Gissar på att ditt "detektivarbete" inte såg detta...
Utskriftsvy
Gissar på att ditt "detektivarbete" inte såg detta...
Jorå, det var bara bakgrund. Ditt transportbolag är ju aktivt och redovisade moms för 2015 och det är lite mer nutida. Keep truckin!
Lägg ner nu! Köra lastbil är trevligt! Finns bra och dåliga chaufförer som i allt annat. Jag tycker vi ska fokusera på hur enormt dåliga taxichaufförer det finns!
Svårt att fatta??? Registrerad moms betyder inte nödvändigtvis aktiv... men du växer nog upp snart och ser skillnaden ..
(Här skulle det egentligen ha stått "redovisad moms betyder inte nödvändigtvis aktiv inom samma område).
Bättre att låta originalet stå kvar för att slippa påhopp om redigering.
Haha, du är bara för mycket. Registrerad omsättning, gäller det? För inte är väl ens du så dum att du deklarerar omsättning på firman utan att du de facto har den?
Givetvis inte... men inte ens du är väl så dum så du tror att omsättning inte kan komma från andra källor? Läs på lite om SNI-koder så kanske det lossnar.
Är du på riktigt???? Jag arbetar med ljudteknik och TV-produktion... precis som det står i min verksamhetsbeskrivning. Vad är det du inte förstår??? Jag börjat fatta vad som gör dina argument så enkelriktad, du har helt enkelt svårt för att se den större bilden när du väl har bestämt dig för nått.
Ha mage att kalla mig korkad när du själv inte visar mer prov på smarthet än detta... sorgligt.
Det finns absolut ingen logik i den meningen överhuvudtaget... utveckla gärna.
Finns det någon som kan förklara hur tråden har gått från "visa hänsyn till chaufförer" via "chaufförer kan inte köra" till att jag ska sitta och försvara att jag inte är chaufför och att jag påstås ha ljugit om det?
Det kunde man ju ge sig på, varenda "debatör" här kör på samma linje... hitta på något som man tycker verkar smart och så fort man märker att det inte håller hela vägen ut så kniper man och väntar tills det kommer fram någon ny "rafflande" information. det fattas väl bara en ny länk till någon olycka så är dramatiken fulländad.
Kanske vore dags för er att kunna stå för det ni säger istället? men vad vet jag, har man inte tillräckligt med kött på benen så är det väl svårt, och vad är bättre än att ta den lätta vägen ut?
Vad gäller "Evil E" så tycker jag inte att han har speciellt mycket att säga till om när det kommer till hur andra människor framför sina fordon.
Väntar med spänning på diverse svar från diverse personer, ni kan väl återkomma när ni känner att ni kan ta ansvar för vad ni häver ur er?
Joråsattehh.... där missade du nog lite. Problemet är inte att folk kör aktivt, problemet är snarast hur inaktivt folk kör. Den senare delen av denna tråd handlar om klåperi i yrkestrafiken där konekvenserna blivit stora och där orsaken ofta varit inaktivt framförande av fordon av dina klåpande likar.
Haft körkort i decennier nu varav ett antal år spenderade inom yrkestrafik i Sverige, Europa samt USA med betydligt fler km bakom mig än de flesta trafikanter. Har nog min aktiva körning att tacka för att jag fram tills idag inte vållat någon olycka.
Min ståndpunkt att problemet inte är att folk kör för aktivt utan snarare tvärtom tror jag inte att jag är ensam om.
Keep on truckin' Nickeliten.
Tråden handlar väl inte om Evil E eller någon specifik person - känns som om du försöker dig på en klassisk projicering nu när du blev "avslöjad" som faktiskt varande en lastbilschaffis (eller "f d" om vi ska lita på det du skriver, vilket dock inte blir helt lätt när du - mig veterligen - tidigare sagt du inte är det).
Är det någon här som inte tagit ansvar för vad denne "hävt ur sig", menar du? Ja, förutom du då som inte ville erkänna truckerstatusen... :-)
Vad finns att erkänna?
Folk har frågat om jag är chaufför och svaret har blivit detsamma, ett rakt och ärligt "NEJ" eftersom jag inte var aktiv i tråden under den tiden jag var chaufför. Hade någon dock frågat om jag varit chuafför istället för om jag är så hade svaret givetvis blivit ett annat.
Alltså har jag hela tiden hållit samma raka linje eftersom sanningen hela tiden har varit densamma.
Jag slutade köra lastbil i slutet av 2012 och började vara aktiv i tråden under den senare halvan av 2014. D.v.s. nästan 2 år efter att jag slutade köra och nästan 4 år efter jag besökte kingsclub senast.
Som svar på din fråga så finns det flertalet personer som på ett aktivt sätt har valt att inte svara på frågor (inte av misstag, utan av egen vilja) när frågan har punkterats och en motfråga har dykt upp. Det anser inte jag vara att ta ansvar.
Jag vill även minnas att du riktade den kritiken mot mig och jag erbjöd mig att svara på alla vesäntliga frågor som du saknade svar på (inom debatten givetvis) men du återkom aldrig. Varför du i ena sekunden vill at jag ska föregå med gott exempel och i nästa sekund inte bereder mig utrymme att göra det är en gåta.
Mig veterligen har jag inte "dodgat" en fråga två gånger, men om du anser annorlunda är du välkommen att visa vart så ska du såklart få svar.
Problemet är att din såkallade "aktiva körning" är direkt livsfarlig ute på svenska vägar just av den anledningen att andra inte kör lika aktivt. Att köra "som en vilde, när som helst, var som helst" kan under inga omständigheter anses bättre eller mindre trafikfarligt än att köra "som en påse skit". Inget av det är såklart bra.
Man blir dessutom oftast en sämre bilförare av att tro att man inte är det.
Jag kan nog tacka mina år som jag varit chaufför för att jag inte heller har vållat någon olycka. men med dina år inom yrkestrafiken pratar du givetvis inte om MINA utan om VÅRA "klåpande" likar?!... även om klåperiet får stå som din egen uppfattning.
Min uppfattning är fortfarande att dom flesta sköter sig bra och att trådens ursprungliga fråga bör efterlevas (framförallt av de som varit yrkechaufförer ocg således känner till bristerna hos personbilister).
Samt att det till sist och syvende är mänskligt att brista i uppmärksamhet och att ugången kan vara högst beklaglig men ändock inte föremål för svartmålandet av en helt yrkeskår.