Bilsnack
Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 2345678910 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 146
    M mYGELs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Fritidsforskare
    jag har Watercircles. Flyttade över båda mina bilar då det skiljde väldigt mkt i pris mot trygghansa och folksam..

Min ena bil vart ju stulen och var försvunnen nästan en månad innan den hittades.
    så väntar nu på besked från dem och deras tekniker.

sen på seaten hade jag en parkeringsskada där motparten var känd och skrivit papper tsm då jag satt i bilen när hon skulle parkera framför mig..

först vart jag orolig när han sa den är inte original vi täcker bara originalsaker..
    Fast jag stod parkerad vid trotoaren och vart påkörd. men det löste sig efter en diskussion och fick ta den till verkstaden jag ville och hade kollat kunde ta den direkt.

Så än så länge tycker jag dom är ganska bra. visar sig snart hur det blir med volvon och så.
    Seat Leon Cupra -08 Powered By Vtech.se :)
    240 Original nu mer... ;) www.garaget.org/mYGeL

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Jag tecknade en försäkring hos Watercircles nyss.
    Det blev flera tusen kronor billigare. Framtiden får utvisa om det var ett bra val.

Registered User flywheels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av mYGEL Visa inlägg
    jag har Watercircles. Flyttade över båda mina bilar då det skiljde väldigt mkt i pris mot trygghansa och folksam..

Min ena bil vart ju stulen och var försvunnen nästan en månad innan den hittades.
    så väntar nu på besked från dem och deras tekniker.

sen på seaten hade jag en parkeringsskada där motparten var känd och skrivit papper tsm då jag satt i bilen när hon skulle parkera framför mig..

först vart jag orolig när han sa den är inte original vi täcker bara originalsaker..
    Fast jag stod parkerad vid trotoaren och vart påkörd. men det löste sig efter en diskussion och fick ta den till verkstaden jag ville och hade kollat kunde ta den direkt.

Så än så länge tycker jag dom är ganska bra. visar sig snart hur det blir med volvon och så.
    Hur gick det med Watercircles? Hur fungerade processen? Jag fick själv en offert av dem som var avsevärt billigare än Trygg-Hansa, men vill gärna veta om de också fungerar som de ska.
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

M mYGELs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Fritidsforskare
    Citat Ursprungligen postat av flywheel Visa inlägg
    Hur gick det med Watercircles? Hur fungerade processen? Jag fick själv en offert av dem som var avsevärt billigare än Trygg-Hansa, men vill gärna veta om de också fungerar som de ska.
    tja

Efter diskussion så löste det sig hyffsat. fick ingenting för saker jag hade i bilen löst. såsom Ipod som låg i handsfacket kopplat till stereon cd-skivor osv.. men är väl inte hela världen men endå surt.

Fick hyffsat för bilen efter några långa diskussioner och inskickning av alla kvitton och bilder och sånt. inte vad jag ville ha men hur ofta får man det. stereon fick jag ersättning för ialf.

i det hela så är jag ganska nöjd. och har ena bilen kvar hos dem om jag ej vart nöjd hade jag ställt av den och bytt bolag. nya bilen jag köpte istället för volvon är doc k inte försäkrad hos dem då dem inte var billigast på den.

en sak jag vart irriterad av var att när en av deras säljare ringde och försökte sälja fler försäkringar så försökte jag pressa ner priserna lite till och kolla pris på nya bilen o se fall jag lyckades pruta ner den offerten jag fick tidigare.. :P

då råkade han försäga sig och sa att jag stod som högrisk försäkringstagare då jag hade 2 skador på kort tid. vart förbannad och fråga varför då? efter en stund sa han att det var insplanet som skrivit det precis då då tog hans chef över telefonen och sa nej nej han läste fel osv bad om ursäkt och sa det påverkar inte dina premier.

förbannad som jag var ringde jag till insplanet och skällde ut dem och dem bad om ursäkt om det var så men dem kunde inte se att dem hade någon sådan notering. så dem ringde till watercircles. sen ringde en upp från insplanet och sa att det var watercircles egna noteringar och så. och att dem bad om ursäkt för det..

anledningen jag tände till på det då jag inte krockat eller nånting.
    Ena bilen vart påkörd av en stressad dam som skulle parkera framför men inte orkade backa in. så hon klipte ena framskärmen o så lite lätt. andra var volvon som vart stulen.
    Och ingenting av dem grejorna är jag vållande till så därför jag vart förbannad.

fick ursäkter från dem och så men lite irriterad fortfarande dock. men kanske jag som överdriver? :P

Registered User flywheels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av mYGEL Visa inlägg
    tja

Efter diskussion så löste det sig hyffsat. fick ingenting för saker jag hade i bilen löst. såsom Ipod som låg i handsfacket kopplat till stereon cd-skivor osv.. men är väl inte hela världen men endå surt.

Fick hyffsat för bilen efter några långa diskussioner och inskickning av alla kvitton och bilder och sånt. inte vad jag ville ha men hur ofta får man det. stereon fick jag ersättning för ialf.

i det hela så är jag ganska nöjd. och har ena bilen kvar hos dem om jag ej vart nöjd hade jag ställt av den och bytt bolag. nya bilen jag köpte istället för volvon är doc k inte försäkrad hos dem då dem inte var billigast på den.

en sak jag vart irriterad av var att när en av deras säljare ringde och försökte sälja fler försäkringar så försökte jag pressa ner priserna lite till och kolla pris på nya bilen o se fall jag lyckades pruta ner den offerten jag fick tidigare.. :P

då råkade han försäga sig och sa att jag stod som högrisk försäkringstagare då jag hade 2 skador på kort tid. vart förbannad och fråga varför då? efter en stund sa han att det var insplanet som skrivit det precis då då tog hans chef över telefonen och sa nej nej han läste fel osv bad om ursäkt och sa det påverkar inte dina premier.

förbannad som jag var ringde jag till insplanet och skällde ut dem och dem bad om ursäkt om det var så men dem kunde inte se att dem hade någon sådan notering. så dem ringde till watercircles. sen ringde en upp från insplanet och sa att det var watercircles egna noteringar och så. och att dem bad om ursäkt för det..

anledningen jag tände till på det då jag inte krockat eller nånting.
    Ena bilen vart påkörd av en stressad dam som skulle parkera framför men inte orkade backa in. så hon klipte ena framskärmen o så lite lätt. andra var volvon som vart stulen.
    Och ingenting av dem grejorna är jag vållande till så därför jag vart förbannad.

fick ursäkter från dem och så men lite irriterad fortfarande dock. men kanske jag som överdriver? :P
    Tack för feedback. Kollade lite bolagsfakta;

Har enbart uppgifter från 2010 bokslut för Watercircles Sverige AB. Det finns ett villkorat aktietillskott på 12,45msek. Förlust 2msek vilket i sig inte är konstigt för ett nystartat bolag. 4 anställda, vilket är förvånansvärt lite, dock är VD:n extern. Siffrorna kan ju se väldigt annorlunda ut för 2011.

Inga anmärkningar hos kronofogden, A- eller E-mål eller skuldsaldo.

Bolaget ägs av Besure Forsikring Skandinavia As i Norge. Bolaget grundades 2010 och har ett eget kapital på 22mnok. Förlust år 2010 på 4,1mnok.

Det viktigaste är egentligen vilka garantier det finns ifall bolaget t.ex. skulle läggas ned och man har samtidigt ett försäkringskrav. Vem ligger bakom Besure Forsikring Skandinavia AS?
    Har de i sin tur vidareförsäkrat?
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

M mYGELs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Fritidsforskare
    Citat Ursprungligen postat av flywheel Visa inlägg
    Tack för feedback. Kollade lite bolagsfakta;

Har enbart uppgifter från 2010 bokslut för Watercircles Sverige AB. Det finns ett villkorat aktietillskott på 12,45msek. Förlust 2msek vilket i sig inte är konstigt för ett nystartat bolag. 4 anställda, vilket är förvånansvärt lite, dock är VD:n extern. Siffrorna kan ju se väldigt annorlunda ut för 2011.

Inga anmärkningar hos kronofogden, A- eller E-mål eller skuldsaldo.

Bolaget ägs av Besure Forsikring Skandinavia As i Norge. Bolaget grundades 2010 och har ett eget kapital på 22mnok. Förlust år 2010 på 4,1mnok.

Det viktigaste är egentligen vilka garantier det finns ifall bolaget t.ex. skulle läggas ned och man har samtidigt ett försäkringskrav. Vem ligger bakom Besure Forsikring Skandinavia AS?
    Har de i sin tur vidareförsäkrat?
    Vad jag förstår så är det IF.
    att besure är samma försäkringsgivare som står bakom IF.
    men inte 100% men så jag fattat det på säljaren.

Seat Leon st FR 184 TDI
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    Leg. Sjuksköterska
    Edit: tar tillbaka allt positivt om WaterCircles, de kan ju inte göra något rätt, ett krångligt företag.
    Senast redigerat av Gundam den 2011-12-06 klockan 18:57.

Högvarvig
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    entreprenör
    Hopplösa försäkringsbolag.

Jag ringde till Morderna Trygghetsförsäkringar för att höja min körsträcka.
    Eftersom jag gjorde detta höjdes min premie (självklart inget konstigt med det)

Men i samband med detta började jag jämföra kostnader med andra försäkringsbolag.

Hittade ett som var nästan 50% billigare.
    Så jag ringde ett par dagar senare och sa upp min försäkring hos morderna och tecknade den nya försäkringen hos det nya bolaget.

Allt var frid och fröjd tills jag märker att Morderna inte vill släppa mina pengar dom dragit på autogiro. (drogs 1/12 och 1/12 sa jag upp försäkringen)

Förklaring: Jag höjde min körsträcka i november därför måste jag betala för HELA året, alltså retroaktivt för 2011

Detta fast jag förklarat att jag vill höja min körsträcka för nästa år eftersom jag numera har en bil och inte två som jag hade när jag tecknade försäkringen samt att jag INTE överskridit mina mil detta år.

Förövrigt gäller det en halvförsäkring för en bil med vagnskadegaranti.

Är det någon idè att lägga ner tid på detta? Gäller ca 2000:-
    Senast redigerat av Hoax den 2011-12-08 klockan 20:55. Anledning: Fel årtal
    I år firar jag 10 år på zatzy. Hela året!

Seat Leon st FR 184 TDI
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    Leg. Sjuksköterska
    Citat Ursprungligen postat av Hoax Visa inlägg

Men i samband med detta började jag jämföra kostnader med andra försäkringsbolag.

Så jag ringde ett par dagar senare och sa upp min försäkring hos morderna och tecknade den nya försäkringen hos det nya bolaget.

Allt var frid och fröjd tills jag märker att Morderna inte vill släppa mina pengar dom dragit på autogiro. (drogs 1/12 och 1/12 sa jag upp försäkringen)

Förklaring: Jag höjde min körsträcka i november därför måste jag betala för HELA året, alltså retroaktivt för 2011

Detta fast jag förklarat att jag vill höja min körsträcka för nästa år eftersom jag numera har en bil och inte två som jag hade när jag tecknade försäkringen samt att jag INTE överskridit mina mil detta år.

tycker du tar upp historien på Fairshopping.se de brukar av någon anledning fungera väldigt bra.

Registered User kaZmurs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004

Det borde bara vara till att ringa dem och förklara läget. Jag jobbar på ett av de större bolagen och i min värld ska det inte vara några konstigheter att få tillbaks pengarna.
    Det är en sak om du höjer under perioden, då betalar man alltid retroaktivt, men när du bara vill höja inför nästa period så ska det inte vara så.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Ring via växel ist för kundtjänst så slipper du snacka med manual-jonen. Du ber att få prata med en avdelningschef och förklarar läget. Tror du kommer få ett annat bemötande då. Kundtjänstjonen är utbildade i att säga nej till allt, på ett så trevligt sätt som möjligt.
    Alla som generaliserar är idioter!

Högvarvig
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    entreprenör
    Citat Ursprungligen postat av kaZmur Visa inlägg
    Det borde bara vara till att ringa dem och förklara läget. Jag jobbar på ett av de större bolagen och i min värld ska det inte vara några konstigheter att få tillbaks pengarna.
    Det är en sak om du höjer under perioden, då betalar man alltid retroaktivt, men när du bara vill höja inför nästa period så ska det inte vara så.
    Efter mycket om och men blev jag till slut uppringd av någon "ansvarig" som berättade att pengarna skulle betalas tillbaka.

Några dagar senare trillade pengarna in.
    I år firar jag 10 år på zatzy. Hela året!

Registered User fadetoblacks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    Moderna trygghetsförsäkringar har verkligen gått från att vara kanon som Vesta till att bli ett riktigt skitbolag över 2 år.

Min bil höjde de med 7000 kr från förra året till i år trots att jag inte haft en skada någonsin. från 12500 till 20000. De kände inte att det var information som behövde meddelas heller utan jag upptäckte det när jag kollade runt angående min hemförsäkring. Orsaken var att det var en hemskt olycksdrabbad vinter för Volvo och Saab och att jag då tyvärr hade fått en liten höjning. För det första så krockar man jävligt sällan inne i ett garage och "liten" kan ju ha varit den största underdriften jag hört.

Hoppas verkligen det går åt helvete för dem, Har redan klagat hos Nordea och bytt försäkringsbolag för allt

Efter mycket om och men blev jag till slut uppringd av någon "ansvarig" som berättade att pengarna skulle betalas tillbaka.

Några dagar senare trillade pengarna in.

Frankofil, för jag vågar. Rossens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Fastighetstekniker, natt.
    Är det någon som har tips på hur man säkrar sig mot framtida problem med ersättningsnivån för att bilen egentligen är finare än normaltskicket?
    Tar jag min bil som exempel så kommer den, när den ramlar av pallbockarna, vara i mekaniskt nyskick men med rensad inredning. Det är inte direkt normen för en 15år gammal peugeot GTI och jag oroar mig för att allt slit och alla pengar som lagts ut helt saknar värde om bilen skulle stjälas/krockas så illa att det blir inlösen.
    Så vad kan man göra nu i förväg?
    Peugeot 306 GTI -97 Lättad racer
    Peugeot 307 SW 2,0 Griffe -05
    Peugeot 206 1,6 Griffe -04

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Rossen Visa inlägg
    Är det någon som har tips på hur man säkrar sig mot framtida problem med ersättningsnivån för att bilen egentligen är finare än normaltskicket?
    Tar jag min bil som exempel så kommer den, när den ramlar av pallbockarna, vara i mekaniskt nyskick men med rensad inredning. Det är inte direkt normen för en 15år gammal peugeot GTI och jag oroar mig för att allt slit och alla pengar som lagts ut helt saknar värde om bilen skulle stjälas/krockas så illa att det blir inlösen.
    Så vad kan man göra nu i förväg?
    Tror det är gnanska små variationer beroende på skick om det inte är en riktig raritet vi talar om. Mitt tips är väl att dokumentera så mycket du bara kan, fota, logga, kvitton, etc, etc. Kolla även direkt med ditt försäkringsbolag vilken hänsyn de tar till skicket etc. vid eventuellt ärende.
    Alla som generaliserar är idioter!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •