Bilsnack
Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 6910111213141516
Resultat 226 till 233 av 233
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Jag klarar inte att hoppa över en måltid. Trodde det, men det gick inte.
    En bra dag så lyckas jag iaf hålla mig runt 2000 kalorier. En mindre bra blir det lite under 3000 kalorier.
    Men allt under 3200 kalorier ger viktminskning.
    Räknar inte in den kaloriminskning en hård dag på jobbet ger eller gymmet varannan dag...

har hittills gått ner 26 kilo sedan 6/1 2016. De första 22 kilo i viktminskning klarades av på 94 dagar, restén går lite trögare, men jag går inte upp i vikt.
    Har heller ingen vettig(?) diet eller liknande, löser det dag efter dag. Äter vanlig husmanskost och en massa råa grönsaker samt 2-3 frukter/dag.

Har Withings wifi personvåg som loggar alla vikt...

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Bästa sättet att snabbt vänja sig vid att inte äta är att bli magsjuk! Man äter inget och hinner vänja sig vid tom mag länge nog för att kunna fortsätta på en skral diet. Dock sjukt lätt att bara hoppa på vanligt intag direkt.
    Alla som generaliserar är idioter!

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Sc Visa inlägg
    Just nu klarar jag mig knappt två timmar utan frukost, men om man vänjer kroppen går det säkert. Kör du någon slags ketogenisk diet eller får du helt enkelt samma effekt genom periodisk fasta? Jag funderar på att skippa stärkelserik mat 1-2 måltider om dagen som ett experiment.
    När jag började min kraftiga viktnedgång för 3 år sedan körde jag en ganska strikt ketogen diet, men då tränade jag inte så mycket.

Idag undviker jag onödiga och ointressant kolhydrater, som potatis, pasta och ris. Men äter en hel del frukt och grönt varje dag samt dricker ett par bers och äter en burgare då och då. Men då har jag ca 10-15 träningstimmar i veckan.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Jag klarar inte att hoppa över en måltid. Trodde det, men det gick inte.
    En bra dag så lyckas jag iaf hålla mig runt 2000 kalorier. En mindre bra blir det lite under 3000 kalorier.
    Men allt under 3200 kalorier ger viktminskning.
    Räknar inte in den kaloriminskning en hård dag på jobbet ger eller gymmet varannan dag...

har hittills gått ner 26 kilo sedan 6/1 2016. De första 22 kilo i viktminskning klarades av på 94 dagar, restén går lite trögare, men jag går inte upp i vikt.
    Har heller ingen vettig(?) diet eller liknande, löser det dag efter dag. Äter vanlig husmanskost och en massa råa grönsaker samt 2-3 frukter/dag.

Har Withings wifi personvåg som loggar alla vikt...
    Jo, du klarar det. Det är bara att bita ihop och inte ge efter. Hungern är bara ett tecken på att fettceller lämnar kroppen. Tänk på dina förfäder, de hade inte tillgång till mat på en armlängds avstånd dygnet runt och de överlevde tydligen. Allt sitter i huvudet.

Att viktnedgången stannar av är vanligt. Eftersom du nu väger mycket mindre gör du även av med mycket mindre kalorier per dygn, därför måste du justera ner ditt kaloriintag lite att fortsätta viktnedgången. Men oavsett, jävligt bra jobbat!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    En månad sedan förra inlägget.
    Nu har det planat ut, men jag går sakta ned fortfarande, väldigt sakta.
    Fortsätter träna iaf och släpper väl 0,5kg i veckan, typ. Men med tanke på att jag äter vanlig mat, men med större del grönsaker och tar 50-100g chips/ostbågar en fredag kväll och ibland en öl med vänner så får jag vara nöjd. Har inte återgått till snabbmat, mjölkdrickande och godis, inga problem att låta bli
    Dessutom så tror jag att gymmande varannan dag döljer en del i viktminskningen.

Jag har gått från 58 till 52 och i tum från 42 till 34 i midja då i byxstorlek, från XXL till L (M på tröjor från kapp-ahl) 8 enheter på BMI, ligger på 30 fortfarande, men över 38 när jag började. Klockarmbandet i silikon på min Applewatch, är jag på hål 4-5 mot 2-3 när jag köpte den i höstas.
    Midjemåttet ska ner mer, ligger på 108cm.

Till det mål jag hade i mitten på januari så ska jag ner på 99 kilo, 2 kilo kvar och det kommer, men tar den tid det gör. För om jag känner att jag gör för många inskränkningar så tror jag att jag kan falla dit igen. Men jag märker ju nu hur dumt det var att ligga runt 130 kilo jämfört med 100kg finns bara fördelar med att inte vara fet. Tycker t.o.m. att folk på jobbet tar mig på större allvar nu, skrämmande, egentligen, eftersom jag i grunden är samma person.
    Senast redigerat av r_o_n den 2016-06-18 klockan 13:36.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Grymt jobbat r_o_n!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    En månad sedan förra inlägget.
    Nu har det planat ut, men jag går sakta ned fortfarande, väldigt sakta.
    Fortsätter träna iaf och släpper väl 0,5kg i veckan, typ. Men med tanke på att jag äter vanlig mat, men med större del grönsaker och tar 50-100g chips/ostbågar en fredag kväll och ibland en öl med vänner så får jag vara nöjd. Har inte återgått till snabbmat, mjölkdrickande och godis, inga problem att låta bli
    Dessutom så tror jag att gymmande varannan dag döljer en del i viktminskningen.

Jag har gått från 58 till 52 och i tum från 42 till 34 i midja då i byxstorlek, från XXL till L (M på tröjor från kapp-ahl) 8 enheter på BMI, ligger på 30 fortfarande, men över 38 när jag började. Klockarmbandet i silikon på min Applewatch, är jag på hål 4-5 mot 2-3 när jag köpte den i höstas.
    Midjemåttet ska ner mer, ligger på 108cm.

Till det mål jag hade i mitten på januari så ska jag ner på 99 kilo, 2 kilo kvar och det kommer, men tar den tid det gör. För om jag känner att jag gör för många inskränkningar så tror jag att jag kan falla dit igen. Men jag märker ju nu hur dumt det var att ligga runt 130 kilo jämfört med 100kg finns bara fördelar med att inte vara fet. Tycker t.o.m. att folk på jobbet tar mig på större allvar nu, skrämmande, egentligen, eftersom jag i grunden är samma person.
    Det är ju precis så det skall vara. Fortsätt leva normalt men träna lite mer och ät lite mindre "bara". 0.5kg i veckan är fortfarande rätt mycket, 25kg på ett år liksom, så den takten är väl inget att klaga på.
    /Henke

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Men det går verkligen inte. Vill du att jag ska få hjärtstopp?
    En frisk människa får inte hjärtstopp av att cykla lugnt i två timmar. Om det är ett sådant problem så borde du börja med att cykla lugnt i 10 min. Sen ökar du 10 min var tredje dag och vips har du skapat dig en normalfrisk människas grundkondition.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    En frisk människa får inte hjärtstopp av att cykla lugnt i två timmar. Om det är ett sådant problem så borde du börja med att cykla lugnt i 10 min. Sen ökar du 10 min var tredje dag och vips har du skapat dig en normalfrisk människas grundkondition.
    Kontakta läkare är väl ett bättre steg i det fallet. Kan ju vara kärlkramp eller vad som helst som orsakar onormal trötthet.
    /Henke

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Kan vara så. Men enligt mig låter mer som extremt dålig kondition, motivation ytterst svagt pannben.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Jag vill börja med kettleball.

Är proteinpudding bra? Det är hela 20g protein i en burk. Tyvärr ett något högt literpris även för höginkomsttagare som mig. Cirka 75 kr.

Man ska hela tiden ha den här strandkroppen för att få en kvinna sätter enorm press för många. Även om ingen säger det rakt ut vet alla ändå hur det ligger till. Hunken är den som alla suktar efter. De som är små vill bli stora men de som är stora siktar på att gå ner vilket är en omöjlig ekvation i min värld. Vem köttar inte på gym för att just växa, och ja må bra kommer på köpet. Men det är inte därför. Människa är lat av naturen och fanns det ett piller som gjorde att man blev Bop Sapp är jag övertygad om att varenda en hade tagit det istället för att slita. Alla vill ha den där tiopoängen även jag och då behövs en strandkropp. Personlighet är sekundär och stämmer bara in om strandkroppen gör det. Nej det finns inga a-lagare som går på soc och lägrar 10 poäng på löpande band. Det är endast en skröna. Det är ett miserabelt liv som ingen frisk kan önska sig oavsett hur rolig och har humor man är.
    Fast många här har ju bilar? Har det hjälpt någonting? Med strandkroppen blir det en komplett helhet. Det och sportbilen. Är det inte förjävligt egentligen?
    Om proteinpudding är "bra" beror väl på vad du förväntar dig. Det är väl enligt mig ett gott mellanmål eller dessert med en del proteiner som är en ok bonus men det är ju inget du kan leva på eller byta ut maten mot.
    Är det bara proteiner du jagar så går det lika bra att äta 100g kyckling eller ett par skivor blodpudding.
    Är det propud du tänker på så finns det att köpa i de flesta välsorterade matbutiker så det är väl bara att köpa hem och smaka.
    Oroar du dig över ekonomin men ändå känner ett sug efter pudding så finns det ju också proteinpudding i pulverform på t.ex gymgrossisten som du blandar själv vilket kan bli billigare är burkarna från matbutiken.

Resten av ditt inlägg var väldigt spretigt. Ja det är fördjävligt att man måste träna hårt och bli snygg men du får se det som att du får en god hälsa också vilket inte är en helt tokig bieffekt.

Angående bilar så kan det väl hjälpa till lite om det är en uppseendeväckande bil. Jag har en Passat, en volvo 240, en pallpocksräser och en ölmage så mig är det ingen som kastar några trosor efter.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Är proteinpudding bra? Det är hela 20g protein i en burk. Tyvärr ett något högt literpris även för höginkomsttagare som mig. Cirka 75 kr.

Man ska hela tiden ha den här strandkroppen för att få en kvinna sätter enorm press för många. Även om ingen säger det rakt ut vet alla ändå hur det ligger till. Hunken är den som alla suktar efter.
    Du snackar skit.

Din ambitionsnivå verkar inte så hög, så om det är ett luder som tar dig för ditt utseende eller dina pengar lär väl inte spela ngn större roll? Har du pengar kan du se ut hur fan som helst. Du som "höginkomsttagare" har väl inga problem?

Oavsett vilket så kan jag berätta en hemlis, odla dig en bra personlighet och karaktär så kan du få vem som helst, både insida och utsida.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb

Man ska hela tiden ha den här strandkroppen för att få en kvinna sätter enorm press för många. Även om ingen säger det rakt ut vet alla ändå hur det ligger till. Hunken är den som alla suktar efter. De som är små vill bli stora men de som är stora siktar på att gå ner vilket är en omöjlig ekvation i min värld. Vem köttar inte på gym för att just växa, och ja må bra kommer på köpet. Men det är inte därför. Människa är lat av naturen och fanns det ett piller som gjorde att man blev Bop Sapp är jag övertygad om att varenda en hade tagit det istället för att slita. Alla vill ha den där tiopoängen även jag och då behövs en strandkropp. Personlighet är sekundär och stämmer bara in om strandkroppen gör det. Nej det finns inga a-lagare som går på soc och lägrar 10 poäng på löpande band. Det är endast en skröna. Det är ett miserabelt liv som ingen frisk kan önska sig oavsett hur rolig och har humor man är.
    Fast många här har ju bilar? Har det hjälpt någonting? Med strandkroppen blir det en komplett helhet. Det och sportbilen. Är det inte förjävligt egentligen?
    Nykter?
    Jag har varit gift över 20 år. Har, som jag skrivit innan gått ner mycket på kort tid (nu är jag under 100kg, startvikt 10/1 2016, 128 kilo). Så att träna för att få knu**a är ju bara dravel från din sida. Jag tränade i början för att det var en aktiv del i min viktnedgång, nu tränar jag för det ger liksom 90 minuter av en "meditativ" känsla, jag trivs med det, helt enkelt. Tränar strikt varannan dag, vardagar efter mitt jobb på byggfirma. Dessutom räknar jag inte kalorier så noga och skiter i proteinpulver och puddingar och liknande "gegga". För mig funkar det bra med vattnet i vattenflaskan och en banan innan dusch.

nu efter 5,5 månader och 30 kilo minus på vikten så är mitt nästa mål att komma ner på 90 kilo. Det känns som det får ta iaf 6-8 månader för dessa 9 kilo, för man vill ju leva med. Fest i lördags med "jäger bomb" och ett lass öl och god mat. Tog mig till idag att åter vara nere på den vikt jag hade före första ölen i lördags. Man måste ju leva.

Fest på jobbet, sista innan semestern, nu på fredag. Blir nog någon pilsner där med.

Vad som hänt är att jag är medveten vad jag stoppar i mig och tänker faktisk efter innan.

Men att ha inställningen att man tränart för att ragga, lägg ner det, funkar inte. Magrutorna kommer inte så lätt, själv har min brist på elastisk hud gett mig lite "säckigt" skinn runt midjan, även över knäna. Detta för den snabba viktnedgången.

Däremot så har benen fått ett någorlunda muskulärt utseende och även armarna, även om man inte spänner musklerna.

Men detta struntar jag i, jag mår bra.

Slutade dessutom röka 19/7 -15 efter att ha rökt sedan jag var 13 år gammal..

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Har du fått några skador av rökningen?

Kör du kettleball?

Varför vill man bli liten när man är stor menar jag.
    Självklart har jag fåt skador av rökningen. En varning från en astmasjuksköterska att jag var på väg mot KOL.
    Nu var det ju ändå inte det som avgjorde, men alla mina värden har blivit bättre. Har nästan normalvärde på ett test som kallas "pef" (Peak Expiratory Flow). Det värdet är som en normal 20-åring, eller t.o.m. bättre, blåser 650 på det. När jag var runt 25 så blåste jag 800.
    PEF-mätning - Vårdhandboken

Kettleball finns inte en på gymmet (Fitness 24/7) så det har jag inte testat.

Varför man vill bli liten(?) när man är stor?

Hälsoskäl. Dra runt på övervikt så belastar det kn, fotvalv, hjärta (risk för förstorat hjärta) och högt blodtryck, andning, metabolism (mage/tarm i olag). Risk för diabetes, även i låg ålder, hudbristningar, inget farligt, men fult. Svårt att hitta snygga kläder/kläder som passar.

Tror inte jag hittar någon fördel med övervikt, men däremot bara fördelar med att vara "normalviktig".

Förresten, en nackdel nu är att jag fryser lättare.

Den där vågen som föreslås i inlägget har jag redan. Det är inget speciellt med den.
    Vilken våg? Withings?

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Om man nu skulle dricka något jox (protein) efter träning, vilket är bra och billigt?
    Köper man i 500 gram, ett kilo eller 3 kilo?

Jag har några gånger druckit en proteindryck som Lidl säljer, den på bild, den finns i päron- toffee eller vanilj, den är förhållandevis god och det viktiga är att den är helt slät.

Med pulver, löser det sig helt i vatten eller är den "grynig" när man ska dricka den?

Så tips på en bra dryck med inte allt för många kalorier mottages tacksamt.

oi7.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •