Bilsnack
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 83
    7,45 BTG med P 964 RS Säråss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Gabber: Offtast kan det hända att bankerna går igenom ägarskap på finnansierade bilar, då ser dom att du sålt bilen och det är då det kan bli liv i luckan!

Samtidigt så vet jag inte (jobbar inte på finansbolag) om dom inte får information från vägverket avv bilen med reg.nr XXX XXX har bytt ägare, kan vara mycket möjligt nämligen... Tål att undersökas faktiskt!

Samtidigt så om bilen har kreditspär så ser garanterat köparen av bilen det när han väl får regbeviset, viserligen är det kankse för sent att göra nått åt saken då... Lite därför jag skrivit denna tråd, för att varna för sådant...
    /Jimmy Särås
    -STERTMAN MOTORSPORT-
    Din Audi, BMW, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen Tuner & Service Verkstad!

Kleiv
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Särås
    Samtidigt så om bilen har kreditspär så ser garanterat köparen av bilen det när han väl får regbeviset, viserligen är det kankse för sent att göra nått åt saken då... Lite därför jag skrivit denna tråd, för att varna för sådant...
    /Jimmy Särås

Får man ens ett nytt regbevis om man sålt en bil med kreditspärr?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Kleiv: Hur menar Du nu?

Om jag köper en bil av dig som har lån så kan jag fortfarande bli ägare på bilen och jag kommer fortfarande att få ett regbevis... Och om Din fråga var om man får regbevis om man har lån på bilen så är svaret ja...

Viktigt att veta är att det är det gula papret som Ni får från vägverket som är värdefult, riktigt värdefult...
    /J
    -STERTMAN MOTORSPORT-
    Din Audi, BMW, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen Tuner & Service Verkstad!

Kleiv
    Guest
    Kleiv: Hur menar Du nu?

Om jag köper en bil av dig som har lån så kan jag fortfarande bli ägare på bilen och jag kommer fortfarande att få ett regbevis... Och om Din fråga var om man får regbevis om man har lån på bilen så är svaret ja...

Viktigt att veta är att det är det gula papret som Ni får från vägverket som är värdefult, riktigt värdefult...
    /J

Okej jag hade hört något annat men var inte riktigt säker på min källa men nu vet jag mvh Kleiv.

Kleiv
    Guest
    Blanko lån tror jag det heter, men vet inte hur man stavar det exakt...

Hur som helst så kan vissa finansbolag ta bilar som är äldre än 10 år om det är nånting utöver det normala typ Porschar & Ferrari osv...
    Dock så brukar GE & dom få som kan ta sådana bilar kräva att man lägger lite mer än 20% kontant och kanske inte ett lån på 60, 72 & 84 månader.

Men går ni köpas tankar på en Porsche eller så kan jag säkert ge Er värdefulla tips hur Ni gör...

Lån är en extrem djungel och är det på allt...
    Dock kan det vara bra att ha av olika anledningar!
    /Jimmy Särås

För att vara exakt så heter det blancolån =)

Porsche har så bra andrahandsvärde så dom flesta kan ge ett högre restvärde då andrahandsvärdet är bättre så Porsche är ofta biligare att låna på och med det menar jag en lägre månadskostnad.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Citat Ursprungligen postat av Kleiv
    Okej jag hade hört något annat men var inte riktigt säker på min källa men nu vet jag mvh Kleiv.
    Du kanske tänker på Leasing?

Med Leasing går det inte att byta ägare hur som helst, vet faktiskt inte hur det är med reg.bevis där heller...
    Har ingen bil själv på leasing, men kan kankse fråga nån som jag vet har det...
    MEn vet att ägarbytte inte går att göra på bil där det ligger en leasing på iaf...
    /J
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Kleiv
    Guest
    Du kanske tänker på Leasing?

Med Leasing går det inte att byta ägare hur som helst, vet faktiskt inte hur det är med reg.bevis där heller...
    Har ingen bil själv på leasing, men kan kankse fråga nån som jag vet har det...
    MEn vet att ägarbytte inte går att göra på bil där det ligger en leasing på iaf...
    /J

Kanske den jag hörde det ifrån vem det nu var tog förgivet att det var så på bilar med kredit!? ja ja nu vet jag iaf, tack mvh Kleiv.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    För att vara exakt så heter det blancolån =)

Porsche har så bra andrahandsvärde så dom flesta kan ge ett högre restvärde då andrahandsvärdet är bättre så Porsche är ofta biligare att låna på och med det menar jag en lägre månadskostnad.
    Skönt att nån kan tala om för mig hur det stavas!
    TACK, ska genast försöka memorera stavningen, blancolån...

Visst är det så att Porsche brukar stå sig bra, men det finns även där undantag, oavsett vilket så rekomenderar jag ändå att man har en bra avbetalningstakt på lånet trots att det är en Porsche.

Det brukar löna sig i längden och tror bara att man mår bra av det den dagen man nu eventuelt säljer sin ögonsten!?

Samtidigt så vet jag att finansbolagen fortfarande kan vara kinkiga i en Porsche 911 -84...
    /Jimmy Särås
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Kanske den jag hörde det ifrån vem det nu var tog förgivet att det var så på bilar med kredit!? ja ja nu vet jag iaf, tack mvh Kleiv.
    Inga problem, jätte kul att jag kunde stå till tjänst och hjälpa Dig!

Men som sagt bil med avbetalning får man regbevis på och man kan sälja den utan att lösa lånet, det ska dock inte gå med en bil som har Leasingspärr..
    /J
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Kleiv
    Guest
    Skönt att nån kan tala om för mig hur det stavas!
    TACK, ska genast försöka memorera stavningen, blancolån...

Visst är det så att Porsche brukar stå sig bra, men det finns även där undantag, oavsett vilket så rekomenderar jag ändå att man har en bra avbetalningstakt på lånet trots att det är en Porsche.

Det brukar löna sig i längden och tror bara att man mår bra av det den dagen man nu eventuelt säljer sin ögonsten!?

Samtidigt så vet jag att finansbolagen fortfarande kan vara kinkiga i en Porsche 911 -84...
    /Jimmy Särås

Ja för man vill ju inte behöva gå till sin privata bank och ta ett nytt lån när man sålt bilen för att kunna lösa skulden! vilket mardrömmsscenario när jag tänker efter, bahhh! mvh Kleiv.

Kleiv
    Guest
    Inga problem, jätte kul att jag kunde stå till tjänst och hjälpa Dig!

Men som sagt bil med avbetalning får man regbevis på och man kan sälja den utan att lösa lånet, det ska dock inte gå med en bil som har Leasingspärr..
    /J

Då kan jag väll lika gärna gå hela vägen!? =)

Om du sålt en bil till mig med kredit bunden till bilen då får väll du räkningarna som vanligt hem till dig och först när du skiter i att betala då kommer dom kräva sin del i min bil som du sålde till mig då den ligger som säkerhet!? har jag rätt?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Då kan jag väll lika gärna gå hela vägen!? =)

Om du sålt en bil till mig med kredit bunden till bilen då får väll du räkningarna som vanligt hem till dig och först när du skiter i att betala då kommer dom kräva sin del i min bil som du sålde till mig då den ligger som säkerhet!? har jag rätt?
    Låter nästan som om Du har läst hela första posten jag skrev i den här tråden!?

Ja då kommer dom eller när dom får reda på att Du brytigt det kontrakt Du tecknade med finansbolaget, det vill säga när dom fåt reda på om bilen har bytt ägare...

Det kan hända att en bil bytt ägare mer än en gång innan dom märker det dock.
    M.V.H Jimmy Särås

P.S Varför skriver jag alltid elelr i stället för eller? *hmmm*
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    Ja för man vill ju inte behöva gå till sin privata bank och ta ett nytt lån när man sålt bilen för att kunna lösa skulden! vilket mardrömmsscenario när jag tänker efter, bahhh! mvh Kleiv.
    Exakt för tänk om Din just inköpta Porsche råkar vara en fabriksny Porsche Cayman för 850,000:- (det vill säga ganska så väll utrustad) då kan jag säga att efter 1-2 år så kanske man ska vara glad om man får vad kan man säga 400,000 till 550,000:-?
    Beroende på mil?
    Så det betyder i sin tur att man bör amortera av 300,000:- till 450,000:- men man har ju slängt in 100,000:- kontant i bilen så det blir typ 200,000 till 350,000:- i värde fall? Om min spå dom går in på värde fall i Cayman, vilket jag kankse inte hoppas på...

Varför jag skriver så här är för att ingen ska få för sig att gå och köpa en Porsche och tro att Porsches värde varar och när dom sedan inte har råd med bilen försöker sälja den (kanske efter 3 år, då vagnskadan gåt ut).

Hur som helst räknade lite och fick fram följande sifror:
    På 24 månader så blir månads kostanden 12,470:- med 3,90% ränta och 100,000:- kontant och 500,000:- i restvärde efter 24 månader...
    Trevlig och bilig kalkyl?
    /Jimmy Särås
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Kleiv
    Guest
    Låter nästan som om Du har läst hela första posten jag skrev i den här tråden!?

HAHAHAHAHA! Nu skäms jag lite =) ska ta och läsa den snarast =)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Bilar
    HAHAHAHAHA! Nu skäms jag lite =) ska ta och läsa den snarast =)
    *lol*

Hur som helst angående folk som amorterar för lite och sedan tar blancolån för att ha råd att bli av med den gamla bilen och sedan även lånar via ett blancolån för att ha råd med 20% handpenning är riktigt ute och cyklar, jag vet många kunder som gör det, och trots mitt yrke som bilnasare så avråder jag alla kunder från att göra så, hatar att lura folk!
    För även om dom lurar sig själva så får till och med en nasare som mig dåligt samvete över sådana kunder, bäst är då för dom att sita kvar i deras gamla bil eller sälja av bilen privat (där man oftast eller nästan alltid får mer betalt för bilen). Och sedan köpa en annan bil där dom kan åka biligt (inget nytt eller dyrt) utan typ en Toyota Camry -93 eller annan "budget" bil med lite mil kvar tills man får ekonomin på föter, vet det låter inte kul men har man inte råd så har man inte! :/

/Jimmy Särås
    -STERTMAN MOTORSPORT-

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •