Re: Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!
Citat:
Ursprungligen postat av
Atariman
Angående citatet så ja, Sverige stannar utan lastbilar, bara titta på senaste "strejken" mindre än 60 minuter med stillastående bilar gör att man kommer överens.
Vi hade massor av kunder som ringde och frågade hur det skulle gå för dom att få leveranser, mycket oroade över det. Iofs bara några av Sveriges största företag men vad vet dom om följderna av att vara utan lastbilar ;)
Angående olyckan så vet varken du eller jag hur det såg ut på platsen, hur stod lastbilen, hur var situationen för lastbilen som körde på den andra var det något hinder för den att välja undan.
Det lutar givetvis åt bristande uppmärksamhet men att du hela tiden orkar göra dig rolig över att en olycka hänt fattar jag inte.
Det måste hänt något speciellt mellan dig och en lastbil och du aldrig fått chansen att göra igen eller skälla ut chauffören... ;)
Not sent from an iProduct...
Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!
Citat:
Ursprungligen postat av
Zwamp
Har den här tråden någonsin varit seriös? Vi sitter ju bara o skriver här eftersom att vi inte har något liv :P Det är ju inte direkt som att någon hitills har varit i närheten av att leta praktiska och genomförbara lösningar rent ekonomiskt utan att höja avgifterna för frakt. Men det funkar inte, allt ska ju vara gratis.
Lika väl som Atari inser att det inte funkar utan lastbilar för frakt av gods så inser jag att det inte funkar utan bilar för transport av människor.
Ne i den bästa av världar så skulle det komma en smart lösning som gjorde att vi kunde undvika olyckor, dessvärre så innebär det allra minst att vi måste bli av med den mänskliga faktorn i alla fordon som är på våra vägar. Det kommer säkert tillslut men vi är inte där än, och vi har en bit kvar.
Ne låt pajkastningen fortsätta, jag kan väl själv kasta en sten i ett glashus och skälla lite på dessa värdelösa bilister som förpestar våra vägar.
Flera bilar i krock på E4 | Nyheter | Aftonbladet
(Kör inte lastbil i jobbet sedan 4 år utan är numera bara en sån där förbannad jävla privatbilist)
En gång yrkeschaufför, alltid yrkeschaufför...
Sv: Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!
Det är väl inte synd om honom, bara slå på en panna kaffe och ta fram datorn och surfa lite porr.
Re: Snälla visa hänsyn mot tunga fordon!
Citat:
Ursprungligen postat av
Atariman
Nu pratar vi SL och där finns mängder av rattvridare som är allt annat än proffs.
Mycket komiskt att man ber folk ta lokaltrafiken :-)
Not sent from an iProduct...