att sätta igång med det heller

instämmer. motivationen blir högre när man ser en massa andra som tränar. kan man ju inte stå där och glo :P

Testade med att träna hemma innan jag skaffade gymkort. Blev inget vettigt gjort alls hehe

Lånar pappas bil
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    Allt har med inställning att göra. Om man går in för det så lyckas man. Så är det. Jag har gått ner ca 35kg det senaste året då jag tröttnade på att vara tjock eftersom jag insåg att det inte finns några fördelar med det.
    Jag hejar också på dig ron och alla andra i samma situation för vi ska lyckas. Har dock långt kvar till mitt mål men ger inte upp.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Men man kanske skäms när man knappt orkar 5kg emedan han/hon bredvid tar 390kg.

Förstår vad du menar. såg själv några killar som tog 140kg i bänkpress medans man själv skulle ta 80kg eller nåt om man körde själv. Man tänkte jävlar vad dem tar. En dag ska jag ta lika mycket. blev mer motivation att köra som fan man är på gymmet.

man ska bara se till sig själv. Vad för vikter man tog när man började träna, Hur mycket man har ökat osv. skit i resten, Dem kanske tar mer nu, men dem har säkert tränat längre med

När jag kommer in på gymmet så vet jag vilka övningar jag ska köra.
    Drar på skithög musik på mp3 spelaren. Fokuserar till 100% procent på övningarna JAG ska göra. Allt annat är bortkopplat. Den timmen är det bara träningen som gäller svarar inte ens i telefon om det skulle ringa. pratar knappt med nån annan om dem inte frågar nåt

Fokuserar man på vad man själv klarar, äter rätt och tränar rätt utan att fuska så kommer resultaten. Tar tid ja, men dem kommer var så säker

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Kan någon säga sin hjärtans ärliga mening, vilket jag inte tror men men.

Vad handlar hela denna kultur om _egentligen_? Mera ligg eller hur? Undermedvetet vill många biffa sig för brudarna.

Skulle ni anstränga er och skulle det framförallt vara jätteviktigt med denna superkroppen om ni var ensam på en öde ö någonstans långt bortom civilisationen?

Varför så besatt och begränsa sig själv? Fortsätt ät och njut. Ingen eller få har dött vad jag vet.

Kan bara tala för mig själv.
    Har ofta varit svag och liten. Jag bestämde mig för att istället att bara sitta och inte göra nåt åt det så tog jag hand om saken. Bygga upp mitt självfötroende först och främst för det var i botten. man kände sig värdelös ett tag av diverse privata anledningar.

klart det är kul att höra att man ser bra ut osv, med det är bara en bonus för mig. Jag gör det för mig själv.

vill man inte träna så fine. jag bryr mig inte. dem får göra som dem vill givetvis

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb

Vad handlar hela denna kultur om _egentligen_? Mera ligg eller hur? Undermedvetet vill många biffa sig för brudarna.

Skulle ni anstränga er och skulle det framförallt vara jätteviktigt med denna superkroppen om ni var ensam på en öde ö någonstans långt bortom civilisationen?

Varför så besatt och begränsa sig själv? Fortsätt ät och njut. Ingen eller få har dött vad jag vet.
    Bekvämare ligg iaf. En stor jä*vla mage tar bort lite av räckvidden.

Dessutom äter jag exakt samma saker som innan, förutom brödet, däremot mindre av det.
    Jag vill absolut inte ha någon superkropp. Jag vill däremot ovanstående samt även kunna dra upp ett par byxor så långt som det är avsett. Ser man ut som jag är alla byxor för långa samt har hängröv.

Men till din fråga, det är väl bättre att folk går på gym än att de inte gör det, eller?
    Där går en del som bara tränar med skivstänger och hantlar och tränar inte ben och underkropp i närheten av hur de tränar överkroppen, det verkar lite småsjukt iaf.
    Själv har jag inte rör en skivstång ännu, behövs inte...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Managementkonsult
    Jo men fortsätt ät om du vill. Du är väl ingen sämre människa för det.

Jag har ingen vilja just nu och inget ska få mig att ändra på't.
    Innan jag börjar ska jag säga att jag också är en 100+:are... eller ja strax under kanske numera, så jag kastar sten i glashus här

Jo, jag tycker helt klart att jag är en sämre människa för det och jag förstår inte hur man i rimlighetens namn inte kan tycka det heller på samma sätt som en rökare är en sämre människa än en icke-rökare.

Anledningen är att man frivilligt gör något som försämrar ens hälsa OCH som kostar en pengar. Bara nackdelar och noll fördelar...

Problemet är väl att man oftast gör allt man kan för att hitta ursäkter för sig själv för varför man ska kunna fortsätta som man gör och inte lägger en promille av den energin på att bara ändra sig lite lite lite.
    Jo, visst är det så. Jag tänker inte sticka under stolen med att jag inte började träna och käka bättre för min egen skull utan för att jag träffade en snäcka här borta som helt enkelt knockade mig totalt. Hade allt jag letar efter hos en partner helt enkelt och insåg att det skeppet kommer att segla om jag inte gör något åt det.
    Etthundraandra anledningen är att jag är less på att alla kläder sitter dåligt och det är inget roligt att gå och handla kläder längre, som är något som jag brukade gilla.
    Sista och etthundratredje anledningen är att jag alltid har gillat kampsport men sedan jag fick en rejäl skada med ett par månaders frånvaro kom jag aldrig tilblaka och sedan dess har jag tjockat på mig med typ 25-30kg och nu vill jag börja igen men inser att jag aldrig kommer att kunna orka matcherna om jag inte skärper till mig.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Men man kanske skäms när man knappt orkar 5kg emedan han/hon bredvid tar 390kg.
    När de började orkade de inte mer än 5 kilo de heller. Ingen annan bryr sig vad du har för vikter på. Vill du inte visa det så använd de maskiner som finns, syns inte lika tydligt vilken belastning man har, men som sagt, ingen på gymmet bryr sig....

Mr. Norrortracing Nismo TNRs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Trailerproducent
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    När de började orkade de inte mer än 5 kilo de heller. Ingen annan bryr sig vad du har för vikter på. Vill du inte visa det så använd de maskiner som finns, syns inte lika tydligt vilken belastning man har, men som sagt, ingen på gymmet bryr sig....
    Kan inte annat än hålla med, jag tyckte också att det var jättepinsamt att gå till gymmet i början när man såg alla biffar som pressade hur mkt som helst. Men om ni faktiskt tittar efter så ser ni att det finns alla möjliga personer där, allt från unga, gamla, långa, korta, tjocka och smala. Själv tränar jag för att jag mår bättre av det och har alltid behövt gå upp i vikt, sen är det alltid kul när man märker att man efter ett tag faktiskt kan plussa på lite mer vikter.

Så mitt råd är också att skita i alla andra på gymmet och fokusera på sin egna träning!

//Nismo

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Allt du gör i livet gör du för att må bättre.
    Självklart mår du bättre när du inser att tjejer börjar ge dig komplimanger, när de ger dig blickar du aldrig sett tidigare. Du mår även bättre när du vaknar upp och står framför spegeln efter en dusch och faktiskt känner dig stolt över dig själv. Du mår bättre av att du håller dig pigg, immunförsvaret är på topp och du orkar vara aktiv hela dagen. Du mår bättre av att inte behöva skämmas när sommaren närmar sig och ångesten kryper på pga av beachsäsongen.

Ja du fattar poängen... så om man tränar för att man tror att man får ha mer sex så självklart är det bara att köra på. Du får ha mer sex och du får mer tjejer just för att ditt självförtroende slår i taket. Du blir en attraktivare person på både in och utsidan.

Men OM man mår bra av sin livstil, över sin vikt, över sitt liv eller ja whatever det handlar om så självklart ska man fortsätta leva så. Om du mår bra av att njuta och svulla i mängder av godis och du inte har några som helst problem med det är det bara att fortsätta så. Vi gör alla val i livet och ingen annan kan avgöra vad som får just dig att må bättre men det är just det man ska sträva efter. Att må bra, oavsett vilken "del" i livet det må handla om.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •