Ursprungligen postat av
senilo
Mitt tips blir att kosultera någon med utbildning inom ämnet, föreslagsvis dietist och/eller PT. Det sprids otroligt mycket myter och osanningar inom ämnet, och vissa av grejerna folk kastar ur sig är ren fantasi - även i den här tråden finns tveksamma påståenden.
Viktigaste grunderna:
- Vill du bygga MÅSTE du äta mer än du förbränner.
- Vill du gå ner i vikt MÅSTE du förbränna mer än du äter.
- Ingen får sin idealkropp på en månad, regelbundenhet ger de verkliga, bestående resultaten.
- Träning är bara en del. Minst lika viktigt är KOSTHÅLLNING och VILA!
Korrekt. När ja blev intresserad av att gymma för 2 år sen reggade ja mig på kollozeum o frågade det ja inte visste eller ville lära mig. Tyvärr finns det ju idioter även där som gav mig råd som man senare skrattar åt. Eller analytiker som räknade allt i kcal o gram som om alla tränar för att vinna Mr olympia. Man kommer långt med sunt förnuft o en jävla vilja... Ökar du inte i muskelmassa som du vill? träna hårdare med max 8x3 reps samt 3 set per muskelgrupp samt gott om vila o mycket protein. Gärna 1.5 gram per kg av din vikt. Går du inte ned i vikt så slarvar du med maten "sockret". Lägg av med allt som innehåller socker för det är en jädra bov.
"Siffran efter livsmedlet anger antalet sockerbitar. I alla drycker anges sockerbitar per dl. I övriga varor anges sockerbitar per portion - 100 gram. Livsmedlen kan innehålla naturligt och eller tillsatt socker. Pernilla Linderot dietist på Bitten Jonssons center och Anna-Karin Lindroos Göteborgs universitet har räknat ut hur många sockerbitar det finns i livsmedlen genom att se hur stor andel av kolhydratmängden som sockret utgör. En sockerbit väger 3,6 gram. Ljus choklad 45 Mörk choklad 42 Ostkaka 21 Lakrits 19 Marmelad 19,4 Isglass 18,75 Kalaspuffar 16,5 Drottningsylt 14 Messmör 14 Lingonsylt 13,5 Lättyoghurt 12,5 Äppelmos 12 Coca-cola 33 cl 11,55 Sötade frukostflingor 11,5 Likör 10 Frukostflingor 7,5 Smaksatt fil 7,5 Vetebulle 7,5 Nyponsoppa 3 All bran flingor 7,5 Müsli frukt 7 Chokladdryck 7 Maränger tre stycken 6 Mazarin, 1 stycken 5,5 Vinglögg 5,5 Mannagrynsmellanmål 5,5 Ketchup 5 Fullkorsbröd 5 Senap 5 Druvjuice 5 Bostongurka 5 Fruktyoghurt 4,5 Blodpudding 4 Apelsinsaft 2,5 Start flingor 6,25 Fruktdryck nypon 4 Blåbärssoppa 4 Apelsinjuce 3,5 Cider 3,5 Limpa 3,5 Äppeljuice 3 Rödbetor 3 Kaviar 3 Portvin 3 Nektar 3 Drottningkräm 2 Sött vitt vin 2 Lättsockrad saft 1,5 Hönökaka en bit 1 Digestive ett kex 1 Jordnötter 1 Mariekex, ett kex 0,5 Popcorn 0"
TILL SALU: BMW 635 CSI 85 "banträffbil"
INGA PENGAR, INGA PM!!!!!
http://home.no/grupp-a/index.htm