Ursprungligen postat av
Domaren
Såg nu att man behöver förutom gainers även proteindrink. Är det inte samma sak? Plötsligt behövs två drinkar. Kostar givetvis mer, mera omständigt osv. Använder man mixerstav flyger allting bara åt h-e och det tar halv dag att rengöra köket.
Skit i gainers och sånt, jag har gymmat sen -99 och tränat kampsport till och från i 7år, nu är jag pank och gymkortet har gått ut så går/springer runt 2mil om dagen med viktband. Och jag har klarat mig fint utan kostillskott och sånt. Visst, har testat lite såna grejer, kreation, gainers, fettförbrännande osv, men jag har aldrig märkt någon speciell skillnad...
Angående att mixa, köp en vanlig shaker flaska för 20kr? Häll i vatten/lättmjölk, i med pulvret, SKRUVA ÅT LOCKET, skaka, färdigt att dricka! 

Ursprungligen postat av
Domaren
Det är en hel livsstil om man ska satsa seriöst. Man ska ta sig dit och från. Träningspass på 2 tim behöver i praktiken en halv dag förberedelser. Ej stretching och uppvärmning inräknat. Hur ska man hinna med det om man arbetar heltid också?
Varför såna förberedelser? Varför skulle det ta sån tid? När jag drar till gymet ser jag till att käka vettigt innan (tex en stor skål gröt), river sen ihop kläderna på 5 min, drar till gymet, tränar 1-2timmar, sen duschar där, och sen hem och packa upp träningskläderna urr väskan, 5 min, klart!
När jag som nu mest springer eller går, bara byter om, går ut, springer 1-3 timmar, sen hem, duschar, byter om, 10min, klart!

Ursprungligen postat av
Domaren
Experter säger att kör man stenhårt och följer alla priniciper går man i bästa fall upp 1-2 kg i rena muskler per år.
Det köper jag inte. Jag har de senaste tio åren legat rätt stabilgt runt 75kg (169cm kort) med rätt mycket muskler, körde en stenhård deffperiod förra året, från feb till juni, sprang 1,5mil varje dag plus gymmade varannnan dag, bytte ut frukost och lunch mot kostersättning (testade först Nutrilett men gick över till Star Nutritions Quick Diet Complete, smakade mycket trevligare) - och på de 5-6 månaderna gick jag från 77kg till 68kg med bibehållen muskelmassa/styrka - sen gick jag över till att "hårdgymma" och gick på ett par månader upp till 75kg igen - i ren muskelmassa. Ökade massor i styrka på gymet) men det lilla plufsiga på magen ökade inte vad jag kunde se eller känna 

Ursprungligen postat av
Domaren
Såhär spontant känns det inte att det är värt mödan. Om man ska bli terminator Arnold innebär det förutom strikt diet, den hårdaste träningen i kanske 15 år innan omgivningen ser, för vi tränar ju för att visa upp oss har vi kommit överens om tidigare, så att brudarna ser även med kläder på, skulle aldrig visa mig på beachen.
Det ÄR värt mödan. Man mår så mycket bättre, både fysiskt och psykiskt när man är vältränad. Iallafall absolut än att vara totalt otränad. Risken för sjukdomar (både "nutida" och framtida) minskar dramatiskt.
Och herregud, vem säger att du ska ha Arnold som mål?!? Det är liksom som att börja köra gocart med absolut orubbliga målet att bli F1-världsmästare.
Skit i såna tankar, du behöver inte satsa som ett monster för att bli bodybuildare, sätt envettig nivå, annars kommer du bli besviken. Kör något/några pass i veckan på gymet, med lätta vikter så du inte sliter ut dig. Det m,ed axeln där känner jag igen, jag har också skadat höger axel just på pec-dec-maskinen, kunde knappt göra ett piss med den armen i två månader efter det.
Så den ska du inte köra tungt med. Generellt sett så ska du inte köra så värst tungt alls, förräns du har börjat få in lite vana och börjat få upp lite styrka. Annars är risken stor att du skadar dig, förslitningar osv.
Angående konditionsträning, börja gå ut och gå, sen när du fått upp flåset lite kan du börja springa. Men börja lugnt, som du skrivit tidigare, så kanske det räcker med ett varv runt kvarteret första gångerna
Sen öka, och ta två kvarter när det inte känns som att du ska få hjärtinfart, sen tre kvarter osv 
Och för guds skull - köp vettiga skor för det. Jag gjorde den missen när jag var yngre, sprang med ett par 79kr skor från Ullared men fick efter en tid allt ondare och ondare i benen. Sen var jag nere på sportaffären och de kollade lite på fotsulan osv, och tyligen har jag någon speciell... ehm... fot-typ. Så fick tips på ett par för mina fötter lämpliga skor - och skillnaden var enorm. Kunde nästan springa dubbelt så långt, bara för jag bytte skor. Det gör grymt mycket.
Yes, I'm goin' to hell.
But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.