Hur blir det med temp i låda och diffar om du kör plan undersida? Kommer du ha kylare för dessa?
Hur blir det med temp i låda och diffar om du kör plan undersida? Kommer du ha kylare för dessa?
en fråga modj.. hur mkt arbete är det att ex vis gjuta en sida så som du fått gjort och då hur mkt är det i skillnad i exvis vikt då exvis mot vanlig glasfiber och då arbets kostnad för dessa olika typer av materiell ??
för det är väl inte så att arbetsförfarandet är det samma för både glas fiber som kolfiber ???
vad vinner man på att använda kolfiber kontra glasfiber ??? förutom då ev styrka..tåligheten??
vore kul om du ev kan berätta mer om detta då jag kan mkt lite om just detta med kolfiber ..trevligt bygge du håller på med ...följer ditt projekt...
Nu gjuter jag inget till själv, men lite har jag snabbat upp iaf.
Kolfiber väger ungefär samma som glasfiber, det du sparar in på är snarare styrkan, kolfiber går att gjuta betydligt tunnare och ändå få starkare, det är här du sparar in vikten.
En kolfiber del väger ungefär hälften mot dito i glasfiber.
Ang arbete, så är det en hel del jobb för att gjuta en sida. Formar/delningar osv.
Vill minnas att formen till vänster bakskärm tog ca 30 timmar att tillverka. Så det springer lätt iväg i tid. och pengar om man inte gör det själv.
Kul att tråden inspirerar någon iaf![]()
Mvh Lars
alltid kul o spännande läsning o bara kör på som kommer du dra detta i hamn o fan så fränt den dagen,
låglastande bärgare finnes. uthyres med ell utan chafför B-kort ring för mer info 0738203495
Nu har det hänt lite med liket...
Jag har fått hjälp att rita upp en hel del i 3D som en grov byggskiss.
Sen har jag och Christian som hjälper mig med svetsandet gjort en "ram" i fyrkantsprofil. Huvud bågen har även blivit knäckt.
Det gick åt 3 försök innan jag blev nöjd![]()
Några bilder, ska försöka uppdatera lite mer det närmaste nu.
![]()
Trevlig rörbock! Funkar den bra?
www.Mooseville-Performance.com
Mazda Rx7 -88 - 12.62sec/187km/h - 377hk vid 0.85bar
Mitt Riktiga Projekt Med Wankelmonster och Volvo 142
Alltid lika kul och se uppdateringarna i denna tråd.
Kul och se att skelettet snart har en ryggrad också![]()
vilken skön stil du fick till på bågen den ser ut att ligga verkligen tajt mot insidan är det detta du strävat efter eller ser jag lite fel tro
mkt bra kämpat av dej Modjo gött arbete..följer som sagt...![]()