1024 alltså ;D
1024 alltså ;D
http://www.westaroze.se
Kanon, då va det ändrat! Tackar o bugar o alla fotografers vägnar här tror jag bestämt!
Hemsida - www.bilbilder.se
Ursprungligen postat av eMmet
Jag har redan tackat på förhand! :D
Ursprungligen postat av Jill
Sådär. Nu blir ni kanske lite ledsan i ögat på mig men nu är reglerna reviderade igen. Förösker hålla oss på 800 bredd då forumet inte riktigt hanterar större bilder bra.
//d
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
- Abraham Lincoln
:( :(Ursprungligen postat av Daniel
Efter lite dividerande fram och tillbaka så gör vi nu ett försök på 1024 pixlar max bredd i både Foto/Film och Media.
Ps. Varsågod Jill! ;)
Mvh
Håkan
Tummen upp igen!
Hemsida - www.bilbilder.se
Tackar SkyRacer åter en gång!Ursprungligen postat av SkyRacer
Vore kul om det blev "obligatoriskt" att skriva vad för kamera, optik och inställningar man använt sig av vid fotograferingarna med.
Kanske inte alltid men vid jätteseriösa sessioner tycker jag det vore intressant att se.
Så en normal "träskalle" som jag själv kanske kan lära sig fota nån gång ;)
Håller inte riktig med där det känns lite onödigt med vad det är för utrusting .....Ursprungligen postat av 77mats
Om det är en Nikon-Canon....spelar ingen roll...det som sitter skönast i hande ska du köpa.
Optiken ja men i storleken 800x600 så ser du ingen vidare skillnap på optik... först i fullt format på bilden och vid tryck.
Klart man kan se skillnad, kan väl vara skoj och veta t ex om dejjan använder sitt 50mm hela tiden eller om han kör med 10-20mm, för en vanlig dödlig så kan man ju lära sig en del och få tips således på den vägen. Alla gillar ju inte fasta objektiv och andra kanske avgudar vidvinkel ;)Ursprungligen postat av ziken
Men å andra sidan så eftersträvar de flesta om att eventuellt kunna tjäna en hacka på sina kunskaper och vill således inte avslöja alltför mycket om vad det är för utrustning eller hur de går tillväga i photoshop, tyvärr :(
Riggbilder är ett bra exempel på något som är väldigt hysch hysch inom branschen, inte många som avslöjar hur riggarna ser ut..
Hejsan !
Läste i reglerna men hitta inget FÅr man lägga upp bilder på MC ?
Tänkte bara dubbelkolla, med tanke på att hojliv är upprättatnu.
//Varro