Bilsnack
Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 123456789101114 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 230
    Vet inte om det går att handla ifrån dom som privat person. Men det är iaf det här företaget som tillverkar dom.
    Piab vacuum technique, vacuum pumps, suction cups, vacuum conveyors, vacuum grippers

Själv kör jag med en sån här vakum pump. Märkte dock att den behöver antagligen stå ute där det är lite svalare, blev ganska varm. Var invigning av den i kväll.
    Senast redigerat av Ajden den 2005-02-20 klockan 18:46.

Audi NaRkOmAn Dennis Jonssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    NC Operatör
    tackar för detta...Undrar om man kommer våga å gjuta av kaross delarna på bilen

Älskar bensinångor Lords avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Underbart skrivet. Mera av sådant här.....!
    Vadå, Elvis är död..!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    klistra klistra klistra
    Kim Zemren

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    levnadskonstnär
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Jonsson
    tackar för detta...Undrar om man kommer våga å gjuta av kaross delarna på bilen
    Prova först på vad som helst som inte är så viktigt ifall det misslyckas,,,annars kanske Du kan höra med någon av de som gått vår kolfiber/glasfiber kurs under vintern ifall de kan hjälpa dig....
    Gör man allt rätt är det inga problem...Det finns tom. ett raceteam här som hyrde en hyr bil och gjöt av under en snabb långhelg,,,sen lämnade de tillbaks den ....*s*
    mvh R
    Stockholms SNABBASTE speed shop ägare !

Titta gärna in och testa vår goda service och vårt gedigna kunnande.... Mer info på:
    http://www.speedpro.se

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    NC Operatör
    Citat Ursprungligen postat av 2QIK4U
    Prova först på vad som helst som inte är så viktigt ifall det misslyckas,,,annars kanske Du kan höra med någon av de som gått vår kolfiber/glasfiber kurs under vintern ifall de kan hjälpa dig....
    Gör man allt rätt är det inga problem...Det finns tom. ett raceteam här som hyrde en hyr bil och gjöt av under en snabb långhelg,,,sen lämnade de tillbaks den ....*s*
    mvh R
    Det är svårt å hitta nån här hemma som inte har firma å som inte vill ha en halv mille för att hjälpa till

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    levnadskonstnär
    Nu ser jag att Du bor i Iggesund,,,,,då blir det lite svårare,,,Vi hade ett 10-tal pers som gick kurs här i vintras och det är vanliga entusiaster som gärna hjälper en kompis med sina kunskaper,,,,
    men bor Du där uppe....hmmm testa och ring Stefan Svedin och hör om inte han kan ge dig lite råd,,,om jag inte minns fel är det han som har Iggesunds snabbaste bilva??
    mvh R

Titta gärna in och testa vår goda service och vårt gedigna kunnande.... Mer info på:

Det är svårt å hitta nån här hemma som inte har firma å som inte vill ha en halv mille för att hjälpa till

Tipps köp en liten burk polyester, någon kvadrat glasfiber, några penslar och lite släppmedel och ta och prova att gjuta av något. Så lär du dig ganska snabbt.
    När jag lärde mig glasfibergjutningen var den enda information jag fick igenom ett telefonsamtal med en som hadde jobbat lite med kolfiber resten fick jag lära mig själv. Då hadde jag inga instruktions böcker som kunde hjälpa till så har du läst igenom den här boken nogrant ska det nog inte vara några problem att lära sig glasfibergjutning.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    NC Operatör
    Nu ser jag att Du bor i Iggesund,,,,,då blir det lite svårare,,,Vi hade ett 10-tal pers som gick kurs här i vintras och det är vanliga entusiaster som gärna hjälper en kompis med sina kunskaper,,,,
    men bor Du där uppe....hmmm testa och ring Stefan Svedin och hör om inte han kan ge dig lite råd,,,om jag inte minns fel är det han som har Iggesunds snabbaste bilva??
    mvh R
    Stefan Svedin, vilken bil menar du då?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    NC Operatör
    Citat Ursprungligen postat av Ajden
    Tipps köp en liten burk polyester, någon kvadrat glasfiber, några penslar och lite släppmedel och ta och prova att gjuta av något. Så lär du dig ganska snabbt.
    När jag lärde mig glasfibergjutningen var den enda information jag fick igenom ett telefonsamtal med en som hadde jobbat lite med kolfiber resten fick jag lära mig själv. Då hadde jag inga instruktions böcker som kunde hjälpa till så har du läst igenom den här boken nogrant ska det nog inte vara några problem att lära sig glasfibergjutning.
    OK får prova lite
    Har inte hunnit läst igenom allt men om man ska gjuta in t.ex alu stag eller fäst punkter av nån sorts metall hur ska man göra då?

Det finns tom. ett raceteam här som hyrde en hyr bil och gjöt av under en snabb långhelg,,,sen lämnade de tillbaks den ....*s*
    mvh R
    Hahaha....innan man skulle våga göra något sånt, fast det var en ganska bra ideé =)

Lite synd att dom flyttade den här till teknik delen utan att fixa till så bilderna fungerade....

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Al composite länken är den aktuell??? Inte uppdaterad på ett år...

Citat Ursprungligen postat av Elwood
    Al composite länken är den aktuell??? Inte uppdaterad på ett år...
    Borde vara det, vet inte om att dom har någon annan sida.
    Handlade av dom för någon månad sedan, så dom har inte laggt ned eller något sånt.

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    levnadskonstnär
    Stefan Svedin, vilken bil menar du då?
    Nova -66 var under flera år Sveriges snabbaste smallblockbil.

VR6 to the people
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    DHL
    Kan inte någon Moderator klistra denna tråd ... Den e ju GULD VÄRD..... Tummen upp.
    [

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •