Här fanns guiden också fast med de flesta bilderna. Dock fanns inte bilderna med i worddokumentet verkade det som.
Här fanns guiden också fast med de flesta bilderna. Dock fanns inte bilderna med i worddokumentet verkade det som.
Någon som vet var man kan köpa släpp medel?? har det något annat namn?
/dajjmen
tackar hjärtligt för denna handbok, kommer att bli användbart framöver. roligt att någon tar initiativ!
finns det en lika bra handbok ute på nätet för vanlig billackering?
Sök upp din lokala båtfirma dom har säkert.Ursprungligen postat av dajjmen
Alternativt beställa från de ställen som beskrevs i handboken (Hjertmans).
Namnet är om jag inte missminner mig Polyvinylalkohol.
Har själv haft STOR nytta av denna handbok ,Tack.
Tyvärr så har jag inte befogenheter att lägga upp bilder men jag har lyckats att gjuta av en frontplåt och påbörjat en form till huven med hjälp av guiden.
Det är bara tiden som sätter gränserna , det finns massor jag ska gjuta av.
Se min "hemsida"
Look At Opel Now www.kma-opeltuning.blogspot.com
Ingen som kan fixa så att bilderna funkar igen?
Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
Volvo 740 Trackday/Bilstein
Mercedes-Benz E320 Avantgarde
Ingen som har ett PDF format med alla bilder och texten, Skulle vara najs,. Der är ju alltid bra att ha =)
Hur får man en detalj som finns på bägge sidor av bilen att bli helt likadan/symmetrisk?
Man gör exempelvis mallar av profilen och tillverkar en spegelvänd plugg.
The Federal Trade Commission has charged Quaker State - Slick 50, Inc., the manufacturer of Slick 50, the best-selling auto engine treatment in the U.S., with making false and unsubstantiated advertising claims. http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Antingen arbetar man med mallar och handkraft, eller så tar man till moderna metoder som laserscanning(?) och CNC-fräser ut en spegelvänd del. (Eller så CNC-fräser man båda till att börja med.) Oavsett vilken metod man använder kommer det gå åt en del tid och noggrannhet, för att inte prata om pengar.
The Federal Trade Commission has charged Quaker State - Slick 50, Inc., the manufacturer of Slick 50, the best-selling auto engine treatment in the U.S., with making false and unsubstantiated advertising claims. http://www.ftc.gov/opa/1996/07/slick.shtm
Bra tråd++
Thanks man!
riktigt bra lathund
Jobbar en hel del med glasfiber/kolfiber och polyester/epoxi
Är numera noggrann med att använda en riktig filtermask när jag plastar och i regel när jag slipar eller spacklar också, undantag när jag gör något tvåminutersjobb och är utomhus i friska luften.
Däremot är jag väldigt obekväm med att använda handskar när jag jobbar, jag får helt enkelt ingen känsla med dessa. Att få polyester på händerna går väl an eftersom att det är bara att tvätta händerna med rödsprit eller metanol efteråt. Däremot så lär det ju knappast vara speciellt nyttigt att pilla med fingrarna för att hålla ner någon liten flik så att det inte blir en luftbubbla exempelvis dom gångerna man jobbar med epoxi (gör det varje gång jag plastar något som har dubbelkrökta ytor).
Har hört talas om att det ska finnas speciella handskar som man sprayar på händerna, detta låter som den ultimata lösningen för mig, man är skyddad men ändå så får man rätt känsla och kan trycka ner den där fliken som bara vill resa sig upp hela tiden utan att man drar med sig 50 glasfibertrådar när man avlägsnar fingret.
Någon som vet var man kan handla dessa arbetshandskar i sprayform?
Jag vill inte få någon jobbig allergi eller konstig cancerform på halsen.
Jag flyger hellre ett flygplan än kör en traktor