Så här tror jag det är för de flesta:
- Gör träningsscheman, lätt hänt att man väljer "bekväma" övningar annars och så händer det inget speciellt. Glöm inte att uppdatera vartefter, kroppen vänjer sig.
- Även vara bra att göra en rutin på att väga, mäta sig för att ge motivation,
- Första veckorna/månaden brukar ge sig självt då man tycker att man är hulken efter varje pass men sen kommer i regel ca 3 månader när det inte händer så fasligt mkt = då merparten slutar har jag fått för mig. Bra att hitta något annat att göra förutom gym annars är risken att man kroknar större, cykling, simning, cross, badminton eller vad som nu intresserar dig.
- Sen börjar man växa till sig vart efter om det är det man är ute efter. Tro aldrig att det kommer säga pang! och så har du tappat kontrollen över dina muskler
Måste vara den vanligaste myten eller ursäkten till att varför man inte ska "köra så hårt" på gymet, vanligt bland tjejer också.
- När man kommit till det stadiet att man börjar växa lite mera så har man även lärt sig att kontrollera sin träning och kost, iaf för de flesta och då bestämmer man själv vilket resultat man ska ha.
Glöm inte att fråga mer erfarna när du är osäker, alla har vi stått där någon gång och undrat hur f-n den här övningen egentligen ska gå till. Gör det ont gör du troligtvis fel.
MVH
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot!
Man får va som man é när man inte blev som man skulle.