Förstår av din signatur att du lever livet fullt ut: "Trolling isn't a hobby, it's a way of Life." ;)
Utskriftsvy
Och med detta menar du...?
Om alla landets förare av lastbilar bara parkerar dem och inga lastbilar kör från och med idag, menar du på fullaste allvar att det inte skulle ha en enorm negativ påverkan på landets funktion?
Att det inte enbart är lastbilarna som gör att landet lever och fungerar är jag helt med på. Men de har faktiskt en så oerhört viktig funktion som gör att vi idag och inte inom överskådligt tid bara kan slopa alla lastbilar. Det borde du begripa.
Lastbilar finns för att de helt enkelt är ett måste för att samhället vi lever i ska fungera.
Jag skulle nästan vilja påstå att lastbilarna är viktigare än tågen, även om det är lite tillspetsat. Därför att det mesta kan köras på lastbilar, och de kommer idag fram med lasten till nästan varje fläck i landet, i alla fall oerhört mycket fler platser än tågen når.
Att transporterna i stort borde kunna ses över och göras än mer säkra och effektiva må så vara, men det är inte gjort i en handvändning och som det ser ut idag så är det ingen lätt sak att t ex genomföra ett slopande av lastbilar totalt sett eller i betydande mängd och lägga transporterna på andra alternativa lösningar.
På onsdag stängs 23 terminaler ner helt om inte fack och arbetsgivare kommer överens!
Då kanske ni kan få se vad som händer med ett stillestånd!
Stolen som du sitter på hela dagarna i ändan har förmodligen fraktas med lastbil, datorn som du använder när du sitter och trollar har förmodligen fraktas med lastbil, golvet som du har stolen på har förmodligen fraktas med lastbil, dörren till rummet som du sitter i har förmodligen fraktas med lastbil, tegelstenen som huset är uppbyggt på har förmodligen fraktas med lastbil, bilen som du åker med till tegelstenshuset har förmodligen fraktas med lastbil, frukosten som du åt innan du åkte till tegelstenshuset har förmodligen fraktas med lastbil. Troligtvis allt som du använder för att leva har förmodligen fraktas med lastbil.
Så istället för att försöka förpesta världen för alla lastbilschaufförer där ute som bara är i vägen när "DU" som är mycket viktigare är på väg till tegelstenshuset. Ge dom ett leende och en glad vinkning. Så ska du se att även du kommer få ett leende tillbaka och kanske t.o.m en vinkning tillbaka. Och då har du hjälpt till med att göra denna värld lite bättre och vackrare att leva i.
Obs. Om du inte sitter i ett tegelstenshus om dagarna byt då ut detta mot t.ex. ett trähus om huset är gjort i detta material eller något likvärdigt.
Mvh Fredrik
Jag hoppas verkligen att strejken blir av!! Då den kommer så jävligt hårt mot sthlm!!
Båda DHL terminalerna kommer att stängas, Den i Västberga och den i Rosersberg.
Det innebär att inget gods kommer köras ut ifrån Arlanda i norr till, Trosa i söder.
Jag hoppas att denna strejk kommer pågå några dagar, gärna nån vecka, då kommer samhället se hur mkt det påverkar!!
Hela Uppland är min arbetsplats, jag är ute på vägarna och kör, Tierp, Skärplinge, Söderfors, Uppsala, Gimo, Hallstavik, behöver jag forsätta??