Varför börjar du då omedelbart spekulera och insinuera att en personbilist skulle varit vållande?
Utskriftsvy
Man blir bemött som man bemöter andra...
En argumentation på er nivå kanske når fram bättre. Det jag vill påvisa är flera möjliga anledningar än att chauffören automatiskt är sämst bara för att en olycka sker.
Precis som ni så hittade jag på en anledning ur det blå för att peka på orimligheten i att bestämma sig för orsaken innan den är officiell eller fastställd.
I det du citerade mig på så nämner jag ju att varken du ELLER JAG vet. Och hittills har jag varit mer än tydlig i debatten att jag inte dömer folk på lösa grunder. Jag anser dessutom att det är barnsligt av andra att göra det eftersom den dömande delen i mångt och mycket baseras på hur ANDRA chaufförer kör...
Att du vid det här laget inte har fattat min ståndpunkt (d.v.s. det jag vill få fram) säger rätt mycket om dig... du kan knappa igenom mina inlägg sen starten om du vill bringa klarhet i frågan. (Om det ens var en fråga... det lät som en men jag såg inget frågetecken)
Spelar mitt forna yrke någon roll? Är jag mindre berättigad till en åsikt p.g.a. yrkesroll?
Ok när du beter dig så, men inte när andra gör det mot dig???
Syftar givetvis till diverse inlägg från dig som liknar mig med en apa i bur etc.
Ditt forna och nuvarande yrke. Och, ja, jag tycker att det spelar stor roll då du ät tydligt färgad av den samt att det är så smärtsamt uppenbart att du sitter där pch darrar på läppen så for någon andas att det skulle kunna förkomma klåpande lastbilschaffisar.
Det finns gott om förare av tungtrafik här på forumet, både lastbil, buss, m.m., men det är bara du som så rabiat och med sådan passion fradgar loss i dina svador. Jag tror inte ens att de som bitvis håller med dig kan låta bli att se dig som en patetisk karaktär.
Så du som har en hel del kunskap och meriter inom fortkörnig och gat-race har alltså en mindre betydande åsikt inom den debatten än vad jag som novis skulle ha haft?
Forna OCH nuvarande... du ser inga brister i det argumentet? :D :D
Du som verkar ha bra koll på vad jag jobbar med (tillochmed bättre än mig själv verkar det som) kan ju få tala om när jag senast körde lastbil i yrkesmässig trafik. Bara för att visa att du har grund för dina påståenden tänkte jag.
Jag har hittills inte nekat en enda gång till att det förekommer måndagsexemplar och stolpskott i den branschen precis som i vilken annan bransch som helst. Det jag motsätter mig är fortfarande att olycka efter olycka avfärdas som klåperi av mindre vetande individer som trots både okunnighet och brist på bakgrundsinformation berättar hur enkelt det hade varit att undvika en olycka... att man dessutom avfärdar en olycka som produkten av en dålig chaufför bara för att man har sett dåliga chaufförer på annat håll i trafiken gör att jag stannar kvar som aktiv motdebattör i tråden. Dock helt utan darr på läppen.
Til skillnad från mig så kanske de andra som faktist hänger på zatzy och är aktiva chaufförr har insett att man inte ska argumentera med såna som dig... eller så tillhör dom den skaran chaufförer som ni avfärdar som icke utbildade och därför inte begriper hur man argumenterar emot... men gud förbjude, det kan ju inte finnas chaufförer som även sysslar med streetracing... hur skulle det se ut om nån av dom råkade ut för en olycka.
Det sistnämnda i ditt inlägg stämmer nog ganska bra in även på dig... personligen gör det mig inget om jag har medhåll eller ej... ju fler som inte håller med, desto starkare växer bilden av hur imbicilla medtrafikanter det finns.
När sa jag det?
Det är dock vanligare med rattfulla direktörsfruar i cayenne:er på östermalm än i spånga... och eftersom "trolighet" verkar vara huvudargumentet i tråden så ansåg jag min fulla rätt att använda samma korkade argument tillbaka.
Btw... varför svarade du inte på min fråga utan istället använde personpåhopp om klassförakt? ;)
Förutom den detaljen att du i första posten direkt avfärdade chauffören som klåpare och i nästa post insinuerade att denne skulle ha suttit på facebook under tiden olyckan skedde. (Jag vet att jag insinuerade att en omkörning förelåg olyckan, och jag vet också att du har fått svar på varför jag skrev så).
Så jaa du höll dig til fakta, men du kallade chauffören "fulblodsklåpare" (vilket inte är fakta överhuvudtage), helt utan fog.