Finns det något bolag som tillåter bankörning i år?
Salusansvar har ju tagit bort det om det inte sker i Porscheklubbens regi =(
Vill inte riskera att kasta 250k i sjön om det skiter sig men det kanske är den bittra saningen
Finns det något bolag som tillåter bankörning i år?
Salusansvar har ju tagit bort det om det inte sker i Porscheklubbens regi =(
Vill inte riskera att kasta 250k i sjön om det skiter sig men det kanske är den bittra saningen
Nu:Porsche GT2
Ex:Focus RS -10
Ex:Impreza STI -09
SPECIALFälgar, flyttafordon.se
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
http://www.facebook.com/KMotorsport
Vet inte om någon läser här i en så gammal tråd som ligger klistrad, men gör ett försök iaf.
I hela tråden diskuteras ju i princip bruksbilar och normala förhållanden.
Hur är det egentligen med tävlingsbilar?
Är alla tävlingsbilar oförsäkrade mot stöld eller är det bara jag som börjar bli gammal och nojjig?
Har pratat med bilsport-mc, hansa, if och några till.
Det är som en magisk trollformel. Så fort jag nämner att det rör sig om en tävlingsbil slutar dom lyssna.
-Altså, jag vet att jag inte kan teckna en krock-försäkring. Jag vill bara ha en stöld/brand, och den behöver inte gälla om jag tänder eld på bilen själv på banan eller voltar ut i armcoräcket, men om garaget brinner ner eller nån snor bilen eller motorn för den delen vore det kul med en försäkring juh.
-Vi kan inte försäkra en tävlingsbil.
*ARGH! CEPEN!*
-Ja men lyssna nu för i helvette, jag vill i princip ha en garageförsäkring!
-Jaha, jo, men det går ju...
-Bra, men problemet är att en Nissan Cherry Turbo kostar 5-10K på blocket, och det är lite i underkant om olyckan skulle vara framme.
Någon föreslog att jag skulle fota och dokumentera bilen om det var något särskilt med den. (check. www.woken.se Fastest FWD in Europe 2010-2014)
-hehe, jo, altså det kanske funkar om man monterat flådiga fälgar eller en tuff stereo.
Säg att jag har en stereo och fälgar för 50K, då kommer ni erbjuda 25 och så är saken klar. fine,
men om jag begär 500K lär ni knappast betala ut 250K utan att blinka. aight?
Någon som forskat i detta?
www.woken.se
Nissan Cherry Turbo FWD
8,99 - 259kmh med SR20DE på TierpArena 2011 -Europas snabbaste FWD-bil-
Någon som kan något om Atavas regler?
Har haft lite inbrott i min bil, och enligt dem så blir det för dyrt att laga, som jag trodde. En sierra -89 är inte mycket att härja om.
Men, skulle jag lagat bilen, ville dom ha 1800:- i självrisk. Och när dom löser in den, så är det 3600:-
Varför då?
EDIT:
Har fått svar.
Eftersom jag anmält 2 skador vid olika tillfällen blev det ett och samma beslut om dem. Inlösen. Men i och med 2 skador, 2 självrisk.
Surt, men det skulle tydligen vara så.
Senast redigerat av agnanaurion den 2009-06-25 klockan 00:26.
Eftersom ingen svarat på min fråga och jag lyckats lista ut hur man kan försäkra sin racebil själv,
så kan jag istället berätta vad jag kommit fram till.
Det i princip enda sättet att försäkra sin racebil på är att starta en firma och teckna in bilen som en inventarie i firman.
För att bedömma värdet kan man anlita en värderingsman ackrediterad av handelskammaren. Om Företaget är en sådan.
Har man ingen firma finns ingen hjälp att få.
www.woken.se
Nissan Cherry Turbo FWD
8,99 - 259kmh med SR20DE på TierpArena 2011 -Europas snabbaste FWD-bil-
Det kan finnas hjälp och undantag men inget vi annonserar om då det inte är kundgruppen man söker. Länsförsäkringar kan lägga in försäkring även på tävlingsbilar, de få vi gör brukar vara rallybilar oftast och de får ju försäkring även för körning på gata men endast som transport.
Andra tävlingsbilar har vi erbjudit delkasko och så kallad begränsad vagnskada, anledningen att vi har med vagnskada är för att kunderna ska komma åt skydd för skadegörelse också. Men det är upp till enskilda länsbolaget att välja om man vill erbjuda denna försäkring. Det blir individuell bedömning och dessutom oftast med besiktning av en skadetekniker, då får man dessutom koll på vad vi försäkrar rent ekonomiskt och kunden kan känna sig trygg med att få korrekt ersättning
Så har du en bra kontakt på Länsförsäkringar kan det finnas lösningar. Om någon har dessa problem i Jämtland är de välkomna att kontakta mig
MVH Lorant
Jaha, efter några samtal blev det Vesta försäkring på alla bilar samt hem- sparar över 3000 på det!
Jävligt bra tråd, skål på er!
//Greven
Vid hjälp med Försäkringar och villkor kontakta mig.
Man kan ju ta hjälp av en tjänst för att jämföra bilförsäkringar som insplanet, för att skapa sig ett hum om priserna + att de har rådgivare som man kan konsultera gratis om man har funderingar.
iofs samarbetar de inte med alla, men man kan iaf se priserna o ta den som passar en bäst.
+ det kostar inget extra jämfört med om man kontaktar försäkringsbolagen direkt. tvärtemot vad ngn skrev tidigare i denna tråd.
Kan varmt rekommendera Mecano, bra villkor och grymma priser om man har tur.
Vilka har ni kommit fram till funkar bäst för er?
Vilka försäkringsbolag ska jag kolla på? Använda Insplanet för en prisbild?
Hur kinkiga är de olika bolagen när olyckan är framme?? Har nu Länsförsäkringa skåne för att de har bra priser och vilkor men hur är det i verkligheten med de olika??? nu för gatan, ej bana
En bil, två fil, tre mil
Ett relativt nytt försäkringsbolag Watercircles har dykt upp lagom nu när Atava försvinner.
Bra priser har dom också, jag sparar 40% jämfört med den näst billigaste.
Vad jag har förstått så är det ett norskt bolag men har samröre med IF och Insplanet på något sätt?
Den stora frågan är om någon har några erfarenheter av dom?