Helt rätt och riktigt, men ogillas av branchen.Ursprungligen postat av 90hk klubben
Helt rätt och riktigt, men ogillas av branchen.Ursprungligen postat av 90hk klubben
RoslagsAssistans (FALCK Roslagen)
Bärgning & Väghjälp, dygnet runt! tel. 0175 - 703 88 / 0176 - 184 80
Teckna Falck Väghjälp och få gratis bärgning och hyrbil
Klista klistra klista tråden!
Så om jag ställer av, ringer och säger att jag vill säga upp försäkringen helt, så är det okej? Blir inget skit att jag plötsligt har två försäkringar när jag ställer på sen? helt struken ur "listan"?Ursprungligen postat av zerial
hur länge måste jag ha bilen avställd? tänkte ändå ställa av 2-3 månader nu snart, räcker det?
För dom som kör BMW så är http://www.originalforsakring.com/ ett bra alternativ. Billiga och dessutom så garanterar dom att bilen repareras hos aktoriserad BMW verkstad vid skada.
BMW 535dAMT e61, BMW Z4 Roadster -03, BMW M535i -86
ITSFUN.nu
so what.. deras premier som dom höjjer hela tiden ogillas av oss.. så länge man har lagen på sin sida ska dom väl skita i om vi utnyttjar systemet, för det gör dom oxå..Ursprungligen postat av zerial
Ursprungligen postat av solnaligan
De har ju inte med Aktsam, den överlägset billigast för min typ av målgrupp (vanlig bil, över 30, egen tomt).Ursprungligen postat av TheMPG
Opel - Försäkringar: 08-54170214
zatzy.com |
CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
Instagram: _wernvall_
Kalas info här, fram med karlssons och klistra tråden.
Lyfter denna tråden i.o.m att jag har hittat en billigare försäkring.
Kan man ställa av bilen, sedan ringa sitt försäkringsbolag och säga att man har ställt av bilen så att dem kan kolla upp det direkt och därefter säga upp försäkringen?
Sedan ringa sitt nya bolag och tekna en försäkring och däreter ställa på den på en och samma dag?
Jag vill inte behöva vara utan försäkring på bilen ett par dagar.
jag funderar oxxå på att byta bolag.
Är det bara att ringa bolaget och säga att man ställt av bilen? måste man tacka ja till automatisk avställnings försäkring eller vad den hette?
Ska man teckna ny försäkring med nytt bolag innan man ställer på bilen? eller ska man ställa på bilen och sedan tecka ny försäkring?
Buschur Racing
sveland har 30dagar du måste ha bilen avställd innan dom släpper försäkringen.. bet i de sura äpplet och ställde av bmwn... sparade 15000kr om året på det.. från 19k till 4k... helt jävla sjukt..
Ursprungligen postat av solnaligan
Försäkrignsbolagen är direkt kopplade till vtr och ser när bilen blir avställd så ringa och säga att den är avställd när den inte är det fungaerar inte.Ursprungligen postat av armani80
enklast är
1 ställ av
2 ring och säg att du avstår avställningsförsäkring.
3 ring nästa bolag dagen på och försäkra den där.
avställningsförsäkring blir det om man har halvförsäkring eller helförsäkring men det är ingen lag på att bilen ska vara försäkrad då.
Lag är det på trafikförsäkring när bilen är påställd har man inte täcknat trafikförsäkring gör TFF det för cirka 30 k per år ....
någon som vet hur saluansvar är ifall man ska ställa av bilen och byta bolag dagen efter?
ifall dom är som sveland som släpper efter 30dagar?
Det hoppas jag inte för jag har oxxå domUrsprungligen postat av TimS
=
Har dock inte fått bilen tillbaka från reparation än.
Byter bolog då dom är klar med den.
Dom tjamsa så himla mycket innan dom börja laga den, dom ska laga inte tjamsa vad annars betalar min massa extra försäkringar för?
Dessutom är dom inte billigast för mig längre!
Buschur Racing
tror det gick bra faktist... ställde av bilen (innan 19:00) ringde saluansvar.. dom sa att det sköttes automatiskt. ställde på bilen med atavas försäkring..Ursprungligen postat av armani80
har inte hört ngt från dem än ialf..