Med en hyfsat liten turbo i Corollan kommer du inte lida speciellt av turbolagg. Däremot är jag mer tveksam till rwd-konvertering men det kan man diskutera nån annan stans ;-)
/Gustaf
Med en hyfsat liten turbo i Corollan kommer du inte lida speciellt av turbolagg. Däremot är jag mer tveksam till rwd-konvertering men det kan man diskutera nån annan stans ;-)
/Gustaf
SFRO-besiktningsman
-----
Why? www.WHYNOTracing.com
Turbolagget på saaben upplevde jag som ett ganska stort problem, men då är jag iofs inte van att köra med turbo heller... När jag försökte fiska fäste ut ur böjjarna (kan vara rätt svårt när det hoppar och studsar) så tappade jag trycket ibland och då var man hopplös i nån sekund tills den laddat igen... Det kan ha och göra med inställningarna i APC'n iofs
Råkar du ska svara på det här inlägget så får du gärna säga vad som är tveksamt med den![]()
Det är inte så ofta en låsbar mittdiff klarar att överföra allt moment bakåt, i längden. Men man kan ju testa.
/Gustaf
SFRO-besiktningsman
-----
Why? www.WHYNOTracing.com
lysande!
Har oxå haft problem med oljereturen. Några tankar och ideér?
.:: Huddinge Kustoms ::.
Ingenting är inte bolt on hos Huddinge Kustoms
Maila eller PM:a för hjälp med bilen!
hallon@huddingekustoms.se
om man konverterar en volvo amazon, 65-66 med skivor fram, bak vad är då ca effektutag för bes då? vet om ett stort antall människor som kört amazon reggad med turbo så vet att de går.
130 har ja för mig, de är för mycke i en b230fk Lättryckare. Iaf.
Motorbyggen, TIG-svets alu/rostfritt, Topp jobb/Portning, Mappning, Grenrör, Insug, CAD. Fixar de mesta.