nu gör jag säkert bort mig, men men:
bilderna funkar inte i början av tråden, samt att handbokens nedladdningslänk är bruten. nån som kan lägga upp en som funkar?
PEAS! (ärtor.)
nu gör jag säkert bort mig, men men:
bilderna funkar inte i början av tråden, samt att handbokens nedladdningslänk är bruten. nån som kan lägga upp en som funkar?
PEAS! (ärtor.)
Här finns tråden med bilderna fungerande.Ursprungligen postat av swe_gvr4_1991
Jag har inte själv möjlighet att att andra i det första inlägget pga att min rätta användare försvann. Men jag har bätt A att fixa det får se när han har tid att göra det.
rejsa.nu :: Visa ämne - Glasfiber handbok för nybörjare,
supernajsiche man!
cool! ska läsa igenom detta ordentligt (har gjort det redan), samt spara detta. har viljat testa på detta med glasfiber och liknande i många år men aldrig blivit nåt av det. nu till vintern/våren ska jag nog våga mig på det. ;-)
återigen tack!
PS. finns det nån möjlighet att kunna få den i .doc format? länken på rejsa är paj också... skicka PM till mig om du kan skicka den via mail.
Nu tror jag den ska fungera.
mockan.com
cool man!
först funkade inte länken, men jag snoopade runt lite och fann att du hade glömt lägga till ajden efter: dir= i länken.
forumet blockerar mig från att lägga upp den korrekta länken.. undrar om det kan bero på att jag inte har så många posts.
detta får jag som felmeddelande:
Your Inlägg contains one or more URLs, please remove them before submitting your message again.
kul att det står ordet inlägg mitt i all engelskan. ;-)
tusen tack ska du ha för hjälpen!
ja må nog vara den ända som inte fattar ett smack av detta ska man bara spruta fogskum lite här å var å sätta glasfiber här å där å wooosch så är de en spoiler (Tex), nennemen, ja är nog för trög![]()
är de ingen som har några bra bilder från en gjutning av valfritt föremål? :O
mvh
SBF funktionär.
b5234t köpes.
Ursprungligen postat av NilssoN154
Här har du en bra bildserie om hur man gör en plugg och gjutform för en hel bil.
http://www.ddrmotorsport.com/process.html
alltså plugg och form är samma sak eller är jag ute och cyklar?
han gör ju som hela karossen i trä först, sen fyller han ju någonting, är de fogskum eller nå liknande då?
SBF funktionär.
b5234t köpes.
NÄ en plugg och form är absolut inte samma sak!Ursprungligen postat av NilssoN154
Verkar vara hur många som hällst som inte fattat det.
Det här är en plugg
Det här är en form:
Det dom häller imellan har jag för mig heter pluretanskum, är samma sak som bonocell är gjort av. Fördelen med det gämfört med fogskumet är att det är betydligt tätare.
vad använder man pluggen respektive formen till då? ursäkta trögheten![]()
SBF funktionär.
b5234t köpes.
tänk dig såhär att du vill bygga 100 bilar.
vad gör du då? du bygger en prototyp så kallat plugg.
Vad gör du med en plugg då? Gjuter av och får en form.
När du väl har formen kan du nu gjuta på insidan och få hur många bilar du vill sen.
Hänger du med?
www.adrian-styling.com
Ursprungligen postat av iceman64
jajajaa, nu är jag med på den biten i alla fall..
SBF funktionär.
b5234t köpes.
En fråga ang glasfiber rep: Hur skall man går tillväga vid rep av sprickor, för att uppnå bästa resultat? Alltså få det att fästa i den gamla glasfibern.
Stoppborra sprickan, slipa med sandpapper å rugga ytan lite där du ska plasta, tvätta rent med thinner eller nåt schysst lösningsmedel.Ursprungligen postat av frankzen
Plasta från insidan.
Right is right, left is Wrong
Vectra C GTS 3.2 V6
Bilderna funkar inte längre!
skulle någon kunna fixa? elr skicka doc filen för den går inte att ladda ner längre