Bilsnack
Sidan 6 av 16 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 233
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Managementkonsult
    Jag har faktiskt gjort precis samma sak som ron och började nästan på dagen samtidigt fast jag kör bara 3 gånger / veckan på gym och promenerar en timme varje dag med samt att jag bytte bort all dryck mot vatten och hittils har det genererat -7kg iaf men däremot bara mindre styrkeökning

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Lyfter min egen tråd. Började den 7/12-08 och har hittills varit på gymmet 32 gånger (var dag). Har inte lättat ett gram. Tränar allsidigt med "maskiner" för hela kroppen (känns det som). Kör 12x3 på alla maskiner. Tar mig ca. en timma och 20 minuter. Jag har, på de maskiner där man kan ändra belastningen ökat nästan 50%. Lägger 10 minuter på x-trainer när jag startar och 10 minuter jogging på löpbandet när jag avslutar. Känner att jag kan gå raskare promenader än innan och överhuvudtaget mår jag lite bättre.
    Tog och mätte lite med ett måttband innan jag började. Midjan och hals oförändrad, lår -2cm på bägge, överarmar +2cm på bägge. Vikten är som innan, men jag började lite lätt i måndags att ändra i kosten. Har även sedan nyår slutat röka (gick en paket i veckan).
    Känner igen detta. Jag har tränat nån/några gånger i veckan sedan juli/augusti i fjol. Käkar lite väl mycket gottegrejer och läsk, men själva maten är vettig i allmänhet.
    Har inte gått ner någonting, snarare gått upp något kilo. Inte mätt, men vissa byxor sitter tajtare kring låren och vissa t-shirts som suttit lite tajt innan gör det mycket mer nu. Frun märker skillnad på musklerna, lite mer sådant nu.

I ditt fall tror jag att du skall satsa på konditionsgrejerna mycket mer. Om konditionen ökar följer oftast fettförbränningen med i den vevan. Ta och vila en dag också, för mycket träning kan ge knepiga resultat.
    Skippa söndagen, variera veckan med konditionsbetonad träning måndag, onsdag och fredag (om du tänkt fortsätta på en daglig rutin, vill säga). Muskelbyggande de andra dagarna. Lägg på 5 minuter på x-trainer och 5 minuter på jogging de muskelbyggande dagarna.
    Då tror jag på resultat.

Hur är det annars kostmässigt, käkar du t.ex. frukost ordentligt? Jag äter fiberberikad havregrynsgröt varje morgon med kanel, en gnutta salt och lättsockrad jordgubbssylt. Så har det sett ut de senaste åren i stort sett var morgon. Kanske är något att tänka på om du har svajiga morgonrutiner?

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Kul att läsa att ni håller igång!

Jag började själv att träna ordentligt för ett par månader sen och satte i samma veva igång en blogg (kolla signaturen) där jag fotat min utveckling (längst ner på bloggen).
    Har i och för sig tränat mycket tidigare men lyckades att tappa de mesta av träningen i samband med diverse flyttar.

Rekommenderar som någon annan Fighter Centre vid slussen i sthlm. Jag tränade Shootfighting där i några år och var även med en hel del på Crossfit passen innan jag flyttade till Göteborg och nu vidare till Helsingborg.

Förespråkar Crossfit i samband med klassisk styrketräning samt även aerobisk (konditions) träning då jag tror att variation är nyckeln till att lyckas!
    It's not that I am smart, It's just that I stay with problems longer

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av gagge Visa inlägg
    Kul att läsa att ni håller igång!

Jag började själv att träna ordentligt för ett par månader sen och satte i samma veva igång en blogg (kolla signaturen) där jag fotat min utveckling (längst ner på bloggen).
    Har i och för sig tränat mycket tidigare men lyckades att tappa de mesta av träningen i samband med diverse flyttar.

Rekommenderar som någon annan Fighter Centre vid slussen i sthlm. Jag tränade Shootfighting där i några år och var även med en hel del på Crossfit passen innan jag flyttade till Göteborg och nu vidare till Helsingborg.

Förespråkar Crossfit i samband med klassisk styrketräning samt även aerobisk (konditions) träning då jag tror att variation är nyckeln till att lyckas!

Läste lite på din blogg och den var rätt intressant! bra skrivet, fortsätt så..
    :::::::::::::::::::::::::::::::::

inte snabbast på Zatzy Stracts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2009
    Jobb
    Studerar
    Gör övningarna Rätt.. och om du inte orkar göra fel reps än 10x2 använd lättare vikter.
    experterna säger att man ska orka göra 12x3 för att det ska fungera bra.
    JA man ska få träningsvärk annars har du inte tagit i tillräckligt ordentligt.
    //Lyssna inte på vad jag säger, lyssna på vad jag menar.

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Citat Ursprungligen postat av Stract Visa inlägg
    Gör övningarna Rätt.. och om du inte orkar göra fel reps än 10x2 använd lättare vikter.
    Jag skulle av erfarenhet säga att du ska göra mellan 6-12 reps per set. Klarar du precis av 12 så är det på på gränsen till för lätt. Sätter man målet på 12 reps så blir det ofta att man egentligen skulle kunna göra 14 kanske, dvs man har för lite belastning.

Väljer man istället att sikta in sig på tex 8 reps per set rent mentalt och belastar därefter så kan man om man nu känner att man kan göra dom där 1-2 repsen extra på ren ilska/vilja och fortfarande vara säker på att man inte tränar för lätt.

Det finns för mig två sätt att veta om jag tränar tillräkligt tungt och det är antingen via träningsvärk eller via resultat rent fysiskt, dvs antingen framför spegeln, måttband, eller ökad styrka i form av att man orkar lyfta tyngre.

Registered User svartRSs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    Jobb
    Fritidsforskare
    Citat Ursprungligen postat av Stract Visa inlägg
    Har hört att man ska köra 8*3 så de är nog lite olika beroende på vad man vill uppnå

r_o_n tänk på att muskler väger mer än fett så även om du har förbrännt fett men samtidigt fått mer muskler kan vara en anledning att du ligger still men de visste du väl...

"Fett väger ungefär 0.9 gram per kubikcentimeter jämfört med 1.0 gram per kubikcentimeter för vatten. Muskler har större densitet än vatten - ca 1.07 gram per kubikcentimeter (1.1 gram per kubikcentimeter för ren muskelvävnad inklusive ben)."
    Nattracet Cup 2008. 3:e plats USR-final 2009. Nord vs Syd 2009. Battle Royale 2010

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Ispirerande bilder på bloggen. Började själv träna i slutet av november och har hittills gått ned 12 kg. Har ett dilemma mellan att gå ned i vikt och bygga muskler. Just nu lutar det att gå ned 8 kg till för att sedan försöka bygga muskler. Kommer då väga 90 kg och vara 193 kg lång.

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Citat Ursprungligen postat av FreeMan Visa inlägg
    Ispirerande bilder på bloggen. Började själv träna i slutet av november och har hittills gått ned 12 kg. Har ett dilemma mellan att gå ned i vikt och bygga muskler. Just nu lutar det att gå ned 8 kg till för att sedan försöka bygga muskler. Kommer då väga 90 kg och vara 193 kg lång.
    Tack.

Skrivit ett inlägg ganska nyligen gällande just det dilemmat, att man ofta både vill gå upp i muskler samtidigt som an vill få bort allt fett.

Hursomhelst så rekommenderar jag personligen och tittar man på hur kroppsbyggare/fitness-människor gör så är det tvärtom. Dvs du bygger muskler och därigenom även en del fett för att sedan inför säsongen (tävling/stranden) deffa bort fettet och även förlora lite muskler.

Egentligen kan man göra tvärtom men det som kan hända då är att du går ner i vikt nu, känner dig slimmad och fit. Börjar träna och gå upp i vikt (muskler + fett) så är sommaren där. Du är muskulös men känner ändå att du är plufsigare än du var ett par månader innan.

Det absolut bästa är självklart att skippa hela jo-jo grejen med Muskelökning/deffning och hålla sig på en konstant hälsosam nivå där man är nöjd. Men är man i ena änden av skalan så kräver det självklart att man först lyckas ta sig till "här är jag nöjd"-stadiet.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av gagge Visa inlägg
    Tack.

Skrivit ett inlägg ganska nyligen gällande just det dilemmat, att man ofta både vill gå upp i muskler samtidigt som an vill få bort allt fett.

Hursomhelst så rekommenderar jag personligen och tittar man på hur kroppsbyggare/fitness-människor gör så är det tvärtom. Dvs du bygger muskler och därigenom även en del fett för att sedan inför säsongen (tävling/stranden) deffa bort fettet och även förlora lite muskler.

Egentligen kan man göra tvärtom men det som kan hända då är att du går ner i vikt nu, känner dig slimmad och fit. Börjar träna och gå upp i vikt (muskler + fett) så är sommaren där. Du är muskulös men känner ändå att du är plufsigare än du var ett par månader innan.

Det absolut bästa är självklart att skippa hela jo-jo grejen med Muskelökning/deffning och hålla sig på en konstant hälsosam nivå där man är nöjd. Men är man i ena änden av skalan så kräver det självklart att man först lyckas ta sig till "här är jag nöjd"-stadiet.
    Har koll på hur byggare samt fitness gör men prio 1 är att gå ned i vikt och må bättre. Att få massa muskler är inget jag känner är ett måste. Ska läsa igen din blogg och se vad jag kan snappa ihop för tips.

Utvecklingsingenjör
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Utvecklingsingenjör
    Citat Ursprungligen postat av FreeMan Visa inlägg
    Har koll på hur byggare samt fitness gör men prio 1 är att gå ned i vikt och må bättre. Att få massa muskler är inget jag känner är ett måste.
    Låter som helt rätt inställning! Kör hårt och lycka till.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Lyfter min egen tråd. Började den 7/12-08 och har hittills varit på gymmet 32 gånger (var dag). Har inte lättat ett gram. Tränar allsidigt med "maskiner" för hela kroppen (känns det som). Kör 12x3 på alla maskiner. Tar mig ca. en timma och 20 minuter. Jag har, på de maskiner där man kan ändra belastningen ökat nästan 50%. Lägger 10 minuter på x-trainer när jag startar och 10 minuter jogging på löpbandet när jag avslutar. Känner att jag kan gå raskare promenader än innan och överhuvudtaget mår jag lite bättre.
    Tog och mätte lite med ett måttband innan jag började. Midjan och hals oförändrad, lår -2cm på bägge, överarmar +2cm på bägge. Vikten är som innan, men jag började lite lätt i måndags att ändra i kosten. Har även sedan nyår slutat röka (gick en paket i veckan).
    Sedan jag postade ovanstående 7/1 så har det hänt lite

För ca 10 dagar sedan ändrade jag i min kost. Inget dramatiskt. Tog bort en av två smörgåsar på frukosten. Minskade från tre till två smörgåsar på kvällen. Drack tidigare ganska mycket mjölk. Nu är det ett glas lättmjölk till middagen som numera äts på något mindre tallrik. Dessutom så tar jag nästan halva tallriken med grönsaker. I övrigt äter jag bara godis på fredagen samt att brödet numera har mer fibrer än en spånplatta (Tror det heter "Pågens fröig", är som en platt bulle/thekaka).

Så på 10 dagar har jag gått ner 4,5 kilo. Nu går jag även ca 12-13 minuter snabb promenad på löpbandet (6,5 mph) och har lagt till roddmaskin ca 7-8 minuter.
    Magen är numera 7 cm. mindre i omkrets och de flesta maskiner har jag ökat vikterna med ca 100% sedan starten.

Går forfarande varje dag och nu har det blivit en riktig vana.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Heja! Verkligen på rätt väg!

Registered User FordPrepps avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    kul med en uppdatering nästan så man borde börja träna igen va bara 2 år sen sist typ... och iår blev det en del julbord haha.. tänk va lite kostomläggning och ändring av vanor kan göra skillnad fort..

säkert lika stor skillnad som om man ändrar sina vanor åt fel håll som jag gjort blivit en riktigt gotte gris haha
    V8:a! A taste of heaven

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av FordPrepp Visa inlägg
    kul med en uppdatering nästan så man borde börja träna igen va bara 2 år sen sist typ... och iår blev det en del julbord haha.. tänk va lite kostomläggning och ändring av vanor kan göra skillnad fort..

säkert lika stor skillnad som om man ändrar sina vanor åt fel håll som jag gjort blivit en riktigt gotte gris haha
    Tack för svaret.
    Jo, jag vet. Hann själv med två julbord. Finns det något godare? Det ska vara semlor isf.
    Vet sedan tidigare att jag har lätt att gå ner i vikt. För 6-7 år sedan var jag med i viktväktarna då gick jag ner 13 kilo på en månad bara med kostomläggning enl. viktväktarna. Tyvärr är det godare med öl, godis, smör, grädde, chips m.m. än den sunda maten. Jaag äter fortfarande vanlig husmanskost, bara tar lite mindre portioner.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •