Bilsnack
Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 146
    import guru
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Några dumma frågor: är det bättre att byta bolag nu i skiftet av månaden dec-jan, om man ska gå från ett bolag till ett annat, än att byta direkt i dag tex.

mer dum fråga, kommer man få betala någon årsskatt eller någe igen om man byter bolag? betalde ju den för någon månad sedan.
    Buschur Racing

import guru
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    hur länge tar det innan bolaget ser att bilen är avställd?

gjorde avställning nyss men dom såg det inte direkt.
    Buschur Racing

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ett bolag som inte har kommit i tråden tidigare, min kompis jobbar på Hosted By One.com | Webhosting made simple , han hjälper er med försäkring, 08-4500005 är hans direkt nummer.
    zatzy.com | Moderator
    * john@zatzy.com

Registered User TuneRs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Försäkringsmäklare
    Ni kan skicka pm till mig så letar jag fram en billig bilförsäkring
    Senast redigerat av TuneR den 2008-01-30 klockan 16:04.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av John
    Ett bolag som inte har kommit i tråden tidigare, min kompis jobbar på Hosted By One.com | Webhosting made simple , han hjälper er med försäkring, 08-4500005 är hans direkt nummer.
    Fast det där är ju inte ett försäkringsbolag utan ngn variant på insplanet, som jobbar mot de bolag som de har avtal med och kanske inte de som alltid är billigast. Rätta mig gärna om jag har fel angåen detta John.

//d
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Försäkringsmäklare
    Vi har inte teckningsrätt på alla bolag, men vi kan se vad de flesta premier på ca 60 försäkringsbolag på marknaden.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av TuneR
    Vi har inte teckningsrätt på alla bolag, men vi kan se vad de flesta premier på ca 60 försäkringsbolag på marknaden.
    Jo men frågan är ju om ni råder kunden att direkt ringa det bolag som är billigast eller om ni tecknar på det bolag som ni har teckningsrätt hos (läs: ni får provision från.)

Inget fel att tjäna pengar men som kund ska man ju vara medveten om hur verksamheten bedrivs.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Försäkringsmäklare
    Självklart är kontentan att vi i första hand erbjuder rådgivning till våra kunder. Vi har tillräckligt att göra så pengar tjänar vi

Knäpp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Tänkte bara tipsa om OKQ8 Backupförsäkring, riktigt bra att ha, tar en del av den vanliga självrisken vid t.ex vilolyckor, skadegörelse, tar även en del av kostnaden av självrisken för vindrutebyte..

http://www.okq8.se/privat/hemma/forsakringar/backup

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Försäkringsmäklare
    Det är folksam som ligger bakom den försäkringen, mina erfarenheter när det gäller Folksam är att de är dyra och svåra att både sammarbeta och få den hjälp man har rätt till

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av TuneR
    Det är folksam som ligger bakom den försäkringen, mina erfarenheter när det gäller Folksam är att de är dyra och svåra att både sammarbeta och få den hjälp man har rätt till
    Är faktiskt benägen att hålla med här. Mina erfarenehter, främst av delade skaderegleringar, av Folksam är att de väldigt gärna skjuter över ansvar på andra och att man får ligga på som sjutton och härskna till för att det ska röra på sig.
    - Abraham Lincoln

RoslagsAssistans zerials avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Bilbärgare
    Citat Ursprungligen postat av Linus
    Tänkte bara tipsa om OKQ8 Backupförsäkring, riktigt bra att ha, tar en del av den vanliga självrisken vid t.ex vilolyckor, skadegörelse, tar även en del av kostnaden av självrisken för vindrutebyte..

http://www.okq8.se/privat/hemma/forsakringar/backup
    Villkoren är rätt snäva, och för 620/år borde det ge lite mer. Tittar man på räddningsdelen så ger Falck Försäkrings produkt EuroAssist bättre moment, bla obegränsad rätt till bärgning, även hemtransport om det är kostnadseffektivare - och där bara för 540 / år. Det är för och nackdelar mot varandra.
    RoslagsAssistans (FALCK Roslagen)
    Bärgning & Väghjälp, dygnet runt! tel. 0175 - 703 88 / 0176 - 184 80

Teckna Falck Väghjälp och få gratis bärgning och hyrbil

15 år på Zatzy! MrTurbos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    KK Service, Årets verkstad
    Kontakta bolagen själva och stå över alla förmedlare. De jobbar ju inte gratis de heller, på ett eller annat sätt betalar du deras arvode.

För övrigt rekommenderar Länsförsäkringar, inte för att de är billigast jämt utan för att de är mycket bra att ha att göra med. Vilket är det viktigaste när det händer något. Kan vara värt några kronor extra jämnfört med att strida med sitt eget bolag för att få ersättning...
    Ford Mustang -67 380hk / ? Nm
    Saab 9-3 SC -06 320hk/420Nm
    Årets verkstad: KK Service

Har man så ska man Malmstens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Testade precis att ställa av bilen å ringa IF för att tacka nej till garageförsäkring. Hon jag pratade med då sa då att det tar 1-2v för försäkringen att försvinna, de berodde på hur lång tid det tog för vägverket att meddela bolaget om att bilen är avställd.

Vad tror ni, hoppar försäkringen igång igen om jag ställer på bilen imorn?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Försäkringsmäklare
    Dom medelar varje dag kl 18:00. Det tar inga 2 veckor..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •