Bilsnack
Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 25678910111213141516 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 233
    §╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Citat Ursprungligen postat av sdi Visa inlägg
    http://www.halso.info/morgonpromenader.html där kan du läsa lite om dina sk skrönor.

"Man bränner MER på fastande mage än med mat i magen! Gör du samma ansträngning före och efter frukost så bränner du mer fett förefrukosten!!oavsett vad du gör resten av din dag!
    ok?

Frågan är vad som händer när du äter efter din morgonpromenad..

Effect of training in the fasted state on metabolic responses during exercise with carbohydrate intake | Journal of Applied Physiology
    Jag kan svarva bromsskivor. PM:a för info.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av dr slägga Visa inlägg
    aa det där redde juh verkligen ut frågetecken om fett upptaget

kör på en långpromenad före frukost och ät en genomtäkt frulle så blir det kalas!

§╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Promenera när som helst på dygnet. Det är en negativ energibalans som gör att du tappar vikt.

Vill man behålla musklerna så skall tung styrketräning utövas oxå.

Men visst, om man känner sig tvingad till att gå upp på morgonen och gå ut och knata så det vara bra för att kvickna till och kanske öka aktiviteten under övriga dagen så det positivt. Men det är naivt att tro att de är så man blir av med sin fettreserv enbart p.g.a morgonpromenader.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Om vi tar det lite extremt och överdrivet då så kanske det fastnar.

Person 1 går upp ur sängen efter sömn. Han går ut och går 1timmer och äter sedan frukost. Sedan går han och lägger sig igen och sover resten av dagen. dvs ingen aktivitet alls förutom sömn.

Person 2 går upp ur sängen. äter exakt lika frukost som person 1 och efter det går ut och promenerar 1timme, sedan går han och lägger sig och sover resten av dagen- precis som person 1.

Båda personerna har motionerat lika mycket och ätit lika mycket..

Dock har person 1 bränt mer fett än person 2!

Att gå ner i vikt handlar om, som många skriver en enkel matematik.. Större uttag av energi än intag.. Går man bara en timme om dagen kan man om man orkar göra det före frukost för att bränna lite extra fett... även om det i det stora hela är en relativt lite skillnad..
    men faktum kvarstår- samma motion- med olika förutsättningar ger inte alltid samma mängd fettförbränning.

§╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    men efter intag av mat kommer hans enrgi förbrukas av större andel glykogen. ett par timmar senare är vill tillbaka på att det inte spelar någon roll..

den studien du hänsvisar till ser inte på energiförbrukningen under en längre tidsperiod.

Ät mindre än vad du gör av med, träna tung styrketräning, det är grundkriterierna för att spara på musklerna vid viktnedgång..

Vill du promenera för att förändra din energibalans , fine.. Men det finns inget som tyder på att morgonpromenader skulle ändra din kroppssammansättning på annat sätt än mittpådagenpromenad.. Visa mig studier på det..

Att ändra din kroppssammansättning på ett effektivt sätt gör du genom högintesiv intervallträning.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Varför drar ni inte er diskussion via PM?

§╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    För att det är ett diskussionsforum?

Registered User Larpans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    .
    http://www.halso.info/morgonpromenader.html

Där har ni lite att läsa ang. det ni pratar om.

§╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    känns underbart att ni postar samma länk där "ett par snubbar har undersökt".

Jag vill se studier som tittar på det över en 24timmarsperiod.

Registered User Larpans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    .
    vilken miss, sorry.

Dock får jag inte ihop det du försöker få fram, slägga.

Om man går före man äter så ligger man ju steget före om man skulle äta och sen gå.

Jag personligen har läst för mycket av tävlingsmänniskor och böcker för att äta och sen gå ut och gå morgonpromenad. Har faktiskt inte hört om någon som gjort det. Även om det säkert är vanligare än jag tror, är ju omöjligt att hålla koll på så mycket människor..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Mr slägga är inne på samma sak jag försökte förklara tidigare i tråden. Man måste se till ett större tisdperspektiv än under själva aktiviteten. Det spelar inte i det stora hela någon roll om du bränner 2% mera kroppsfett under aktiviteten.

Energi in - Energi ut kommer fortsätta gälla i det stora hela.

Energi in kan du ju enkelt ändra på genom att äta mer/mindre energi.
    Energi ut kan du ju enkelt ändra på genom att aktivera kroppen.

Viktnedgång är enkelt i terorin (men kan vara jobbigt att hålla koll på allt).

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Arnesson Visa inlägg
    Energi in - Energi ut
    Precis!

Men man kan styra det lite oxo..
    energin in kan man oxo påverka- tex äter du småpotioner och ofta blir resultatet anorlunda än om du äter sällan och mycket (samma mängd energi IN totalt vida båda exemplen..)
    Totala energin man pular in i kroppen bli lika.. men förbränningen och resultatet blir anorlunda!

Motionerar du 1timme i sträck så förbränner du mer fett"" än om du delar upp dessa 60minuter på dina vakna 16timmar- dvs ca2,5minuter i timmen

Dvs energin UT kan vi oxo påverka via faktorer..

Men helheten är precis som du skriver.. gör av med mer energi än du får in..

§╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    annars har ju intermittent fasta visat sig effektivt om målet är deffa.. gamla skolans näringstajming är inte helt upp to date känns det som..

sdi, finns några som helst belägg för det du säger?

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Jag igen. Tränar fortfarande, 5 dagar gym (7,5 timmar) och två dagar spinning (2x 45 min.) i veckan.
    Midjemåttet är fortfarande 112 cm och vikten har stannat på 102 kg.
    Träningen går bra och jag har ökat belastning/vikt på varje träningsmoment ordentligt.

Men det sista som hindrar mig är mitt godisätande. Hur göra för att minska sluta med detta när man tycker godis är godare än att låta bli det?

Kan bli ett par hekto/dag om man slår ut det över en vecka, typ.

Så jag tror inte jag kan sluta med det, men hur minska det och slippa suget efter det?

Så jag har lättat ca. 18 kilo (till 102kg), minskat 18cm i midjan, ca. 5 cm. kring låren och ökat 2 cm på överarmarna (vila).
    Har även gått ner från "XXL" till "L" i t-shirt och byxmidjemåttet har minskat från 40" till 36".

Men som sagt godis är för gott, så mitt första delmål verkar jag inte nå på ett tag ännu, att gå under 100 kg.

Jag tror inte på sådana där kromtabletter från hälsokostbutiken, så på mig lär de inte fungera.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •