Bilsnack
Sidan 14 av 16 FörstaFörsta ... 478910111213141516 SistaSista
Resultat 196 till 210 av 233
    Lånar pappas bil
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Folk beskyller mig för det ena och andra. Men det är deras problem.

Om jag har någon sjukdom eller inte vet jag ej. Kan ha något dolt.

Min kondis och styrka är sådan att jag under högstadiets enda "sprintlopp"
    lyckats avverka 800 meter på en tid av drygt 16 minuter. Stannade dock
    emellan för att jag var nära att spy. Spydde aldrig, det bara kändes så.
    Dock konstant håll. Väl vid mål, sist av alla trodde jag att jag drabbats av
    en hjärnblödning eller nåt. Det svartna för ögonen och huvudet samt kroppen
    värkte som något jag aldrig känt tidigare.
    Resterande idrottslektioner skolkade jag bara i från. Var inte ensam. Det
    verkar vara vanligare än man tror. Det ligger någon slags sjuk prestige
    bakom all idrott som dessutom skapar grogrund för mobbing. Killen som
    satt på bänken och blev alltid vald sist någon?

Varit inne på skolgym under gymnasietiden. Inte mer än 3 gånger tror jag.
    Hela 5 kg i bänk kunde jag ta med två killar bredvid som passade, tur då jag
    var mycket nära att få skivstång med vikter över mig, rakt ner på hals,
    bröst. Gick ut med underkänt, om jag presterat kass eller hade för hög
    frånvaro vet jag inte.

I dag är jag 40+ och kan känna mig yr och slut efter en liten promenad.
    Gör som folk säger, tar trappor istället för hiss. Efter bara första våningen,
    drygt 20 trappsteg känns det som att en syrgastub måste fram för jag kan
    inte andas utan måste hyperventilera.

Hör garanterat till dom med sämsta fysiska skick i landet. Är det ens någon
    idé? Känner mig ofta som 100, en ofantlig trötthet.
    Jag tycker att du ska ta kontakt med en läkare och göra en hälsoundersökning innan du börjar utöva någon som helst fysisk aktivitet.

Bara kosten är en hel vetenskap. Går det att ta ett Big Mac mål på donken efter ett pass istället?
    När allt är så avancerat redan i början känns det lätt att ge upp.

Är 24fitness gym bra? Dygnet runt träning är en stor fördel då jag har skiftande arbetstider.

Finns det vakter utifall att folk skulle börja tjafsa, eller som inte ska vara där och liknande?
    Bli dödad på gymmet, hehe. Kan iofs inte komma på ett enda gymmord i Sveriges kriminalhistoria,
    så det borde statistisk sett vara lugnt. Handlar kanske mer om att man själv inte ska ge sig in
    och börja kaxa med Bandido medlemmar som tränar mittemot.
    Ja mat är en hel vetenskap men en enkel sådan. Bara att söka svar här på Zatzy. 24Fitness är ett budget gym så man får vad man betalar för. Allt finns nästan men inga vakter haha. Har ingen aning vad du svamlar om. Det är ett vanligt gym med vanliga människor som vill träna olika tider.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Tränade flitigt till 31/5 -10. Började ett nytt jobb över sommaren som distribuerande säljare på ett brödföretag, jobbade heltid där i 5-6 veckor sedan fortsatte jag som timanställd. Så de 5-6 veckorna så blev det ingen träning, sedan gick jag ner från 6 dagar i veckan till 1-2 dagar fram till november, tror jag det var. Då började mitt ben krångla (har dåligt med brosk i högerknät och på den vägen är det. Så började på 117 kilo, gick ner till 101 kilo och sedan jobbet började har jag gått upp 7 kilo. Så jag är iaf 9 kilo lättare än när jag började träna....
    Har testat att gå på gymmet, men det är inte så mycket man kan göra där när man inte kan använda ena benet vid träning.

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Har testat att gå på gymmet, men det är inte så mycket man kan göra där när man inte kan använda ena benet vid träning.
    Jag sitter i rullstol och tränar ett par gånger i veckan... Var lite påhittig

Sjukt dryg jävel. Scooties avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    Jag sitter i rullstol och tränar ett par gånger i veckan... Var lite påhittig
    Räknas fickpingis in som träning?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Räknas fickpingis in som träning?
    Aldrig hört talas om kettlebells?

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Såg nu att man behöver förutom gainers även proteindrink. Är det inte samma sak? Plötsligt behövs två drinkar. Kostar givetvis mer, mera omständigt osv. Använder man mixerstav flyger allting bara åt h-e och det tar halv dag att rengöra köket.

Ser att folk gör måltider innehållande mest kyckling av olika slag. Varför nämns aldrig nötkött, rostbiff, entrecote eller grytbitar? Passar mer min smak. Gillar inte riktigt kyckling. Man säger också nötter men går inte närmare in på vilka. Fungerar alla slags nötter?

Det är en hel livsstil om man ska satsa seriöst. Man ska ta sig dit och från. Träningspass på 2 tim behöver i praktiken en halv dag förberedelser. Ej stretching och uppvärmning inräknat. Hur ska man hinna med det om man arbetar heltid också?

Du r_o_n som drog i gång denna jättetråd, är du fortfarande aktiv än idag och vad har du uppnått för resultat? Arnold hade en matchvikt på cirka 115 kg till 187 cm när T2 spelades in. Du hade 117 kg helt otränad. Så jag tror att du har bra förutsättningar. Man måste ha grund för allt man förtar sig, annars är det ingen idé. Det må så vara golf eller spela piano.

Experter säger att kör man stenhårt och följer alla priniciper går man i bästa fall upp 1-2 kg i rena muskler per år. Såhär spontant känns det inte att det är värt mödan. Om man ska bli terminator Arnold innebär det förutom strikt diet, den hårdaste träningen i kanske 15 år innan omgivningen ser, för vi tränar ju för att visa upp oss har vi kommit överrens om tidigare, så att brudarna ser även med kläder på, skulle aldrig visa mig på beachen. Då blir jag omkring 60. Vägen är sannolikt inte helt rak och liksom många kan man åta sig skador av olika slag. Skador kommer var så säkra. Fråga alla som hållt på länge. I värsta fall kommer man inte tillbaka i matchen igen. Permanent skadad för att styla lite för bimbosar?

Efter en kvälls funderande tror jag inte att det här är något för mig. Så jag lägger det på hyllan och drar mig ur.

Life sucks.
    Du behöver inte käka gainers och proteindrinkar. I ditt fall känns det som att ett par bra skor är den enda investering du behöver göra. Dagliga promenader för att sakta börja bygga grundkondition helt enkelt. Att ha absolut noll kondition och tro att den blir bättre med styrketräning är fel väg att gå.

Och vill man satsa på toppresultat är det givetvis en hel livsstil, precis som vilken annan idrott. Jag kör 4 styrkepass i veckan och "budgeterar" 3 timmar för varje pass, inräknat resa till och från gymmet. Funkar utmärkt med lite planering.
    Det är förresten ganska lite tid jämfört med de som satsar seriöst...
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Såg nu att man behöver förutom gainers även proteindrink. Är det inte samma sak? Plötsligt behövs två drinkar. Kostar givetvis mer, mera omständigt osv. Använder man mixerstav flyger allting bara åt h-e och det tar halv dag att rengöra köket.
    Skit i gainers och sånt, jag har gymmat sen -99 och tränat kampsport till och från i 7år, nu är jag pank och gymkortet har gått ut så går/springer runt 2mil om dagen med viktband. Och jag har klarat mig fint utan kostillskott och sånt. Visst, har testat lite såna grejer, kreation, gainers, fettförbrännande osv, men jag har aldrig märkt någon speciell skillnad...

Angående att mixa, köp en vanlig shaker flaska för 20kr? Häll i vatten/lättmjölk, i med pulvret, SKRUVA ÅT LOCKET, skaka, färdigt att dricka!

Det är en hel livsstil om man ska satsa seriöst. Man ska ta sig dit och från. Träningspass på 2 tim behöver i praktiken en halv dag förberedelser. Ej stretching och uppvärmning inräknat. Hur ska man hinna med det om man arbetar heltid också?
    Varför såna förberedelser? Varför skulle det ta sån tid? När jag drar till gymet ser jag till att käka vettigt innan (tex en stor skål gröt), river sen ihop kläderna på 5 min, drar till gymet, tränar 1-2timmar, sen duschar där, och sen hem och packa upp träningskläderna urr väskan, 5 min, klart!

När jag som nu mest springer eller går, bara byter om, går ut, springer 1-3 timmar, sen hem, duschar, byter om, 10min, klart!

Experter säger att kör man stenhårt och följer alla priniciper går man i bästa fall upp 1-2 kg i rena muskler per år.
    Det köper jag inte. Jag har de senaste tio åren legat rätt stabilgt runt 75kg (169cm kort) med rätt mycket muskler, körde en stenhård deffperiod förra året, från feb till juni, sprang 1,5mil varje dag plus gymmade varannnan dag, bytte ut frukost och lunch mot kostersättning (testade först Nutrilett men gick över till Star Nutritions Quick Diet Complete, smakade mycket trevligare) - och på de 5-6 månaderna gick jag från 77kg till 68kg med bibehållen muskelmassa/styrka - sen gick jag över till att "hårdgymma" och gick på ett par månader upp till 75kg igen - i ren muskelmassa. Ökade massor i styrka på gymet) men det lilla plufsiga på magen ökade inte vad jag kunde se eller känna

Såhär spontant känns det inte att det är värt mödan. Om man ska bli terminator Arnold innebär det förutom strikt diet, den hårdaste träningen i kanske 15 år innan omgivningen ser, för vi tränar ju för att visa upp oss har vi kommit överens om tidigare, så att brudarna ser även med kläder på, skulle aldrig visa mig på beachen.
    Det ÄR värt mödan. Man mår så mycket bättre, både fysiskt och psykiskt när man är vältränad. Iallafall absolut än att vara totalt otränad. Risken för sjukdomar (både "nutida" och framtida) minskar dramatiskt.

Och herregud, vem säger att du ska ha Arnold som mål?!? Det är liksom som att börja köra gocart med absolut orubbliga målet att bli F1-världsmästare.

Skit i såna tankar, du behöver inte satsa som ett monster för att bli bodybuildare, sätt envettig nivå, annars kommer du bli besviken. Kör något/några pass i veckan på gymet, med lätta vikter så du inte sliter ut dig. Det m,ed axeln där känner jag igen, jag har också skadat höger axel just på pec-dec-maskinen, kunde knappt göra ett piss med den armen i två månader efter det.
    Så den ska du inte köra tungt med. Generellt sett så ska du inte köra så värst tungt alls, förräns du har börjat få in lite vana och börjat få upp lite styrka. Annars är risken stor att du skadar dig, förslitningar osv.

Angående konditionsträning, börja gå ut och gå, sen när du fått upp flåset lite kan du börja springa. Men börja lugnt, som du skrivit tidigare, så kanske det räcker med ett varv runt kvarteret första gångerna Sen öka, och ta två kvarter när det inte känns som att du ska få hjärtinfart, sen tre kvarter osv

Och för guds skull - köp vettiga skor för det. Jag gjorde den missen när jag var yngre, sprang med ett par 79kr skor från Ullared men fick efter en tid allt ondare och ondare i benen. Sen var jag nere på sportaffären och de kollade lite på fotsulan osv, och tyligen har jag någon speciell... ehm... fot-typ. Så fick tips på ett par för mina fötter lämpliga skor - och skillnaden var enorm. Kunde nästan springa dubbelt så långt, bara för jag bytte skor. Det gör grymt mycket.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Örebro Team Powerlifting Erikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2001
    alltså, proteindrinkar i all ära, men det går komma långt utan, BRA mat är det som gäller, jag gick från att inte rört en vikt på 3år (89kg tjock) ner till 76kg smal, och upp till 88kg lite biffigare på 14 månader. allt går bara man vill, vitt kött för protein, och pasta för kolisar.

och när jag säger komma långt, så menar jag inte att tävla i BB alá arnold, då får du trycka i dig annat än mat
    Lamborghini Countach replika, under konstruktion!
    Ford 32 Roadster

Örebro Team Powerlifting Erikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2001
    Experterna säger att dessa drinkar är viktiga, annars kommer träningen få en motsatt effekt i form av att kroppen börjar brytas ner istället.

Det framgår inte alls hur och vad du tränat.

Har man gått upp 10kg på drygt ett år så är det garanterat inte i rena muskler. Det säger experterna är omöjligt. Mer troligt är att det är vatten eller fett.
    självklart är det inte i rena muskler, man binder upp rätt mycket vatten också, varken jag eller polaren som jag tränar med drack eller dricker prottedrinkar, 5 hårda pass i veckan, uteslutande med lösa vikter, många tunga basövningar. fettsnål men proteinrik mat är det som gäller. jag ska rota fram nån före och efter bild.

edit: hittar inga bilder före, dom är nog förpassade till dom sälla jaktmarkerna..
    och nu blev det genast lite gay i tråden.

men så hänger ju allt på hur man är som person, har man inte viljan eller motivationen så får man ju leta efter någonting som passar bättre att hålla på med, finns en hel del roliga träningsformer ju.
    Lamborghini Countach replika, under konstruktion!
    Ford 32 Roadster

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Experterna säger att dessa drinkar är viktiga, annars kommer träningen få en motsatt effekt i form av att kroppen börjar brytas ner istället.

Har man gått upp 10kg på drygt ett år så är det garanterat inte i rena muskler. Det säger experterna är omöjligt. Mer troligt är att det är vatten eller fett.
    Det finns ju många självutnämnda experter som bör tas med en nypa salt. Gainers är ju inget annat än mat i pulverform för dem som inte lyckas få i sig tillräckligt mycket riktig mat. Det är helt riktig att kroppen bryts ner om man tränar hårt utan att äta är tillräckligt men det finns ingen "expert" som känner din kropp så väl som du själv gör.

Träna på du och ät mycket vanlig mat (gamla tallriksmodellen är inte så tokig). Känner du att du (över tid) blir starkare och uthålligare så gör du rätt. Står du däremot helt stilla en längre tid eller till och med blir svagare så kan man börja fundera på om man behöver komplettera kosten med pulver (eller ännu mer mat). Svårare behöver det inte vara

loekfamiljen.se oleboles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002

Äter man normalt kommer man aldrig att börja "brytas ned" pga träning.

Muskler består till 70% av vatten det är därför man brukar säga att muskler väger mer än fett.

Angående shakes, tillskott osv: Det är bevisat att man behöver extra proteiner för att bygga. Däremot finns det inga bevis på att proteinerna i en shake/bar skulle på något sätt vara "bättre" än proteinerna du finner i kosten. Det är dock jäkligt mycket smidigare att slänga i sig en shake än en jäkla massa biff.

Jag tror att det allmänt rekommenderas ca 2g protein/kg kroppsvikt om dagen om du vill vara på den säkra sidan när du bygger.
    Citat Ursprungligen postat av Printscreen
    170cm och över 150kg, då är man ju nästan helt rund.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Sedan jag skrev senast i tråden så har jag blivit av med jobbet som brödsäljare, fick ett annat jobb 5 mil från hemorten som jag hade i två år. Sedan dec. 13 är jag på en byggfirma.
    19/7- 15 slutar jag röka helt efter att ha rökt sedan jag var 13 år.
    Började så smått på gym under en 2 månader lång sjukskrivning i oktober -15
    Märker i dec. -15 att vikten är åt helsike. Jobbar ändå heltid i ett ganska fysiskt jobb i en byggfirma. Ökar gymbesöken till strikt varannan dag 7 löpande. Inleder med ett svettpass på roddmaskin i ca. 20 minuter, sedan på div. maskiner i ytterligare 80-90 minuter.

3/1 -16 tar jag ett steg till. Slutar helt dricka favoritdrycken, mjölk, slutar helt med saft/läsk/juice samt lägger ner allt godisätande.
    Jag hade även ovanan till två rejäla frukostar med 2 mackor vid 06:00 och ytterligare 2 vid 09:00. Nu äter jag en portion havregrynsgröt 06:00 och en macka vid 09:00

Från den vikt jag hade 18/12 -15 på 127,8 kilo är jag idag nere på 109 kilo exakt vilket ger en nedgång på 19 kilo på 3 månader och trenden fortgår nedåt. Min målvikt (ändrats till första målvikt) är 99 kilo.
    Hade i höstas köpt en snordyr våg från Whitings (wifi) vilken skickar upp min vikt på nätet och ger mig en tabell på vik över tid tillsammans med BMI och lite andra värden jag inte tror på. Denna våg med statistik är nog den mest pådrivande. Så trots ett pris över 1300kr så är den värd varenda krona.

Jag har gått ner 3 storlekar i byxor (midja) samt från xxxl via xxl till nuvarande xl i tröjor.

Viktnedgången snittar på 1,4kg/vecka just nu. Diet har jag ingen. Har räksallad på mackan ibland fortfarande. Märker på vågen när det börjar plana ut då ändrar man en liten grej till...
    e56u.JPG

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Satan! Snyggt jobbat! Jag älskar också Withingsvågen, men har en svacka i (på ett par år) i nedgången...
    Alla som generaliserar är idioter!

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Bra jobbat!

Kom ihåg att kroppsvikten beror till 80% vad och hur mycket du stoppar i munnen.

Kroppsformen däremot, alltså förhållandet mellan fett och muskler, beror däremot till större del på hur du rör på dig och tränar.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Lånar pappas bil
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    Bara fortsätta!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg