Så hur göra nu? ställa av, stunden senare ringa IF och säga min bil är avställd och jag ska absolut inte ha garageförsäkring?Ursprungligen postat av 90hk klubben
Sen låta den stå några dagar och sen ställa på och ringa upp nått annat bolag?
Så hur göra nu? ställa av, stunden senare ringa IF och säga min bil är avställd och jag ska absolut inte ha garageförsäkring?Ursprungligen postat av 90hk klubben
Sen låta den stå några dagar och sen ställa på och ringa upp nått annat bolag?
Fick en faktura på 8000:-nu från IF på hela årsbeloppet. Du tycker jag ska skita i å betala den då TuneR?
Halverade försäkringen för båda mina bilar med 2 samtal idag.
Lyssna på detta!
Jag tar i kontakt med "Insplanet" som skall se vilket försäkringsbolag som är billigast.
Medans dom kollar detta ringer jag själv runt och frågar efter prisuppgifter hos folksam samt Länsförsäkringar.
Folksam skulle ha 11700:- för Halvförsäkring/helår.
Länsförsäkringar 12000:- för Halvförsäkring/helår.
Det är sjukt mkt pengar för att äga en Audi 100 Turbo Quattro..
Det jag gör är att jag ringer länets och tecknar en hemförsäkring för 1000:-/år som täcker för te.x borttappad mobiltelefon' inbrott och om jag blivit av med prylar för ett värde upp till 70 000:- eller något sådant.
Jag frågar sedan vad jag får ned min bilförsäkring till. 6000:- Halvförsäkring/helår.
Då har jag fått ned försäkringen 5000:- +en försäkring till (som jag ser det)
Vad som händer är att jag då får hemförsäkringen billigare för att jag tecknade en bilförsäkring.
Hemförsäkringen 1 000:- +rabatt = 500:-.
Bilförsäkring 12 000:- +rabatt = 6000:-.
6500:- inkl en "drulle\hemförsäkring" istället för 12 000:- Halvförsäkring/helår.
Det tyckte jag blev rätt lyckat.
Insplanet ringer och säge ratt dom hittade några som kostade 11 700:-/år vilket jag tackade nej till rätt omgående.
Går att hitta genvägar! Det var mitt tips iaf.
MVH//Andreas Rudin
Finns ingen galnare och slöare..
Ursprungligen postat av azathoth
Oki??? Du ändrade från helförsäkring till halvförsäkring? Då har du halverat försäkringen. Om det är PRISET på försäkringarna du halverat får du ju gärna säga hur du gjorde.
Ford Mustang -67 380hk / ? Nm
Saab 9-3 SC -06 320hk/420Nm
Årets verkstad: KK Service
Nix inte ändrat förutsättningarna.Ursprungligen postat av MrTurbo
Micran ringde jag och pratade med dem, resultat ~3000:- ner.
RX-8an fick jag ner 2000:- men det var inte tillräckligt så där byter jag bolag ~6000:- ner.
Det lönar sig verkligen att kolla sig för lite =)
Ha ha. Man ska inte vara för snabbUrsprungligen postat av 90hk klubben
IF har nu lyckats skicka hem 2st fakturor till mig trots att jag sa upp försäkringen i mars (innan bilen ställdes på) och bilen inte varit i min ägo sen i April.
Har också haft ett annat föräskringsbolag imellan (Vesta) som fungerat exemplariskt ang. teckning och uppsägning.
Fick får några veckor sen ett brev från IF. Hej. Här har du din halvårspremie på en Nissan Skyline.
Vart en trepoängare i soptunnan.
Fick idag en till faktura för perioden 29mars till 16april. dvs. De vill ha betalt för en tid då bilen var försäkrad hos Vesta.
Börjar tröttna på IF nu. De vet iallafall hur man torskar kunder.
För inte orkar jag betala för att bli brevmobbad med fakturor.
Bu och blä på IF.
Jag tänkte försäkra RX-7an där, men har nu kommit på andra tankar.
Silvian kommer jag nog flytta därifrån så fort jag får tid.
edit: Gjorde ju helt rätt i att kontakta banken och ta bort autogirot från IF efter första brevet. Annars hade dom väl snott pengarna för att sedan åma sig med återbetalning.
Senast redigerat av 90hk klubben den 2008-05-27 klockan 20:51.
Tänkte jag lägger till detta här också, lite angående hur försäkringsbolagen ersätter skador vid "banmöten"
Saxat från Porsche Club Sverige
Angående skador på bilen
När det gäller kaskoförsäkringen (vagnskada) så är det PCS tolkning att följande gäller:
* Folksam undantar bara tävlingskörning och träning för tävling
* Salus Ansvar undantar bara tävlingskörning och träning för tävling
* IF har meddelat att deras Kaskoförsäkring gäller vid PCS banmöten dock med 15 000 Kr självrisk på vagnskada. Man kräver också en viss återrapportering från PCS efter varje banmöte där eventuella skador beskrivs. Vi kommer att tillmötesgå detta.
* Bilsport och MC flaggar för att en villkorsändring kan vara förestående. I nuläget säger villkoren att man undantar tävling och träning inför tävling. Var observant!
* Länsförsäkringar ersätter inte skada som täcks av Kaskoförsäkringen om den uppstår på bana. Nu är detta bolag lite speciellt eftersom det består av många länsbolag. Var och en måste kolla med sitt eget bolag. En del medlemmar har tidigare fått klartecken.
* Trygg-Hansa ersätter inte skada som täcks av Kaskoförsäkringen om den uppstår på bana.
För övrigt vill vi påpeka att om någon annan orsakar en olycka på din bil så är det din försäkring som får ta den skadan och du som får betala självrisken för denna skada. Det är således inte som i trafiken då den vållande ersätter skadan från sin trafikförsäkring. Detta är den strikta tolkningen av att trafikskadelagen inte gäller vid inhägnat tävlingsområde.
Porsche 944 Turbo -86 Skrotad
Porsche 911 -71 (935) 3.2l carrera motor, Mer info kommer
Opel Calibra -94 bruksbil
Projekttråd
CREATIX
JE Racing Dynamix
Min bil gick sönder.
Räkningen skulle sluta på över 11500 kr.
Bilen 4 år gammal och 8500 mil. Jag ringde Folksam. Man kan tydligen få ut för motorhaveri(?) på försäkringen. Så nu ska jag betala 3000 kr till verkstaden (motsvarande självrisk) och Folksam betalar resten.
Jag har min gamla Saab försäkrad genom Trygg hansa och den har varit påställd sedan maj 2007. Det slog mig nu ikväll att jag inte minner mig ha fått och betalt någon faktura för premien trots att en varit påställd över ett år. Kan jag haft nåt överskjutande från föregående år som betalar för nuvarande?
Blev lite tvärorolig att den skulle blivit oförsäkrad? enligt vägverket är den dock försäkrad hos trygg hansa fortfarande. Ska ringa imorgon, men vore guld om nån kunde ge nån logisk förklaring....? den har haft körförbud sedan februari om det kan ha nån inverkan...
Okej, jag svarar mig själv :-)Ursprungligen postat av Wille85
Trygg Hansa hade vid påställning i maj 2007 aktiverat försäkringen men glömt att debitera för densamma. Men de var snälla och nollade det eftersom felet var deras eget. Slutet gott allting gott![]()
moderna försäkringar och modernabil är missat. Även altantica.
Atava (är iofs skit), vesta, dina försäkringar.
SPECIALFälgar, flyttafordon.se
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
http://www.facebook.com/KMotorsport
det läggs inte på ngt bara för att insplanet tecknar fsk.. utan dom får bara en del av årspremien.Ursprungligen postat av Wernvall
men när man ringer till ett bolag så kan vi lägga in en del rabatter som inte dom kan och även fixa flerförsäkrings-lösingar.
Vilka ska man vända sig till om man vill ha sin trimmade/ombyggda bil värderad?
[ OO===[ ][ ]===OO ]
http://www.fordonsvarderingen.se/?ref=afiliate02&gclid=CKiE4pCQ3pYCFQ6R1QodSQ-L3A
http://www.onlinevardering.se/?gclid=CNvK_5-Q3pYCFQuJ1Qod7la03Q
just när de gäller ombyggda bilar osv har ja fan ingen aning om de finns nån som gör. har inte hört talas om det iaf