Bilsnack
Sidan 10 av 16 FörstaFörsta ... 345678910111213141516 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 233
    Registered User Penténs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    vad ger bäst resultat om man vill förbränna lite fett på magen =)?

springa ca 4-5 km och bli jätte svettig
    eller promenera 4km utan att bli så svettig och anfådd, vist har man tempo när man går men man får ju ändå aldrig samma flås som du får när man springer =)
    Porsche GT3 CLUB SPORT 997
    BTG 7:53

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom
    Citat Ursprungligen postat av SAAB SS Visa inlägg

eller promenera 4km utan att bli så svettig och anfådd, vist har man tempo när man går men man får ju ändå aldrig samma flås som du får när man springer =)
    Promenera, av den enkla anledningen att du håller igång kroppen längre.

Mvh

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    tack för förklaringen till varför det har jag alltid undrat.
    jag var ute och gick kom hem nyss , lite över 40minuter gick jag i väldigt snabbt tempo men som sagt blev inte alls lika ansträngd eller svettig som jag blir när jag springer ca 22 minuter
    men man förbränner mer fett ändå när jag går snabbt och länge?

recallbj
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Tack för alla svar och råd. Jag tar till mig det.

Så om jag lägger upp veckan på att tre gånger i veckan lägga till, vad som förslogs, 45 minuter i "muskelmaskiner" och sedan kan man då ta konditionsträning alla sju dagarna?
    Där finns löpband, x-trainer och nya roddmaskiner (den med fläkt i som man sätter snurr på). Jag har märkt att 10 minuter på varje maskin verkar lämpligt. Kör rodden 2000 meter på 9,5 minuter.

Är oerhört tacksam för de tips jag fått, hoppas andra läser och har nytta av detta med.

Har en dag i veckan börjat med spinning "bas" kallas det visst, 45 minuter + 10 minuter stretching efter. Ska utöka detta med en dag till fr.o.m denna veckan.
    Spinning är väl ren konditionsträning. Ska jag vila från gymmet dessa dagar, eller vad är bäst?
    Självklart så kan du köra kondition 7 dgr i veckan, dock så är risken väldigt stor att du tröttnar (OBS! Se nedan), detsamma gäller med ev. styrkepass efter spinning, för har du kört spinningpassen korrekt så kommer du vara helt slut och du kommer helt enkelt varken vilja eller orka köra gympass efter detta.

Skulle du efter att kört ett tag känna att du är pigg så skulle jag rekommendera att du kanske kör armar eller nåt som du kan köra igenom på 20-30 min.

Som jag skrev tidigare så är det även väldigt viktigt att kroppen får vila mellan passen och håller du på varje dag så kommer kroppen att ta stryk samt att risken för skador blir större.

www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)

Oavsett träning så gör kroppen ingen som helst skillnad på VAR på kroppen fettet sitter.
    Oftast är det fettet på de mest oattraktiva ställen på kroppen som klamrar sig fast längst.

Löpning förbränner mera fett per tidsperiod, men per sträcka är svårare att bedöma. Du hinner bränna mera energi om du springer än om du lunkar, och det är ju ändå TIDEN det tar för att bli av med fettet som spelar roll, eller hur?

60 minuters löpträning bränner garanterat mycket flera kalorier än 60 minuters promenad.

Ang. löpträning kan jag även rekommendera alla prylnördar att skaffa en pulsklocka med GPS, t.ex. Garmin 405.
    Där kan du se direkt efter att ha kommit hem från ett löp-pass precis hur långt du har sprungit (och exakt var - genom en punktad sträcka på google earth - mycket viktigt), samt var man hade som högst puls.
    Således kan man jämföra mellan olika löprundor och se hur mycket bättre man presterar för varje gång.
    Det är precis som med allting annat - ju mera gadgets, desto roligare
    På span efter bättre begagnad porsche...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    eftersom jag går längre på 40minuter än jag springer på 25 minuter så vet jag inte riktgit vilket av dessa saker är bäst om man vill förbränna fett :P svårt det där

edit:
    tackar för infon.

svårt att se hur 45min snabb snabb promenad kan bränna mer än ansträngande, frustande, svettandes 25min löpning =)
    Senast redigerat av Pentén den 2009-02-18 klockan 23:19.

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom
    eftersom jag går längre på 40minuter än jag springer på 25 minuter så vet jag inte riktgit vilket av dessa saker är bäst om man vill förbränna fett :P svårt det där

edit:
    tackar för infon.

svårt att se hur 45min snabb snabb promenad kan bränna mer än ansträngande, frustande, svettandes 25min löpning =)

Alltså orkar du springa i 45 minuter ska du självklart göra det, det bränner mera. Men ofta orkar man inte det och då.

Du kan kolla olika metoder och hur mycket de bränner på:
    http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm

MVh

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2008
    tackar, visar ju att rätt uppenbart att man bränner mer kalorier om man springer 25min än går 45minuter :P

www.TED.com Maqes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt i Allo :)
    Varför jämför du olika tidsintervall?
    Mitt tips är att avsätta en viss _tid_ som du ska träna, sen tränar du så hårt du bara orkar under den tiden...om du inte orkar springa konstant i 40min, spring då tills du faller ihop, andas i 2 minuter, sen går du snabbt resten av tiden. Nästa gång orkar du springa längre, och tillslut handlar det bara om hur långt du hinner springa på 40min.
    På span efter bättre begagnad porsche...

OijOij-Society.com
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Tänkte slänga in en fråga i denna tråden. Vad ska jag äta för att inte bli så trött efter jag har tränat. Jag brukar äta innan jag drar till gymmet, tränar hårt i 45-60min. Då brukar jag få sluta på grund av att jag inte orkar mer. Brukar äta ganska direkt när jag kommer hem. Redan när jag avslutar på gymmet brukar jag vara rejält sleten, trött som i sömnig. Jag äter vad jag kan förstå rätt. Äter mellan 5-6 ggr de dagar jag tränar. Men vad hjälper det, lika trött ändå. Några tips?
    OijOij-Society.com - The family

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av friksson Visa inlägg
    Tänkte slänga in en fråga i denna tråden. Vad ska jag äta för att inte bli så trött efter jag har tränat. Jag brukar äta innan jag drar till gymmet, tränar hårt i 45-60min. Då brukar jag få sluta på grund av att jag inte orkar mer. Brukar äta ganska direkt när jag kommer hem. Redan när jag avslutar på gymmet brukar jag vara rejält sleten, trött som i sömnig. Jag äter vad jag kan förstå rätt. Äter mellan 5-6 ggr de dagar jag tränar. Men vad hjälper det, lika trött ändå. Några tips?
    Jag som startade tråden käkar en lätt frukost, en macka och en kopp te. Tar med mig en banan som jag äter i omklädningsrummet efter mitt pass. När jag kommer hem blir det en tallrik fil med müsli och sedan lunch ett par timmar efter. För mig funkar detta väldigt bra. Bäst av allt är nog bananen. Tror inte att man behöver svindyra "bars" eller liknande varken före eller efter träning.
    Men det är min uppfattning.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Åter till tråden.

Har nu minskat från träning 7 dagar i veckan till 4 + ett baspass spinning. Har även gått ner ca. 10 kilo samt minskat 13 centimeter runt magen. Är nere på XL i t-shirt nu från XXL vid nyår.

Sedan jag skrev förra gången har jag haft ca. 10 dagar utan träning p.g.a. en elak influensa och efterföljande förkylning.

Får man inte dö i fred? valpen78s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2007
    Jobb
    Teamleader
    Grattis....
    Den svåraste delen i kost och träning är att inte minska vikten det är att behålla den... =)

Såg på TV3 idag Oprah som var på med deltagarna från "The Biggest Loser" det var vissa som behöll vikten efter den tiden som de var med andra inte visa gick upp lite andra mkt... Huvudsaken är att man är nöjd med sig själv....

Återigen Grattis...
    Thomas "Valpen" R
    Mitsubishi Club Sweden

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av valpen78 Visa inlägg
    Grattis....
    Den svåraste delen i kost och träning är att inte minska vikten det är att behålla den... =)

Såg på TV3 idag Oprah som var på med deltagarna från "The Biggest Loser" det var vissa som behöll vikten efter den tiden som de var med andra inte visa gick upp lite andra mkt... Huvudsaken är att man är nöjd med sig själv....

Återigen Grattis...
    Tack. (om det var mig du avsåg).
    De 119,5 kg jag vägde innan jag började träna i december villjag inte behålla. Däremot om jag vägt vad jag skulle enl. bmi m.m. så förstår jag helt vad du menar. Om jag bara bantat utan träning så tror jag viktnedgången hade legat på närmare 15 kilo istället.

OijOij-Society.com
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Jag som startade tråden käkar en lätt frukost, en macka och en kopp te. Tar med mig en banan som jag äter i omklädningsrummet efter mitt pass. När jag kommer hem blir det en tallrik fil med müsli och sedan lunch ett par timmar efter. För mig funkar detta väldigt bra. Bäst av allt är nog bananen. Tror inte att man behöver svindyra "bars" eller liknande varken före eller efter träning.
    Men det är min uppfattning.
    Jag äter betydligt mer än det där. Hjälper inte ändå! Något liknande detta kan jag äta en träningsdag. Bananer 3 st, müssli (med nötter) 2 ggr, 1 stor middag, 4 knäckebröd med pålägg, 2 ägg, sallad, fil eller yoghurt, några stora glas juice, med mera. Något jag missat?
    OijOij-Society.com - The family

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Vet att tabeller aldrig kan visa verkligheten.
    Men jag söker en sida med jämförelse på vad olika moment förbränner i kalorier. Typ löpning, jogga, spinning och liknande. Hade tag i en sådan sida, men hittar den inte igen.

Nu har jag minskat gymtiden från 7 dagar till 5 dagar (80 min./gång) samt lagt till spinning två dagar i veckan (bas 45 minuter var gång). P.g.a. att jag har svårt att bli asocial (alltså inte gå på restaurang, kalas, puben ibland o.s.v) så är min viktminskning hittills inte mer än 11 kilo...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •