Bilsnack
Sidan 5 av 16 FörstaFörsta 12345678910111215 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 233
    ANUS LOVER cervezas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    ANDREAS!!!

jag ville bara äta makaroner med henne inget som helst fuffens , jag är en gentleman snälla var barmhärtig.... jag visste inte

http://www.geting.se/viewimage.php?image=138238-katten.jpg
    FIAT UNO / 452HK / 504NM / 700KG

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Citat Ursprungligen postat av Konstapeln Visa inlägg
    Tänker som så när kroppen har vilat hela natten och även bearbetat den energi man intagit i form av mat på kvällen så vill kroppen mkt gärna ha en fin frukost.
    Men om du tar den här promenaden i raskt tempo INNAN du hunnit fylla på med ny energi så tar ju kroppen av sina energi reserver vilket är fettet på kroppen.
    Ja, men energiförbrunkningen är ju samma för motionen oavsett tidpunkt?

Säg att du äter frukost, och motionerar, då förbränner du "frukosten" när du motionerar. Då kommer ju kroppen förbränna fettet när du sitter och surfar på Zatzy. Den totala viktnedgången (fettförbränningen) över tid kommar att vara lika. Skillnaden kommer endast finnas om du mäter fettförbränningen under perioden motionen utförs, eller?

Kör Bmw 316, M3 Kittad Konstapelns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Skvätta sten på bilar
    Citat Ursprungligen postat av Arnesson Visa inlägg

Säg att du äter frukost, och motionerar, då förbränner du "frukosten" när du motionerar. Då kommer ju kroppen förbränna fettet när du sitter och surfar på Zatzy. Den totala viktnedgången (fettförbränningen) över tid kommar att vara lika. Skillnaden kommer endast finnas om du mäter fettförbränningen under perioden motionen utförs, eller?
    Men fettförbränningen när du surfar på zatzy lär knappast vara den samma som om du är ute och går rask promenad/springer.
    Det säger ju sig själv.
    Och själva grejen med att göra det i den ordningen jag säger är att man vill ta av fettet direkt och inte förbränna någon frukost, frukosten ska du sedan fylla på med efteråt så kroppen får energi för början på dagen.
    Att träna och sedan inte äta så som du formulerar det i ditt inlägg är ju inte så listigt då kroppen behöver mer än bara fettet för att utvecklas och överleva. Annars kan ju alla överviktiga träna och skita i att äta på dagarna tills dom är nere i den vikten dom vill ha.
    Snickare EK
    - Total Entreprenad inom bygg

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006

Nej! på morgonen har du lågt blodsocker och låg insulinnivå.. och motionerar du då tvingar du kroppen att direkt börja ta energi som är lagrat.. dvs fett.

Går du däremot efter frukost så kommer energin tas ifrån det du stoppat i dig.

Givetvis bränner du mer fett på att gå än att sitta ner och surfa..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Citat Ursprungligen postat av sdi Visa inlägg
    Nej! på morgonen har du lågt blodsocker och låg insulinnivå.. och motionerar du då tvingar du kroppen att direkt börja ta energi som är lagrat.. dvs fett.

Går du däremot efter frukost så kommer energin tas ifrån det du stoppat i dig.

Givetvis bränner du mer fett på att gå än att sitta ner och surfa..

Jag orkar inte argumentera mer

Men ja, du bränner mer fett mätt i den stunden du motionerar. Men totalt under dagen tror jag inte det. Då kommer energi in - energi ut att gälla och motionen ger samma energiförbrukning oavsett tidpunkt på dygnet. Jag tycker ni inte ser till helheten utan endast till den stunden aktiviteten utförs. Sen när fettet bränns känns oviktigt. Motionerar du innan frukost bränns mer fett i stunden men då äter du efteråt och bränner maten den kommande tiden. Motinerar du efter frukost så bränner du mindre fett under motionen men mer fett resten av dagen, då maten redan är förbränd av motionen, lite förenklat.

Under en längre tidsperiod kommer kaloriminus att ge en viktförust ovavsett hur och när detta minus har skapats.

Men nu ska vi inte förstöra tråden mer, för detta handlar om en teoretisk diskussion, inget som är något att bry sig om för trådskapren.

www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)
    Citat Ursprungligen postat av Grynet Visa inlägg
    Eftersom ja som sagt är en riktig latmask så tycker ja att det är lite långt till globen.. finns iofs en sats via hornstull nu. Bor vid mariatorget
    Finns numera ett SATS på Rosenlundsgatan (mellan södra station och ringvägen), som rimligtvis borde vara ännu närmare.
    Rykten på byn säger även att det är riktigt fräscht och najs.
    På span efter bättre begagnad porsche...

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Eftersom ja som sagt är en riktig latmask så tycker ja att det är lite långt till globen.. finns iofs en sats via hornstull nu. Bor vid mariatorget
    jag har sett dina bilder i "Hur ser du ut tråden" och av dom att döma så verkar du inte behöva träna! (inget flörtande eller smörande bara ett konstaterande!

Dock så vet du kanske inte hur det ligger till med dina blodvärden,leverstatus osv men det har väl mer med kosten att göra än träning?
    :::::::::::::::::::::::::::::::::

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Jag orkar inte argumentera mer

Men ja, du bränner mer fett mätt i den stunden du motionerar. Men totalt under dagen tror jag inte det. Då kommer energi in - energi ut att gälla och motionen ger samma energiförbrukning oavsett tidpunkt på dygnet. Jag tycker ni inte ser till helheten utan endast till den stunden aktiviteten utförs. Sen när fettet bränns känns oviktigt. Motionerar du innan frukost bränns mer fett i stunden men då äter du efteråt och bränner maten den kommande tiden. Motinerar du efter frukost så bränner du mindre fett under motionen men mer fett resten av dagen, då maten redan är förbränd av motionen, lite förenklat.

Under en längre tidsperiod kommer kaloriminus att ge en viktförust ovavsett hur och när detta minus har skapats.

Men nu ska vi inte förstöra tråden mer, för detta handlar om en teoretisk diskussion, inget som är något att bry sig om för trådskapren.
    slutdiskuterat? http://www.halso.info/morgonpromenader.html

Man bränner MER på fastande mage än med mat i magen! Gör du samma ansträngning före och efter frukost så bränner du mer fett förefrukosten! oavsett vad du gör resten av din dag!
    ok?

Rotera mera. Dilles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Marknadsassistent och säljare
    Citat Ursprungligen postat av sdi Visa inlägg
    slutdiskuterat? http://www.halso.info/morgonpromenader.html

Man bränner MER på fastande mage än med mat i magen! Gör du samma ansträngning före och efter frukost så bränner du mer fett förefrukosten! oavsett vad du gör resten av din dag!
    ok?
    Där ser man!

Hörde detta först när Göteborgaren och personliga tränaren "Obelix" tog upp detta i Christer i P3 ... och han brukar ha väldigt rätt.

Konsult
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Lånar tråden lite:

Nån som har tips på hur man kan lägga upp träningen när man e totalt otränad å nybörjare men absolut inte vill blir smalare, utan bara mer "fit"? Hoppas nån fattar va ja menar.. :P

Va på hälsokontroll här om veckan å fick höra att man hade kondis som en 38-åring (e bara 21) så de kändes ju sådär..
    men vill som sagt inte träna för att bli smalare, tycker de fett ja har sitter på de rätta ställena på nåt sätt haha..

finns de nån hjälp man kan få på gym om man aldrig använt sig av ett träningsredskap?
    Hur får man motivationen att palla sig iväg för att träna? e världens latmask...
    glid ner till fighter centre slussen!

där tränar jag (sthlm shoot), blandade grupper (tjejer,killar) samt grym peppning! gå på öppethus dagen och signa upp dig på crossfit kursen för nybörjare!
    kan garantera att du kommer få resultat och gilla de, om du nu inte är för vek

bor själv som du ser på torget! älskar att jogga till slussen lagom till passen. (6dar/vecka)

öppet hus, 24 jan!
    http://fightercentre.com/sthlm/anslagstavlan.asp?anslagstavla_id=2566

http://fightercentre.com/sthlm/default.asp

be there!

Honk Honk! Grynets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Mekonomen Solna, modell och utbildad meck
    Citat Ursprungligen postat av HEMISRT8 Visa inlägg
    jag har sett dina bilder i "Hur ser du ut tråden" och av dom att döma så verkar du inte behöva träna! (inget flörtande eller smörande bara ett konstaterande!

Dock så vet du kanske inte hur det ligger till med dina blodvärden,leverstatus osv men det har väl mer med kosten att göra än träning?
    blodvärden, lever å sånt ser bra ut.. trots att min kost inte är ngt att hurra över.. äter väl grönsaker 2 ggr i månaden kanske.. annars e de ofta skräpmat å e de hemlagat så e alltid grädde en huvudingrediens..

men ja tänkte.. nån dag kommer de ju vända å ja kommer börja gå upp i vikt som alla andra när ja käkar pizza
    å sen e ja så trött hela tiden så tänkte att om man rör på sig kanske man blir piggare osv..
    å även om man e smal så måste man väl röra på sig å motionera? eller?
    SPECIALFälgar, flyttafordon.se
    Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

http://www.facebook.com/KMotorsport

Bil-lös
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    blodvärden, lever å sånt ser bra ut.. trots att min kost inte är ngt att hurra över.. äter väl grönsaker 2 ggr i månaden kanske.. annars e de ofta skräpmat å e de hemlagat så e alltid grädde en huvudingrediens..

men ja tänkte.. nån dag kommer de ju vända å ja kommer börja gå upp i vikt som alla andra när ja käkar pizza
    å sen e ja så trött hela tiden så tänkte att om man rör på sig kanske man blir piggare osv..
    å även om man e smal så måste man väl röra på sig å motionera? eller?
    Damn right. Förutom just fettförbränningen finns det ju många andra fördelar med träning: man orkar mer, blir piggare, sover bättre, blir gladare och mår bättre helt enkelt. Kroppen är inte gjord för att sitta stilla.
    Senast redigerat av FRA idag kl 16:20

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Lyfter min egen tråd. Började den 7/12-08 och har hittills varit på gymmet 32 gånger (var dag). Har inte lättat ett gram. Tränar allsidigt med "maskiner" för hela kroppen (känns det som). Kör 12x3 på alla maskiner. Tar mig ca. en timma och 20 minuter. Jag har, på de maskiner där man kan ändra belastningen ökat nästan 50%. Lägger 10 minuter på x-trainer när jag startar och 10 minuter jogging på löpbandet när jag avslutar. Känner att jag kan gå raskare promenader än innan och överhuvudtaget mår jag lite bättre.
    Tog och mätte lite med ett måttband innan jag började. Midjan och hals oförändrad, lår -2cm på bägge, överarmar +2cm på bägge. Vikten är som innan, men jag började lite lätt i måndags att ändra i kosten. Har även sedan nyår slutat röka (gick en paket i veckan).

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Lyfter min egen tråd. Började den 7/12-08 och har hittills varit på gymmet 32 gånger (var dag). Har inte lättat ett gram. Tränar allsidigt med "maskiner" för hela kroppen (känns det som). Kör 12x3 på alla maskiner. Tar mig ca. en timma och 20 minuter. Jag har, på de maskiner där man kan ändra belastningen ökat nästan 50%. Lägger 10 minuter på x-trainer när jag startar och 10 minuter jogging på löpbandet när jag avslutar. Känner att jag kan gå raskare promenader än innan och överhuvudtaget mår jag lite bättre.
    Tog och mätte lite med ett måttband innan jag började. Midjan och hals oförändrad, lår -2cm på bägge, överarmar +2cm på bägge. Vikten är som innan, men jag började lite lätt i måndags att ändra i kosten. Har även sedan nyår slutat röka (gick en paket i veckan).
    Kul att läsa Ron, kör 4 månader till sen går du på strikt deff så kommer du få ett snyggt synligt resultat (om det är det du är ute efter)

Mvh

Fattiglapp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2008
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg

Tänk på att inte träna FÖR mycket!! Du känner självklart själv din kropp bäst men det är allt för lätt att man går in i väggen när man kört stenhårt i 1-3 månader och då tappar stinget helt!
    Försöker själv gå till gymet varannan dag och då hinner varje muskelgrupp vila 3-5 dar beroende på hur många jag hinner med varje pass.
    Funkar för mig men snart kommer den där jädrans sommaren som lockar med bärs o bad hela tiden istället för en mörk svettig lokal!!!!
    :::::::::::::::::::::::::::::::::

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •