SPECIALFälgar, flyttafordon.se
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
http://www.facebook.com/KMotorsport
Den bloggen är bra!
Tror mycket på det att aktivera sig varje dag, samt hålla sig till en bra kost utan massa socker och kolhydrater. Jag tycker själv jag mår bra och är väldigt pigg i allmänhet.
På trådskaparen låter det som om du vill gå ner i vikt och då är det absolut bästa att lägga om kosten och ut och gå gå gå gå gå. Där bränner du bäst! Men självklart ska du hålla på med sånt du tycker är kul, annars är de lätt man tröttnar snabbt
Vet inte om det är av intresse, men kan dela med mig om hur jag tränar.
- 40-50min powerwalk varje vardag innan jag äter frukost.
- Löpning 1-3 gånger i veckan
- 1000m simning på fredagar efter jobbet, askönt att varva ner arbetsveckan så
- Minst en powerwalk på helgen
- Innebandy i korpen en gång i veckan
Senast redigerat av Dille den 2008-12-10 klockan 12:43.
Grynet, vill du ha hjälp med personlig träning & rådgivning kan jag tipsa dig om en god vän till mig som jobbar på Sats Globen som personlig tränare. Han har riktigt bra koll på träning, kost, stretch osv.
PMa om du är sugen så kan du få hans nummer. Han kan få fart på dig![]()
Förstår mig inte på varför man ska "låna trådar". Varför inte skapa egna? Det är ganska lätt, faktiskt.![]()
Har lagt till och tagit bort lite olika grejer under ett år. Nu har jag kört på med detta "schemat" i två månader och det känns verkligen som jag hittat en stil som passar mig. Tror det är bland det viktigaste för att man inte ska tröttna på att hålla i gång, jag är mer eller mindre beroende av just morgon-walken nu för tiden.
Ett annat bra tips är att säga till dina vänner och prata öppet om att du ska träna, då är det svårare att banga ur träningen och slappa i soffan istället.
jag skulle satsa på gruppträning som pump/skivstång och spinning
gruppträningen är motiverande och du går effektivt igenom hela kroppen. hitta en ledare du trivs med.
Jag tror att det är lite överkurs att redan från start dela upp kroppen på olika dagar. se till att komma igång och få träningsvana.
gå mycket, ta trappor istf hissen eller rulltrappor.
När du värmer upp så gör det inte bara på ett löpband, visst du öker blodcirkulationen men i stort sett bara i benen... prova att värma upp på en roddmaskin eller så istället, då använder du hela kroppen.
många som gör fel med detta, man är inte uppvärmd bara för att man är svettig....
Man kan nästan tro att halva zatzy är PTs här
Nu vinklar jag min sida här då:
Många har skrivit väldigt bra saker och andra mindre bra.
Träning 3 dagar i veckan tycker jag låter lagom för dig och kör inte för tungt utan lagom och många reps.
Lastar du på och tror du är hulken kan jag garantera att du kommer ha tröttnat på gym efter ett par veckor bara.
Bättre och låta kroppen vänja sig vid sitt nya vecko göra
Om du vill förbränna fett är ju 45-60 min promenad på morgonen i raskt tempo (7-8km/h) grymt effektivt för fettförbränningen, detta skall alltså göras innan frukost.
Gör ett ordentligt schema, borde finnas någon på gymmet som kan hjälpa dig sätta ihop ett.
Men inget av det här jag har skrivit nu spelar roll om du inte äter ordentligt frukost, lunch, middag och då inte pizza och hamburgare samt att sömn är A och O när man tränar.
lycka till
Snickare EK
- Total Entreprenad inom bygg
Tänker som så när kroppen har vilat hela natten och även bearbetat den energi man intagit i form av mat på kvällen så vill kroppen mkt gärna ha en fin frukost.
Men om du tar den här promenaden i raskt tempo INNAN du hunnit fylla på med ny energi så tar ju kroppen av sina energi reserver vilket är fettet på kroppen.
Snickare EK
- Total Entreprenad inom bygg