Bilsnack
Sidan 3 av 16 FörstaFörsta 1234567891013 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 233
    Effektutnyttjare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Var med i viktväktarna för 2-3 år sedan. Gick ner 12 kilo på sex veckor genom att äta strikt efter deras modell. Motionerade inte. Sedan tappade jag intresset eftersom maten inte var så god. Nu tänkte jag göra tvärtom, till att börja med iaf.
    Kanske kan vara en idé att blanda båda metoderna, men med mindre fokus på maten än vad som görs i viktväktarna, så blir det roligare. Du vet nog redan vad som är det värsta. Dra ned på sockret, men fortsätt äta allt annat normalt, så får man inte samma känsla att man är på någon diet.
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Bil-lös
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Mitt tips blir att kosultera någon med utbildning inom ämnet, föreslagsvis dietist och/eller PT. Det sprids otroligt mycket myter och osanningar inom ämnet, och vissa av grejerna folk kastar ur sig är ren fantasi - även i den här tråden finns tveksamma påståenden.

Viktigaste grunderna:

• Vill du bygga MÅSTE du äta mer än du förbränner.
    • Vill du gå ner i vikt MÅSTE du förbränna mer än du äter.
    • Ingen får sin idealkropp på en månad, regelbundenhet ger de verkliga, bestående resultaten.
    • Träning är bara en del. Minst lika viktigt är KOSTHÅLLNING och VILA!
    Senast redigerat av FRA idag kl 16:20

Citius, alius, fortius Ekmans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Citat Ursprungligen postat av senilo Visa inlägg
    Mitt tips blir att kosultera någon med utbildning inom ämnet, föreslagsvis dietist och/eller PT. Det sprids otroligt mycket myter och osanningar inom ämnet, och vissa av grejerna folk kastar ur sig är ren fantasi - även i den här tråden finns tveksamma påståenden.

Viktigaste grunderna:

• Vill du bygga MÅSTE du äta mer än du förbränner.
    • Vill du gå ner i vikt MÅSTE du förbränna mer än du äter.
    • Ingen får sin idealkropp på en månad, regelbundenhet ger de verkliga, bestående resultaten.
    • Träning är bara en del. Minst lika viktigt är KOSTHÅLLNING och VILA!
    Korrekt. När ja blev intresserad av att gymma för 2 år sen reggade ja mig på kollozeum o frågade det ja inte visste eller ville lära mig. Tyvärr finns det ju idioter även där som gav mig råd som man senare skrattar åt. Eller analytiker som räknade allt i kcal o gram som om alla tränar för att vinna Mr olympia. Man kommer långt med sunt förnuft o en jävla vilja... Ökar du inte i muskelmassa som du vill? träna hårdare med max 8x3 reps samt 3 set per muskelgrupp samt gott om vila o mycket protein. Gärna 1.5 gram per kg av din vikt. Går du inte ned i vikt så slarvar du med maten "sockret". Lägg av med allt som innehåller socker för det är en jädra bov.

"Siffran efter livsmedlet anger antalet sockerbitar. I alla drycker anges sockerbitar per dl. I övriga varor anges sockerbitar per portion - 100 gram. Livsmedlen kan innehålla naturligt och eller tillsatt socker. Pernilla Linderot dietist på Bitten Jonssons center och Anna-Karin Lindroos Göteborgs universitet har räknat ut hur många sockerbitar det finns i livsmedlen genom att se hur stor andel av kolhydratmängden som sockret utgör. En sockerbit väger 3,6 gram. Ljus choklad 45 Mörk choklad 42 Ostkaka 21 Lakrits 19 Marmelad 19,4 Isglass 18,75 Kalaspuffar 16,5 Drottningsylt 14 Messmör 14 Lingonsylt 13,5 Lättyoghurt 12,5 Äppelmos 12 Coca-cola 33 cl 11,55 Sötade frukostflingor 11,5 Likör 10 Frukostflingor 7,5 Smaksatt fil 7,5 Vetebulle 7,5 Nyponsoppa 3 All bran flingor 7,5 Müsli frukt 7 Chokladdryck 7 Maränger tre stycken 6 Mazarin, 1 stycken 5,5 Vinglögg 5,5 Mannagrynsmellanmål 5,5 Ketchup 5 Fullkorsbröd 5 Senap 5 Druvjuice 5 Bostongurka 5 Fruktyoghurt 4,5 Blodpudding 4 Apelsinsaft 2,5 Start flingor 6,25 Fruktdryck nypon 4 Blåbärssoppa 4 Apelsinjuce 3,5 Cider 3,5 Limpa 3,5 Äppeljuice 3 Rödbetor 3 Kaviar 3 Portvin 3 Nektar 3 Drottningkräm 2 Sött vitt vin 2 Lättsockrad saft 1,5 Hönökaka en bit 1 Digestive ett kex 1 Jordnötter 1 Mariekex, ett kex 0,5 Popcorn 0"
    TILL SALU: BMW 635 CSI 85 "banträffbil"

INGA PENGAR, INGA PM!!!!!

http://home.no/grupp-a/index.htm

Citius, alius, fortius Ekmans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Citat Ursprungligen postat av Neos Visa inlägg
    lånar tråden lite:

När är igentligen bästa tiden på dygnet att träna? Just nu tränar jag efter frukost (en skål flingor). Efter träningen dricker jag en gainomax, duschar och sedan äter jag lunch.
    Teoretikerna säger ju tidigare desto bättre för då är hormonnivåerna på ett bättre balans så att bla bla bla bla.. Träna exakt när du vill o känner dig stark. själv tränar ja nångång mellan 17-21 då har ja oftast ätit 4-5 ggr före så ja har ork till ett hårt pass. På sommaren blir det oftast tidigare för då tränar F16 på gymmet................
    TILL SALU: BMW 635 CSI 85 "banträffbil"

INGA PENGAR, INGA PM!!!!!

http://home.no/grupp-a/index.htm

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Managementkonsult
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Var med i viktväktarna för 2-3 år sedan. Gick ner 12 kilo på sex veckor genom att äta strikt efter deras modell. Motionerade inte. Sedan tappade jag intresset eftersom maten inte var så god. Nu tänkte jag göra tvärtom, till att börja med iaf.
    SJälv blev jag riktigt peppad av fitnessdeluxe.blogspot.com när jag började träna nu och har i princip anpassat till det tankesättet.

Byter ut mindre nyttiga saker mot något nyttigare, äter morötter och/eller bananer till mellanmål, bytt ut all dryck mot vatten och bytt bort de värsta fällorna. Nothing more

Förvisso bara kört i 2 veckor nu med det är -4kg på vågen iaf.

Sigma Chi
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Recent College Grad
    Som nagon sa, ta hellre och ga in pa Kolozzeum och las dar.
    Finns manga valdigt kunniga dar och massvis med tradar med rad m.m.

Hade jag varit dig hade jag raderat det dar word-dokumentet med inlagg fran denna trad och gatt till Kolozzeum dar du lar hitta betydligt battre info. Inget "manga repetitioner ger slanka muskler och fa ger biffiga muskler" svammel.

Det ar lika bra att gora ratt fran borjan istallet och da kommer du se resultat snabbare ocksa.
    Kor man "fel" och inte far resultat ar det latt att motivationen forsvinner.

Lycka till!
    In Hoc Signo Vinces

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Gainomax, det är väl bara bs?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sigma Chi
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Recent College Grad
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Gainomax, det är väl bara bs?
    Hur menar du da?

Innehaller val protein och kolhydrater, sant som du behover efter ett pass.
    Att dra i sig en Gainomax efter ett pass ar inte fel forutsatt att du sen kakar riktig mat inom rimlig tid.

Daremot sa ar det nog inte billigaste losningen, men jag har hort att de ska vara goda.
    Billigare med gainer alt. kora protein och kolhydrater, fast kanske inte lika gott.
    In Hoc Signo Vinces

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Peppo Visa inlägg
    Hur menar du da?

Innehaller val protein och kolhydrater, sant som du behover efter ett pass.
    Att dra i sig en Gainomax efter ett pass ar inte fel forutsatt att du sen kakar riktig mat inom rimlig tid.

Daremot sa ar det nog inte billigaste losningen, men jag har hort att de ska vara goda.
    Billigare med gainer alt. kora protein och kolhydrater, fast kanske inte lika gott.
    Aldrig testat dom själv och ej läst innehållsförteckning men hört att det bara är i stort sett socker. Dvs ingen direkt höjdare.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Honk Honk! Grynets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Mekonomen Solna, modell och utbildad meck
    Lånar tråden lite:

Nån som har tips på hur man kan lägga upp träningen när man e totalt otränad å nybörjare men absolut inte vill blir smalare, utan bara mer "fit"? Hoppas nån fattar va ja menar.. :P

Va på hälsokontroll här om veckan å fick höra att man hade kondis som en 38-åring (e bara 21) så de kändes ju sådär..
    men vill som sagt inte träna för att bli smalare, tycker de fett ja har sitter på de rätta ställena på nåt sätt haha..

finns de nån hjälp man kan få på gym om man aldrig använt sig av ett träningsredskap?
    Hur får man motivationen att palla sig iväg för att träna? e världens latmask...
    SPECIALFälgar, flyttafordon.se
    Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

http://www.facebook.com/KMotorsport

ANUS LOVER cervezas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    Citat Ursprungligen postat av Grynet Visa inlägg
    Lånar tråden lite:

Nån som har tips på hur man kan lägga upp träningen när man e totalt otränad å nybörjare men absolut inte vill blir smalare, utan bara mer "fit"? Hoppas nån fattar va ja menar.. :P

Va på hälsokontroll här om veckan å fick höra att man hade kondis som en 38-åring (e bara 21) så de kändes ju sådär..
    men vill som sagt inte träna för att bli smalare, tycker de fett ja har sitter på de rätta ställena på nåt sätt haha..

finns de nån hjälp man kan få på gym om man aldrig använt sig av ett träningsredskap?
    Hur får man motivationen att palla sig iväg för att träna? e världens latmask...

GRRRRRR .. du å jag och en skål makaroner .. vad säger du , har vi en dejt ? =)

älskar folk med dålig kondis... det är min fetisch
    FIAT UNO / 452HK / 504NM / 700KG

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    HAHAHHAA

jo det är ju väldigt charmigt när man blir andfådd av att andas... :S

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    HAHAHHAA

jo det är ju väldigt charmigt när man blir andfådd av att andas... :S

men då är jag där till din räddning och ger dig mun mot mun metoden HAHAHA =D

en riktig gentleman alltså =)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    HAHA
    har ju redan min gentleman (andreas.e) som återupplivar mig när det behövs :P...
    riktigt så illa e de väl inte, e ju inte döende direkt..
    vill bara bli lite piggare å må bättre på nåt sätt. sist ja motionerade va på gyman i mellanstadiet.. inte okej,..

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    HAHA
    har ju redan min gentleman (andreas.e) som återupplivar mig när det behövs :P...

o shit... nu vart man rökt .....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •