Bilsnack
Sidan 3 av 16 FörstaFörsta 1234567891013 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 230
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    mycket bra!
    Kim Zemren

SASCA Amatör Sound Only
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    stenbrännare
    denna sidan är ganska bra oxå...

http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/

AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004
    Jobb
    Montör för EME
    Detta är helt perfekt, nu behöver INGEN någonsin mer här på zatzy fråga om nånting som har med glasfiber att göra

tack

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Tack för en bra guide Ajden!

328iC driver
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    student ;P HAAH
    galet bra guide.
    mer sånt här ;]
    blir bilköp till helgen..
    får sätta igång att plasta direkt ;]

tycker som sagt zatzy borde ha tips o trix (guider)
    finns säkert fler än ajden som orkar och har något att dela med sig

tack för en väl skriven handbok!
    ;] smileys for life ;P

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    levnadskonstnär
    Klart bra initiativ!! ett ämne som ligger helt rätt i tiden.
    Det märkte vi inte minst på de kurser vi höll i nu i vinter där folk fick lära sig att gjuta i både glasfiber och kolfiber.....väldigt uppskattat även det,,,,Denna "bok" hade gjort att vi hade "sluppit" hålla dem.
    *s*

Lite tveksam till att lägga på 5 lager på ett svep som du gjorde under formtillverkningen då det blir mkt värme då.....men det vart ju bra
    mvh R
    Stockholms SNABBASTE speed shop ägare !

Titta gärna in och testa vår goda service och vårt gedigna kunnande.... Mer info på:
    http://www.speedpro.se

Slö lastbils ägare Mr Lightnings avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Båtmek
    Helgen är räddad ! Gött mos !

Wankel Power MrDizzys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2003
    mycket bra skrivet

Klistra tråden
    Speed doesnt kill, it is the sudden loss of it that does

Tokig.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Hej!
    Har en enkel fråga; Hur får man alla "kanter" exakt lika långa som på fronten man gjuter av?
    Förstår nån vad jag menar?
    Ta t.ex en 9-5 front, där är grillen integrerad med fronten.. hur får man allt så det passar? Jag menar man kan ju inte bara kapa av överflödigt material o hoppas att det passar?!

Mvh. D

EDIT: Nu menar jag när man har gjort en form o sen ska gjuta fronten i formen.
    Bygger: Peugeot 206 WRC T5 RWD.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Riktigt bra med en beskrivning på hu man gör för att plasta. Frågor om hur man ska göra är uppe ofta här på forumet så nu tycket jag att den här ska KLISTRAS så man kommer åt den lätt. Har själv funderat på att prova plasta lite sen och då kan den vara bra att ha.

Mycket bra gjort "Ajden" sånt gillar jag!!!

Kompositapa igen
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Kompositapa igen
    En fråga som förhoppningsvis du kan svara på:
    När dom kallar mattan typ 300g/m2 väv, vad är då dom 300g/m2 för nåt? Är det det mattan väger eller mängden matris man kan få in i den?
    Kan man säga att ju högre antal g desto mer bygger den?

Har frågat flera på jobbet och ingen har nån koll, men vi jobbat nästan enbart med prepreg. Men när jag ska pula hemma så funkar det inte så bra med prepreg
    Right is right, left is Wrong
    Vectra C GTS 3.2 V6

Citat Ursprungligen postat av Torlejf
    Hej!
    Har en enkel fråga; Hur får man alla "kanter" exakt lika långa som på fronten man gjuter av?
    Förstår nån vad jag menar?
    Ta t.ex en 9-5 front, där är grillen integrerad med fronten.. hur får man allt så det passar? Jag menar man kan ju inte bara kapa av överflödigt material o hoppas att det passar?!

Mvh. D

EDIT: Nu menar jag när man har gjort en form o sen ska gjuta fronten i formen.
    Det brukar göra sig själv, när man gjuter av en sak och lägger på glasfibret lägger man även det en bit ut. Då blir det som en rand där man kan se vart saken har slutat och då kan man kapa efter den. Annars är det bara att försöka mäta sig fram så bra man kan innan man kapar.

Citat Ursprungligen postat av Berns
    En fråga som förhoppningsvis du kan svara på:
    När dom kallar mattan typ 300g/m2 väv, vad är då dom 300g/m2 för nåt? Är det det mattan väger eller mängden matris man kan få in i den?
    Kan man säga att ju högre antal g desto mer bygger den?

Har frågat flera på jobbet och ingen har nån koll, men vi jobbat nästan enbart med prepreg. Men när jag ska pula hemma så funkar det inte så bra med prepreg
    När man säger typ "300g/m2" menar man hur mycket en kvaderatmeter matta väger.

Ju tyngre det är ju mer bygger det, men den blir även mer svår jobbad. Ifall man ska gjuta något med många böjar och konstiga former är det bättre att använda många tunna lager än färre tjocka för det är enklare att få den att följa formerna.

Hur det är med tjockleken på en matta vet jag inte riktigt men när det gäller väv kan man säga att den bygger ca 0,1 mm /100g/m2, sen tillkommer alltid lite matris(polyester epoxy m.m) till tjockleken.

Citat Ursprungligen postat av 2QIK4U
    Klart bra initiativ!! ett ämne som ligger helt rätt i tiden.
    Det märkte vi inte minst på de kurser vi höll i nu i vinter där folk fick lära sig att gjuta i både glasfiber och kolfiber.....väldigt uppskattat även det,,,,Denna "bok" hade gjort att vi hade "sluppit" hålla dem.
    *s*

Lite tveksam till att lägga på 5 lager på ett svep som du gjorde under formtillverkningen då det blir mkt värme då.....men det vart ju bra
    mvh R
    Glömde skriva att jag inta hadde så jätte varmt i garaget när jag gjöt 5 lager på en gång. Har skrivit till det nu.

Bra att ni håller kurser i glasfibergjuting så att dom som vill kan få testa på i praktiken också och få hjälp på platts när dom håller på.

Kompositapa igen
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Kompositapa igen
    Vet du vart man kan få tag i en sån grej som man får vacuum av tryckluft?
    Right is right, left is Wrong
    Vectra C GTS 3.2 V6

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •