Bilsnack
Sidan 30 av 33 FörstaFörsta ... 10202324252627282930313233 SistaSista
Resultat 436 till 450 av 487
    CarbonCossie.Com Modjs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Gokväll.

Förra veckan var jag borta hos Pelle på Wargia, Jag hade tagit med mig cossien dit samt motor,låda, och framdiff. Vi mätte in grejerna där det skulle stå och kolla mot CAD ritningarna som han hjälpt mig göra, och det verkar stämma ganska bra

När allt var på plats så började Pelle ta massa nya mått sen blev det en liten stund framför datorn.
    Under veckan som gått så har han skurit ut bitarna som blev ritade samt häftat sakerna på plats.
    Så nu sitter motor/låda och framdiff där det är tänkt. Bakdiffen åkte ju på plats för någon månad sedan.

Det ska ligga ett rör under fästet till framdiffen, därför det ser lite tokigt ut....

Registered User coupe20vts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Alltså Lars!
    Det är så skönt att du kämpar vidare.
    Och det du åstadkommer får ju mitt bygge att se ut som ett skämt ;-)

Ge inte upp om det tar emot utan vänta in bättre tider. Annars fortsätt som du gjort.
    Fantastiskt snyggt bygge det har blivit.
    Mvh/ Toggex"
    I´m happy as a tornado in a trailerpark !!!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av coupe20vt Visa inlägg
    Alltså Lars!
    Det är så skönt att du kämpar vidare.
    Och det du åstadkommer får ju mitt bygge att se ut som ett skämt ;-)

Ge inte upp om det tar emot utan vänta in bättre tider. Annars fortsätt som du gjort.
    Fantastiskt snyggt bygge det har blivit.
    Mvh/ Toggex"
    Tackar Toggex Det är lite motigt mellan varven men nu går det iaf åt rätt håll igen.
    Dock så är det så mycket annat nu för tiden som man vill lägga pengar på, det var helt klart roligare förr...

renoverar min LANCIA lancia delta hfs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2012
    Jobb
    långtradarchafför/ mekaniker
    tjena modj ja du har så rätt i det du säger ang pengar och vart man har lust att lägga dom jag får hålla med att det e tungt att måst lägga pengar där man inte vill ..

men du har ju kämpat så länge nu så du bör ju ha lite med vind tycker man ..

som sagt snart så blir det slitgöra för min del av den skitigare sorten (underedsmassa bort) så du har en bra position ju asg.....
    bra kämpat av dej modj...följer dej troget mannen ....

hasse "turbomannen" lancia forumet

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Var hos tibuc och tittade lite på min nya motor och efter 2 timmar tjötande och tittande på grejer så är suget lite bättre igen.
    Jag ska försöka hinna åka dit i helgen igen för att lämna bromsok/skiva/dämpare. Så kan Thomas rita klart upprights/fästen.

Dock har jag klurat en del på hur jag ska göra med fälgar... Skulle gärna vilja ha lite tips på fälgar i 10x18" et runt 30-50. bultcirkel spelar ingen roll. Pris får vara realistiskt..
    Fastnat lite för OZ challenge och även Alleggerita (den sistnämnda ligger bäst till) men fler förslag är välkomna :wave:

Bild på motorn ifall, saknas en del saker på den än. Men det går åt rätt håll.

Insug med separata spjäll och respons.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Idag kom Christian och gjorde lite nytta igen. Hade som vanligt inte riktigt hunnit med att fixa saker åt han att pyssla med....
    Men på förmiddagen idag så fick jag lite material utskuret hos Wargia. Hem och lämna och pussla ut det lite snabbt för att kolla om det gick att få ihop med dom bilder som vi skrev ut.

Verkade funka, skynda sig till jobbet igen...
    Sen kom Christian och lite fick han gjort idag iaf han kommer även en vända på torsdag så till helgen blir det en liten uppdatering igen.

Igår han jag även med att lämna bromsok/skiva/dämpare hos tibuc så nu skulle han rita klart uprighten till mig. Han mer lr mindre bestämt mig för en fälg nu med så det blir till att ringa i morgon och se vad det blir för pris.

Pelle fick klart godkänt i Tetrix

"Ritningen"

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Här kommer några bilder på uprightsen, det ska tillverkas en övre del samt en undre del bromsoks fäste osv.
    Anledningen till att det blir löds bitar är för att det ska gå att använda till fler bilar än min...

Nav/lager osv används samma som till hans vanliga Mcperson uprights. Så kan jag bestämma mig för en fälg och få hem så kanske en grej till kan bli klart.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2006
    grymt tummen upp på det

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Helt klart ett grymt arbete du lägger ner, även om man har ett projekt som ligger helt i delar själv, och tycker det kan vara mycket ibland, så vill man inte ens börja tänka på hur mycket tid och tanke det har gått åt för att driva detta otroligt seriösa projekt så långt som du har gjort.

Verkligen tumme upp och ser framemot kommande uppdateringar!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Nu har det hänt lite på bilen också, inte bara bilder på massa delar

Kardantunnel har växt fram, och det som Pelle på Wargia ritat till mig för över ett år sedan verkar stämma bra :up:
    Får ändra lite på högersidan för stolen bara, men det är lätt gjort Känns riktigt kul att det börjar se ut som en bil igen. (iaf för mig )

Vatos Locos
    Guest
    Alltid lika kul och läsa dina uppdateringar och kul och se att det går framåt.

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Har bläddrat igenom alla 30 sidorna nu....kan bara säga vilket jäkla jobb!!!! sjukt bra jobbat och håll modet uppe när den där är klar kommer du tycka att det var värt varenda timme!!

Keep it up!!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Ligist Visa inlägg
    Har bläddrat igenom alla 30 sidorna nu....kan bara säga vilket jäkla jobb!!!! sjukt bra jobbat och håll modet uppe när den där är klar kommer du tycka att det var värt varenda timme!!

Keep it up!!
    Bra jobbat själv att du orkade igenom hela tråden
    Tack iaf. Alltid kul med lite respons.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Mini updatering

Har fått i ett kryss i bak, så det tar på rören..
    Tveksam till att det blir något nytt närmsta veckorna, för mycket jobb och för lite fritid för att hinna med allt som ska lösas.. Även om Christian är en klippa och hjälper till

VAC 413hk @ 8800 rpm fdes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Konsult
    Citat Ursprungligen postat av Modj Visa inlägg
    Mini updatering

Har fått i ett kryss i bak, så det tar på rören..
    Tveksam till att det blir något nytt närmsta veckorna, för mycket jobb och för lite fritid för att hinna med allt som ska lösas.. Även om Christian är en klippa och hjälper till

[/img]

Grymt jobb..Du borde starta en bilfabrik likt Koenigsegg med CAD ritade ursinnigt precisa byggen..

PS

Cossi:en är snart en veteranbil, eller vilken årsmodell var det från början =) ?
    zatzy.com| BMW

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •