Varför får du för sig att man försöker lura folk i körkortsboken?
Förstod du inte det vi skrev tidigare om att man knappast kan ha en hel avhandling ang. bromsar bromssträckor och vilka bilar som klarar vad när och hur på den grenen.
Körkortsboken är till för att ge lärdom om om viktiga saker och vad som kan hända i verkligheten, även om det kan vara ibland generella svar.
Oavsett vilket så finns det ju skrivet i körkortsboken, och kanske på fler ställen, att man ska visa extra hänsyn till tung trafik. Är inte det nåt i grunden helt självklart, eller vad tycker du är fel med det?
Och det finns ännu fler vanliga vardagsbilister i personbilar som är idioter i trafiken, medvetet eller omedvetet. Det är ett större problem anser jag. För de kan mycket väl ställa till en olycka där även lastbilar kan bli oskyldigt indragna i.
Se svar nedan...
Spelar ingen större roll att du bara lyckats bli stående p g a lastbilar och inte personbilar. Det kan ju ha den enkla förklaringen att personbilar kan ha en olycka och ändå finns det plats kvar för andra att passera på.
Och du har ju totalt fel om du tror att det är antalet dagar mellan olyckor som är viktig och inte körsträcka. Hur fan tänker du då?
Låt säga att du kör 1 mil om året, på julafton. Och så råkar du ut för en olycka i din personbil med 364 dagar mellan. En långtradarförare, eller en långtradare, kan ha gått 10 000 mil med säg 200 dagar mellan olyckorna. I det exemplet så är det ju självklart att personbilen är den med mycket högre skadefrekvens och skaderisk.
Försäkringsbolag räknar ju t ex på körsträcka när de ska bedöma risken för skador, inte hur många dagar på året du kör bilen.
Ja jag har sett många stora fartyg lägga till, och även sett Airbus A380 landa och starta.
Oavsett så är det skillnad på svårigheter och kräver mer av förarna i dessa olika farkoster, och personbilsförare, även om de har relevant utbildning för att framföra dessa.
Nej jag har förstått att vissa i denna tråd helt enkelt vägrar att erkänna att de kan ha fel i något ang. sina åsikter och vägrar att ge sig oavsett vilka argument och fakta som läggs fram.